אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> תביעת הענק נגד 'דונה': עיקול זמני של 6.5 מיליון ש' על נכסי החברה

תביעת הענק נגד 'דונה': עיקול זמני של 6.5 מיליון ש' על נכסי החברה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 08/11/2020 16:54:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Ivan Henao, Unsplash

בהמשך לתביעת ליקויי בניה שהגישו דיירי פרויקט של החברה בקרית גת, ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע הטיל עיקול זמני עד גובה סכום התביעה: "הונחה התשתית הנדרשת"

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופט אריאל ואגו, נעתר לאחרונה לבקשה להטלת עיקול זמני על סך 6.5 מיליון שקלים על נכסי דונה חברה להנדסה ובנין בע"מ. זאת בעקבות תביעת ליקויי בניה בפרויקט בשכונת גוגנהיים בקריית גת שהוגשה נגד החברה בחודש ספטמבר.

הפרויקט כולל 166 דירות ב-9 בניינים עם רחבה משותפת וחניון תת קרקעי, והוא אוכלס לפני כ-6 שנים על ידי חרדים מקהילת חסידי בעלז. בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד דניאל כהן טוענים נציגי דיירים בשלושה מהבניינים כי בחלוף חודשים אחדים ממסירת הדירות כבר התגלו כשלים חמורים בתכנון וביצוע ביסוס המבנים.

בין היתר נטען לליקויים בשטחים הציבוריים, בחיפוי הבניינים ובחניון התת קרקעי, חדירת מים לדירות, אין ספור סדקים ופיצוצים בצנרת, וסכנה לנפילת אריחים.

לשיטת התובעים, מאפייני הליקויים והיקפם העצום מלמדים על חוסר תום לב העולה כדי הונאה וכשל מתמשך בשלבי התכנון, הביצוע והפיקוח. בד בבד עם הגשת התביעה הוגשה לבית המשפט בקשה להורות על עיקול זמני של נכסי החברה ובעליה, על מנת להבטיח את מימוש פסק הדין במידה שהתביעה תתקבל.

בתגובה לפרסום על אודות הגשת התביעה טענו בחברת דונה כי החברה הציעה לדיירים לתקן את הליקויים הקיימים אך הם סירבו. עוד נמסר מטעם החברה כי התביעה, שסכומה הועמד על 6.5 מיליון שקלים, היא "מנופחת, מופרזת ומנותקת מהמציאות״.

למרות זאת, בקשת התובעים להטלת עיקול זמני על נכסי החברה התקבלה כאמור. סגן הנשיא השופט אריאל ואגו ציין כי לאחר שעיין בבקשה ובנספחים שצורפו לה, הוא שוכנע כי הונחה התשתית הנדרשת בדין להטלת עיקולים על נכסי החברה.

לפיכך הוטל עיקול זמני עד גובה 6.5 מיליון שקלים והוא יחול על כספי החברה המוחזקים בבנק איגוד. עם זאת נקבע כי בשלב זה אין מקום להורות על עיקול נכסים אישיים של בעלי החברה.

בקשת החברה לביטול העיקול הונחה בפני בית המשפט, והוא צפוי לדון בה בקרוב.

ב"כ הדיירים: עו"ד דניאל כהן

ב"כ החברה ובעליה: עו"ד נמרוד כנפי

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן
קבוצות רכישה: יתרונות וחסרונות
צילום: Construction_9379 By Alvimann3, www.morguefile.com
דירה להשכיר – שאלות, תשובות ונקודות חשובות
עו"ד גיא פרבמן, צילום: אסף שמאי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ