אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תביעות ביטוח ונזקי רכוש >> תביעה ייצוגית כנגד חברת הביטוח שילוח ע"ס 5 מ' ש'

תביעה ייצוגית כנגד חברת הביטוח שילוח ע"ס 5 מ' ש'

מאת: אמיר הלמר - TheMarker.com | תאריך פרסום : 10/09/2001 08:51:00 | גרסת הדפסה

תומר חפץ הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ובקשה לאשר אותה כתביעה ייצוגית ע"ס 5 מיליון שקל כנגד שילוח חברה לביטוח בע"מ.

התובע, באמצעות עו"ד יצחק אבירם, טוען כי חברת שילוח קובעת את דמי הפרמיה וכן את שיעורי הכיסוי בדולרים. עוד נטען, כי למרות ש"שילוח" קובעת בפוליסה במפורש כי כל תשלום ייעשה לפי שער הדולר היציג, הרי שדמי הפוליסה נגבים לפי שער גבוה - "דולר נוסעים".

התוצאה המעשית, טוען התובע, היא כי כל מי שרוכש פוליסה של ביטוח נסיעות לחו"ל של שילוח, משלם 2.5% יותר מהידוע לו, בשל דרך ההמרה של המחיר בדולרים לשקלים.

בכתב התביעה נטען כי מדובר בגבייה המנוגדת לחוק, כיוון שהחוק מחייב את חברות הביטוח לפעול בדרך של אחידות המטבע, כך שהפרמיה, הכיסוי וכל התשלומים האחרים בפוליסה ולפיה יהיו באותו המטבע. התובע טוען כי ברור כי הפוליסה של חברת שילוח אינה עומדת בדרישות החוק.

בכתב התביעה נטען כי מבוטח שרוכש את הביטוח כלל אינו יודע שהוא משלם בשער דולר גבוה, וכי גם במסמכי התשלום כלל לא מצוין לפי איזה שער מחושבת הפרמיה.

התובע טוען כי בבדיקה רגילה של פרטי הביטוח שנעשית מול איסתא לא נמסר לפונה כי הגבייה הינה לפי שער גבוה, ורק לאחר שאלה ישירה נענה הפונה כי דמי הפרמיה של חברת שילוח נגבים לפי "שער לתיירות", שהוא שער דולר גבוה.

התובע מציין כי מבדיקה שנערכה מול מבטחים אחרים של ביטוחי נסיעות, נראה שאין עוד מבטח שגובה את הפרמיה בשער דולר גבוה, וכי יתר המבטחים גובים את התשלום בשקלים או לפי שער יציג של הדולר.

התובע טוען כי הפגיעה בלקוחות היא כפולה: מצד אחד הם נדרשים לשלם דמי ביטוח גבוהים יותר מהמקובל, ומאידך גיסא, כאשר הם תובעים פיצוי מתברר להם כי הפיצוי נמוך יותר מהנזק בפועל, שכן הנזק מחושב לפי שער גבוה ואילו חברת הביטוח מפצה לפי שער יציג.

בכתב התביעה נטען כי לפי הערכה של כלל הפוליסות שעורכת שילוח בשנה, עולה כי גובה גביית היתר והנזק שנגרם ללקוחות, לפי שיעור עודף של 2.5% על שער הגבוה של הדולר, הינו 750 אלף שקל מדי שנה.

הנזק המצטבר עד היום, כולל ריבית והצמדה על תקופות עבר, עומד על סדר גודל של כ-5 מיליון שקל לפחות.

התובע טוען כי אין ניתן להותיר את המצב על כנו, וכי יש להורות לחברת הביטוח שילוח להפסיק לגבות דמי פרמיה בשער דולר גבוה, וכן להורות על השבת הסכום שנגבה ביתר לכל אחד ממאות אלפי המבוטחים שבוטחו על ידה בשנים האחרונות (ת.א. 2270/01).

טרם הוגשה תגובת חברת הביטוח לכתב התביעה

באדיבות Thematker.com

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תביעות ביטוח ונזקי רכוש באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תביעות ביטוח ונזקי רכוש
ביטוח סיעודי: האם הרפורמה באה עלינו לטובה או לרעה?
עו"ד סיגל רייך-הלל, צילום: דניאל בבצ'יק

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ