אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> תביעה: טיפול רשלני הותיר צעירה בלי שיניים ועם מצוקה נפשית

תביעה: טיפול רשלני הותיר צעירה בלי שיניים ועם מצוקה נפשית

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 11/12/2022 13:14:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Quang Tri NGUYEN on Unsplash

צעירה נכה פנתה להשתלת שיניים אך כעבור זמן קצר השתלים נפלו. היא סובלת מכאבים, פגיעה אסתטית והתקפי זעם. המרפאה: "טענות שקריות. נגיש תביעת דיבה"

לבית משפט השלום בחיפה הוגשה תביעה נגד "סוהיר המומחים – מרכז רפואי לכירורגיית פה פנים ולסתות". התובעת, נכה בשנות השלושים לחייה, פנתה למרפאה לאחר שסבלה מחוסר שיניים כמעט מלא בשתי הלסתות. היא ביקשה לבצע שיקום מלא של הפה באמצעות השתלת כתרים. לאחר הניתוח היא החלה לסבול מכאבים חריפים ובהמשך הכתרים נשרו. בעקבות המקרה נותרו לה נזקים פונקציונליים ואסתטיים לצד נזקים נפשיים.

בתביעה שהגישה הצעירה, תושבת טובא-זנגרייה, באמצעות עו"ד אייל בן ישי, היא סיפרה שפנתה לטיפול לאחר שלא הצליחה להסתגל לשימוש בשיניים תותבות.

לצורך התחלת הטיפול התובעת הופנתה על ידי המרפאה (הנתבעת) לצילום CT. לטענתה, הרופא – שהתביעה הוגשה גם נגדו – בחן את הצילום, הסביר שיוכל להשתיל את הכתרים ללא כל בעיה והבטיח "שיניים של מלכת יופי".

באוקטובר 2020 בוצע הניתוח, במהלכו הרופא החדיר 6 שתלים ללסת העליונה ו-5 שתלים ללסת התחתונה. לאחר הניתוח התובעת החלה לסבול מכאבים קשים ומנפיחות בשתי הלסתות. היא לא הצליחה לישון בלילה וגם לא הצליחה לאכול אוכל מוצק אלא ניזונה מנוזלים בלבד.

בהמשך, החלה נשירה הדרגתית של השתלים. התובעת חזרה עם אביה לרופא, שבמקום לקחת אחריות האשים אותה בכישלון השתלים בטענה שלא שמרה מספיק על היגיינת הפה. הוא השתיל לה שוב שני שתלים בלסת העליונה, אך גם הם נשרו שבועיים בלבד לאחר מכן.

בעקבות זאת אמר הרופא לאביה של התובעת כי אין מנוס משיניים תותבות שלמות, ונקבע מועד להשתלתן. ואולם התובעת לא הצליחה להסתגל אליהן וגם הן נפלו מפיה.

טיפולים מתקנים מורכבים

התובעת טענה כי כיום היא ללא שיניים כלל, לא יכולה לאכול בצורה ראויה וסובלת מפגיעה קשה במראה הפה והפנים. כמו כן היא סובלת מכאבים, התקפי זעם ומצוקה נפשית. היא הוסיפה שכדי לתקן את מה שהותיר אצלה הטיפול הרשלני היא תצטרך לעבור שורה של טיפולים מתקנים מורכבים, קשים, כואבים ויקרים.

בחוות דעת מקצועית שצורפה לתביעה נקבע כי הטיפול שקיבלה לא בוצע בהתאם לסטנדרטים רפואיים מקובלים. המומחה מטעם התובעת ציין, בין היתר, כי הרופא היה חייב לבצע ניתוחים מקדימים כהכנה להחדרת השתלים – ואלה לא בוצעו.

עוד קבע המומחה שכדי לתקן את הכשלים צריך לקחת עצם מהאגן של התובעת וליצור ממנה "בלוק", אליו יוחדרו שתלים שעליהם יבוצעו כתרים.

המומחה אף קבע שלנוכח מצבה הרפואי של התובעת – נכה המרותקת לכיסא גלגלים – רופא השיניים חייב היה להתייעץ עם רופא המשפחה של התובעת לגבי ההשתלות, לתת לה טיפול אנטיביוטי מתאים, ולבצע את ההשתלות בהדרגה ולא בבת אחת כדי לוודא שהן נקלטות היטב.

התובעת טענה כי בהתאם לכלל "הדבר מעיד על עצמו" שבפקודת הנזיקין, יש להעביר את הנטל למרפאה שתוכיח כי לא התרשלה בביצוע הטיפול.

התובעת פירטה בכתב התביעה את עלויות הטיפולים המתקנים שתצטרך לעבור, המגיעות למאות אלפי שקלים. בנוסף היא טענה לנזקים כלליים וכן לנזקים ספציפיים שנגרמו לה, בסך 63,000 שקל, עבור הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה ועזרת צד ג'.

תגובת סוהיר המומחים, מרפאת שיניים לפה והלסתות:

"לתובעת הוענק טיפול מקצועי ומסור, והטענות שעולות כאן הן מופרכות ושקריות מכל וכל. מטרתן הינה השגת ממון ללא הצדקה מרופא מיומן מקצועי ומרכז רפואי מצוין, שנהגו לפי הכללים המקובלים והשתמשו בחנית הטכנולוגיה לצורך טיפול בתובעת. דברי התובעת או בא כוחה מופרכים ובינם לבין המציאות אין שום קשר.

מצנעת הפרט לא נחשוף כאן שום פרט רפואי, או כל מידע אחר לגבי התובעת. הדברים יוכחו בבית המשפט והתובעת ומי מטעמה ייאלצו לשלם הוצאות לנתבעים ופיצויים על הנזק שגרמו. בנוסף, אנו עתידים לתבוע תביעת דיבה נגד התובעת וכל מי שקשור אליה".

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ