אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> שער כניסה לגן ילדים סיכן אותם – עיריית ראשל״צ תזיז אותו בזכות עתירה

שער כניסה לגן ילדים סיכן אותם – עיריית ראשל״צ תזיז אותו בזכות עתירה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 30/01/2018 11:43:00 | גרסת הדפסה

עורך דין, שער כניסה לגן ילדים סיכן אותם – עיריית ראשל״צ תזיז אותו בזכות עתירהאילוסטרציה: Sergey Novikov, www.123rf.com

שער לגן ילדים בעיר הוצב בצמוד לבית מגורים באופן שהיציאה מחניית הבית חשפה את הילדים לסכנת דריסה. עתירת השכן נגד העיריה התקבלה והיא תזיז את השער לצד השני של המבנה.

בית המשפט המחוזי מרכז לוד קבע לאחרונה שעל עיריית ראשון לציון להזיז שער כניסה לגן ילדים בעיר שני מטר שמאלה. פסק הדין ניתן בעקבות עתירה שהגיש אדם שגר בסמוך לגן שהצביע על הסכנה הנשקפת לילדים בעקבות הקרבה בין השער לבין חניית ביתו. העתירה התקבלה על אף התנגדות העירייה.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו״ד מיכל נבון לפני כשנה, טען תושב העיר כי הכניסה לגן הילדים הצמוד לביתו כרוכה בסכמה ממשית לחיי אדם. הוא הסביר שביציאה ב״רוורס״ מהחנייה שלו אין שדה ראייה ולא ניתן לראות את הילדים הנכנסים לגן. הוא ביקש לחייב את העירייה להזיז את שער הכניסה אל הצד הדרומי של המבנה.

במהלך הדיון הסכימו הצדדים שבביקורת הבטיחות הבאה שתיערך בגן מטעם משרד החינוך יוזמן העותר כדי להיות נוכח ולהשמיע את טענותיו בנושא הבטיחותי. עוד הוסכם כי הבודק מטעם משרד החינוך יחווה דעתו על הסיכון הבטיחותי שבסמיכות השער לחנייה. בפועל, העותר ובאת כוחו לא הוזמנו לביקורת.

בדו״ח הסיכום של יועץ הבטיחות הוא המליץ על הזזת השער שני מטר שמאלה מאחר שמיקומו הנוכחי אינו מאפשר הצבת מעקב בטיחות תקני. היועץ ציין כי העתקת השער היא תהליך מורכב הדורש היתר בניה, אישור תקציבי בשל עלויות גבוהות ועבודות קבלניות.

בעקבות זאת, באת כוח העותר ביקשה לקבל את העתירה ולהורות לעירייה ליישם את ממצאי הדו״ח.

ואולם, באי כוח העירייה, עוה״ד נעמה כליף-חזרתי ודניאל חידקל, העלו טענות שונות וביקשו לדחות את העתירה. הם ציינו כי בכוונת העירייה לפעול בהתאם לדו״ח אך בין המלצות הבודק לבין העתירה אין קשר מאחר שהבודק ביסס את מסקנות על הצורך במעקב בטיחות תקני ולא על הקרבה לחניית העותר.

בעיה בטיחותית

״אין להשאיר את הדברים תלויים באוויר ונתונים לרצונה הטוב של העירייה״ כתב השופט צבי דותן בפתח דבריו. הוא ציין כי ראוי לעגן את ממצאי יועץ הבטיחות של משרד החינוך בפסק דין מחייב.

לדבריו, אין לייחס חשיבות רבה מדי לכך שהעותר תיאר בעיה בטיחותית שונה מהבעיה שמצא הבודק. מה שחשוב הוא שהעותר הציף את בעיית הבטיחות הנובעת ממיקומו של שער הגן וביקש להזיזו שמאלה. לדבריו, גם יועץ הבטיחות קבע שקיימת בעיה בטיחותית במיקום השער ואף הוא המליץ להעתיקו לצד שמאל של המבנה.

בסיכומו של דבר חייב השופט את העירייה להזיז את שער גן הילדים לפחות 2 מטר שמאלה לא יאוחר מתום חופשת הקיץ.

פסיקת ההוצאות נדחתה עד לאחר קבלת טענות הצדדים בנושא.

  • ב״כ העותר: עו״ד מיכל נבון
  • ב״כ העירייה: עו"ד נעמה כליף-חזרתי ועו"ד דניאל חידקל
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי
כך תשיגו אזרחות רומנית
צילום: משרד פרסום whiteox

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ