אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> שופט לאיש עסקים: "זה שאשתך לא עובדת לא פוטר אותך ממזונותיה"

שופט לאיש עסקים: "זה שאשתך לא עובדת לא פוטר אותך ממזונותיה"

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 22/05/2024 08:52:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Clay Banks on Unsplash

התקבלה בקשת אישה שהתרגלה לרמת חיים גבוהה, לשנות החלטה הפוטרת את בעלה ממזונותיה עקב נשיאתו בהוצאות המחיה השוטפות. השופט: "מזונות אישה לא מסתכמים בקורת גג"

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל לאחרונה ערעור שהגישה אישה על החלטה הפוטרת את בעלה, איש עסקים אמיד, ממזונותיה. ההחלטה ניתנה על רקע העובדה שהאישה לא מממשת את פוטנציאל ההשתכרות שלה ובעלה נושא בכל הוצאות התא המשפחתי – כך שלכאורה אין היגיון לחייב אותו גם במזונות אישה. סגן הנשיא שאול שוחט קבע שאין בנימוקים הללו כדי לשלול מהאישה את שמגיע לה, ולכן היא תקבל מבעלה 4,500 שקל בחודש. בנוסף נקבע שהבעל יישא במלוא הוצאות החינוך והוצאות הבריאות החריגות של הילדים.

הצדדים נישאו זה לזו ב-2012 והביאו לעולם שלושה ילדים, כולם קטינים. בשלב מסוים עשתה המשפחה רילוקיישן לארצות הברית, שם ניהל הבעל את עסקיו. ב-2020 חזרה האישה עם ילדיה לישראל כאשר בעלה הגיע לביקור בארץ פעם בחודש.

לאורך שנות הנישואים נהנתה המשפחה מרמת חיים גבוהה השמורה לעשירון העליון. בפסק הדין צוין שהבעל העביר מדי חודש לאשתו 35,000 שקל למחיה, וכן שהמשפחה נהגה לטוס לחופשות רבות בחו"ל. עוד נכתב שבבעלות הבעל דירה בראשון לציון ובית פרטי בלוס אנג'לס, המניבים לו הכנסות משכירות.

בספטמבר אשתקד החליט הבעל לחזור ארצה, הפעם לצמיתות. אלא שלדברי האישה, עם חזרתו הפכו החיים תחת אותה קורת גג בלתי נסבלים. חודשיים בלבד לאחר מכן היא הגישה נגדו, באמצעות עו"ד אורלי מנע שני, תביעה למזונות אישה ומזונות הילדים.

לטענתה, עם חזרתו ארצה החל בעלה להפעיל כלפיה אלימות כלכלית שהתבטאה בין היתר בביטול כרטיס האשראי שלה ובהפסקת ההעברות הכספיות, באופן שהפך אותה ואת הילדים לנתונים לחסדיו. בינואר האחרון דחה בית המשפט למשפחה את התביעה למזונות אישה מהטעם שהבעל נושא במלוא הוצאות התא המשפחתי ובנוסף, לאישה פוטנציאל השתכרות אותו אינה מנצלת. אשר למזונות הילדים, נקבע שהבעל ישלם 5,250 שקל לחודש בלבד.

6 חופשות בחצי שנה

האישה לא השלימה עם התוצאה והגישה בקשת ערעור למחוזי. לטענתה ההחלטה גורמת עוול בלתי נתפס לה ולילדיה, שלפני פרוץ הסכסוך חיו ברמת חיים גבוהה ביותר וכעת נאלצים להסתפק ב"פרוטות". היא ביקשה לפסוק לה מזונות אישה בסך 13,000 שקל בחודש, וכן לחייב את בעלה במזונות של לפחות 3,000 שקל עבור כל אחד מהילדים.

מנגד ביקש הבעל, שיוצג באמצעות עו"ד שירים הלפרט, לדחות את הערעור ולהותיר את החלטת בית המשפט למשפחה על כנה.

אבל השופט שוחט הכריע שההחלטה תשונה, בעיקר במישור מזונות האישה. הוא הבהיר שאין בעצם העובדות שלאישה פוטנציאל השתכרות לא ממומש או שהבעל נושא במלוא הוצאות המחיה, על מנת לפטור את האחרון ממזונות אשתו.

"מזונות אשה אינם מסתכמים אך בקורת גג", הבהיר השופט והוסיף: "אין די בקיומו של פוטנציאל השתכרות לאשה וברצון הבעל כי אשתו תצא לשוק העבודה כדי לפטור את הבעל מלשאת במזונותיה".

בתוך כך השופט עמד על רמת החיים הגבוהה ביותר אליה התרגלה המשפחה וספציפית האישה, כשציין כי רק בין החודשים פברואר לאוקטובר אשתקד טסה המשפחה ללא פחות מ-6 חופשות בחו"ל. בנסיבות אלה הוא קבע שבנוסף לחיובים שהושתו על האיש בבית המשפט למשפחה, הוא יוסיף לשלם לאשתו 4,500 שקל בחודש כמזונות אישה זמניים, וזאת עד להחלטה אחרת.

גם בסוגיית מזונות הילדים נקבע שההחלטה תשונה באופן שהבעל יישא במלוא הוצאות החינוך והוצאות הבריאות החריגות של הילדים, ולא רק בחצי מהן כפי שנפסק בבית המשפט לענייני משפחה.

עוד חויב הבעל לשלם לאשתו הוצאות ושכ"ט עו"ד בסך 10,000 שקל.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ