אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> לאחר שסירבה לפצות: "שומרה" שילמה לנפגעת תאונת דרכים 925 אלף ש'

לאחר שסירבה לפצות: "שומרה" שילמה לנפגעת תאונת דרכים 925 אלף ש'

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 25/08/2022 10:18:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Artem Kovalev on Unsplash

בעקבות התאונה נאלצה האישה לעבור ניתוח שהותיר צלקת בבטנה, מה שגרם לה לטענתה חוסר ביטחון עצמי ותסמינים נפשיים. חברת הביטוח סירבה תחילה להכיר בנזקים אך לאחר הגשת תביעה ומינוי מומחים רפואיים הצדדים הגיעו לפשרה

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, אילת דגן, אישרה בפברואר השנה הסכם פשרה שנחתם בין נפגעת תאונת דרכים לבין מבטחת הרכב בו נסעה, "שומרה". התובעת ישבה במושב ליד הנהג כשרכב אחר התנגש בהם. היא נפצעה בעיקר בבטנה ונותרה עם צלקת, כאבים, חרדות ופחדים. לאחר שחברת הביטוח סירבה לדרישתה לפיצוי בטענה שהתאונה אירעה במסגרת העבודה, התובעת נאלצה להגיש תביעה בבית המשפט. במהלך המשפט, לאחר מינוי מומחים רפואיים הגיעו הצדדים לפשרה שבמסגרתה תשלם חברת הביטוח לאישה 925,428 שקלים.

התובעת (30) נפצעה בתאונת דרכים בשלהי 2016 כאשר ישבה במושב שליד הנהג ורכב שהגיע מהכיוון הנגדי התנגש ברכב בו נסעה. היא נפגעה בכל חלק גופה ונחבלה קשות בבטנה ונאלצה לעבור ניתוח לכריתת חלק מהלבלב. לאחר הניתוח נותרה לתובעת צלקת בבטנה ועם שחרורה מבית החולים עברה סדרה של בדיקות וטיפולים בעיקר בתחום האורתופדי והנפשי.

היא פנתה ל"שומרה" שביטחה את הרכב במטרה לקבל פיצוי בפשרה כדי לשים את המקרה מאחוריה, אך חברת הביטוח סירבה להצעה, והתובעת נאלצה להגיש תביעה בבית המשפט.

בתביעה שהוגשה ב-2019 באמצעות עו"ד אורן גוהר העוסק בדיני נזיקין, הסבירה התובעת כי מאז התאונה היא סובלת מחרדות ופחדים, עצבות וירידה במצב הרוח, כאבים והגבלות בעמוד שדרה וגב, בעיות בעיכול, וכי נותרה לה צלקת ניתוחית בבטנה שפוגעת בביטחון העצמי שלה. לדבריה טרם התאונה היא הייתה בריאה בגופה ונפשה אך לאחריה היא איבדה את יכולתה לעבוד והפסיקה את הלימודים באוניברסיטה.

עורכי דינה ביקשו מבית המשפט למנות מומחים רפואיים בתחומים האורתופדי, הכירורגי, הגסטרואנטרולוגי והנפשי כדי לקבוע את שיעור הנכות שנגרמה לה עקב התאונה.

חברת הביטוח, באמצעות עו"ד אלון בלגה, טענה שאין קשר בין התאונה הנטענת לבין נזקיה הנטענים של התובעת. נטען כי המגבלות מהן סובלת התובעת היו קיימות לפני התאונה ולא נגרמו בגללה. חברת הביטוח טענה כי התובעת הייתה מטופלת בתקופת הצבא על ידי קב"ן שאבחן אצלה דיכאון ומצב נפשי חמור, כך שלא ניתן לקבוע שמצבה הנפשי נובע מהתאונה. חברת הביטוח התנגדה למינוי מומחים רפואיים בתחום האורתופדיה והכירורגיה.

מטעם התובעת הובאו בתגובה ראיות שלפיהן לאחר השירות הצבאי התובעת לא נזקקה לטיפול והייתה בריאה לחלוטין בנפשה, ובעקבות התאונה היא סובלת מחוסר ביטחון קיצוני בגלל הצלקת.

תוקף של פסק דין

בית המשפט הורה על מינוי מומחים רפואיים ונקבעו לתובעת נכויות עקב הצלקת בבטנה ומצבה הנפשי עקב התאונה.

לאחר משא ומתן הגיעו הצדדים להסכם פשרה לפיו תשלם הנתבעת לתובעת סכום של 925,428 שקל עבור הנזקים שנגרמו לה, הוצאות המשפט ושכ"ט עורך דין.

השופטת אילת דגן אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ