אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> "שבור ומרוסק": עובד תובע מחברת החשמל כ-1.4 מיליון שקל על התעמרות

"שבור ומרוסק": עובד תובע מחברת החשמל כ-1.4 מיליון שקל על התעמרות

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 25/08/2019 10:34:00 | גרסת הדפסה

עורך דין דיני עבודה, "שבור ומרוסק": תביעה חמורה נגד חברת החשמל בגין התעמרות בעבודהאילוסטרציה: american-public-power-association, unsplash

אדם מבוגר ונכה תובע על מסכת של השפלות והטרדות מצד מנהלו הישיר, בטענה שהאחרון התעלל בו ואחר כך פיטר בניגוד לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

תביעה על סך 1,385,200 שקל שהוגשה לאחרונה בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב נגד חברת החשמל מגוללת סיפור מטריד ביותר על התעמרות בעבודה ופיטורים בחוסר תום לב. 

התובע, בן 61, נכה 100% פיזית, נפשית ונוירולוגית. על פי התביעה, בשנת 2016, התובע הועסק בהסכם אישי לחמש שנים, בתפקיד מפקח על קבלנים ומפקח בחדר האוכל, באחד מאתרי החברה בתל-אביב. העסקתו נערכה במסגרת העסקת עובדים בעלי מוגבלויות.

תחילה, כך נטען, שני הצדדים היו מרוצים. התובע היה מגיע בשמחה לעבודה, והיה אהוד בקרב העובדים, בכירים וזוטרים כאחד.

אלא שאושרו נמשך רק חודשים ספורים. התובע, שמיוצג על-ידי עורכת הדין שרית לנגה כהן, טוען כי לאחר כששה חודשים הוא החל לספוג ממנהלו הישיר "השפלות, הטרדות, טרטורים והתעמרויות בלתי פוסקות".

בין היתר, נטען כי אותו מנהל הטיל על התובע עבודות קשות ללא רגע של מנוחה, צעק עליו כל העת, אסר עליו לאכול ארוחת צהריים בחברת חבריו לעבודה, ובכל בוקר נהג לשלוח אותו להביא לו אוכל באמצעות תנועת ראש מזלזלת לעיני כל עובדי המשק.

עוד נטען כי בחורף 2018 אותו מנהל הורה שלא לספק לתובע מעיל, ובשלב מסוים אף העביר אותו ממשרדו לחדר צדדי ללא חלון וללא מזגן.  

התביעה ממשיכה וטוענת כי פניותיו לגורמים הרלוונטיים בחברה – תחילה מחלקת משאבי אנוש ולאחר מכן לגורמים בכירים יותר – העלו חרס. אף שחלקם הביעו אמפטיה כלפיו, איש לא ביצע כל פעולה על מנת לשנות את המצב.

סיוטים והזיות

גם לגבי הליך הפיטורים הועלו בתביעה טענות חמורות. במהלך חגי תשרי של 2018, כאשר מנהלו היה בחו"ל, התובע אזר אומץ ודיווח על ההתעללות שחווה. כשהמנהל חזר, הוא לא ראה זאת בעין יפה, בלשון המעטה, שלל ממנו סמכויות ובהמשך התובע זומן לשימוע לפני פיטורים.

באותו שימוע, לטענת התביעה, נציגי החברה מסרו כי בכל חברת החשמל לא נמצא לתובע תפקיד חלופי. בנוסף נטען כי לאחר השימוע, נמסר לתובע תיעוד חלקי ומוטה, בו תועדו טענות נציגי החברה כלפיו באופן ברור, בעוד שדבריו של התובע תועדו באופן שטחי. בנוסף לכך, נטען כי בשימוע לא נכח האחראי על העסקת עובדים עם מוגבלויות בחברה.

מעבר לכך, התביעה אף טוענת כי החברה התחייבה שלא לפטר עובדים בעלי מוגבלויות עד שיגיעו לגיל פרישה.

בסופו של דבר, כך נטען, התובע פוטר מנימוקים מומצאים או לא רלוונטיים, והכל משום שלא יכול היה לשאת – פיזית ונפשית – את תנאי העבודה, בשל מוגבלותו.

לדברי התביעה, ביום האחרון לעבודתו, התובע התבקש לעזוב את המקום לפני הצהריים, כך שלא התקיימה מסיבת פרידה שתוכננה עבורו. במקום זאת, הוא חזר הביתה "שבור ומרוסק", כלשון כתב התביעה.

כתוצאה ממסכת זו, לטענת התביעה, התובע סובל מנזקים רבים, ולמעשה קרס מבחינה נפשית, סובל מסיוטי לילה והזיות פוסט-טראומתיות. סכום הפיצוי מורכב מדרישת התובע ליתרת השכר שהיה משולם לו אילו לא היה מפוטר עד תום העסקתו, בתוספת הפרת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, פיטורים שלא כדין ופיצוי בגין עגמת נפש.

עד למועד פרסום הכתבה לא התקבלה תגובה מחברת החשמל.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
האם קל יותר לפטר עובדים בזמן הקורונה?
עו״ד שרית לנגה כהן (צילום: אופיר הראל)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ