אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מיסים >> רק שנת מאסר לדירקטור בחברת מתכות שהעלים 1.9 מיליון ש' מס

רק שנת מאסר לדירקטור בחברת מתכות שהעלים 1.9 מיליון ש' מס

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 11/04/2024 08:47:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: bruce mars on Unsplash

בין יתר השיקולים שהביאו את השופטת להקל בעונשו של הנאשם: תרומתו לדו-קיום בין ערבים ליהודים והיותו אב ל-12 ילדים שרובם סמוכים על שולחנו

12 חודשי מאסר בפועל לצד מאסר על תנאי וקנס – אלה העונשים שנגזרו לאחרונה בבית משפט השלום בראשון לציון על דירקטור ובעל מניות בחברת מתכות אשר העלים כמעט 2 מיליון שקל מס. סגנית הנשיא שירלי דקל נוה נימקה את העונש הקל יחסית בנסיבות חייו הייחודיות של הנאשם, הכוללות תרומה לדו-קיום בין ערבים ליהודים, היותו אב לתריסר ילדים מתוכם שבעה קטינים, והירצחם של חלק מבני משפחתו באופן שהשפיע עליו קשות.

הנאשמים הם חברה שתחום עיסוקה הוא מסחר סיטוני במתכות ובעפרות מתכת והדירקטור שלה. כתב האישום המתוקן בו הורשעו כחלק מהסדר טיעון ייחס להם 55 עבירות לפי חוק מע"מ, במסגרתו הודו כי ניכו שלא כדין בדיווחים התקופתיים שהוגשו על ידי החברה מס תשומות מבלי שהיה להם לגביו מסמך מתאים, זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

הסכום הכולל של 55 חשבוניות המס שנוכו באופן פסול הגיע לכדי 13 מיליון שקל כאשר המס הנובע ממנו הוא כ-1.9 מיליון שקל. העלמת המס בוצעה לאורך כחצי שנה באמצע שנת 2018.

בשלב הטיעונים לעונש עתרה המדינה, שיוצגה באמצעות עו"ד תומר מזרחי, לגזור על הדירקטור שנה וחצי מאחורי סורג ובריח, לצד עונשים נלווים. לטענתה במעשיו פגע הדירקטור משמעותית בקופת המדינה ובערך השוויון בנשיאת נטל המס, ומשכך יש מקום להחמיר בעונשו.

לעומתה טען סניגורו של הנאשם, עו"ד אלי סרור, כי לקוחו לא פעל מתוך בצע כסף והוא אף דאג להשיב את המס שהועלם. בתוך כך טענה ההגנה שנסיבות חייו המורכבות של הנאשם לצד תרומתו הרבה לבני משפחתו ולחברה בכללותה, מצדיקות להסתפק בהענשתו בעבודות שירות בלבד.

עבר פלילי נקי

השופטת דקל נוה כתבה ש"הנאשם פעל בעקביות ובשיטתיות" על מנת לנכות באופן פסול "מס תשומות בסך כולל של כ-1.9 מיליון שקל, ב-55 חשבוניות, כדי להתחמק או להשתמט מתשלום מס. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרע מהקופה הציבורית סכום זה".

השופטת ציינה שבמקרה רגיל היה מקום לקבל את עמדת המדינה ולגזור על הנאשם לפחות שנה וחצי בפנים, אלא שכאן המחדל הוסר במלואו ולכן מוצדק להפחית מהעונש האמור. בנוסף הנאשם נעדר עבר פלילי ואף הודה בשמו ובשם החברה תוך לקיחת אחריות על מעשיו, באופן שהביא לחסכון בזמנו היקר של בית המשפט.

השופטת קבעה שגם נסיבות שאינן קשורות לביצוע העבירה, הקשורות לחייו האישיים של הנאשם, מצדיקות לפעול בכיוון הפחתת העונש. כך, מדובר בגבר בשנות החמישים לחייו הנשוי בשנית ואשר הביא לעולם 12 ילדים אשר רובם קטינים הסמוכים על שולחנו. יתרה מכך, הטרגדיות לא מפסיקות לפקוד את משפחתו של הנאשם כשמאז 2021 נורו למוות ארבעה בני משפחה, ביניהם אחיינו האהוב ובעלה של אחותו.

עוד נזקפו לטובת הנאשם תרומתו לישיבת בית חב"ד ולשיפוץ מסגד בלוד. בנסיבות אלה קבעה השופטת שחרף העלמת המס הניכרת תוטל על הנאשם שנת מאסר אחת בלבד לצד תשעת חודשי מאסר על תנאי וכן קנס בגובה 25 אלף שקל או 50 ימי מאסר תמורתו. על החברה גזרה השופטת קנס של 50 אלף שקל.

עו"ד אלי סרור מסר בתגובה: מדובר בתיק שהתחיל ב-45 מיליון שקל העלמת הכנסות ולאחר מאמצים רבים הצלנו להקטין את גובה העבירה ל-13 מיליון, וזה מה שאיפשר לסיים את ההליך במאסר של 12 חודשים בלבד.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מיסים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מיסים
רשות המסים נתלית שלא בצדק במגורים בדירה ששייכת לאחד מבני הזוג
עו"ד יוסי אלישע, צילום: עדי כהן (סטודיו עדיגיטל)
קיבלתם טופס 5329? רשות המיסים בעקבותיכם
עו"ד עמית בר-טוב | צילום: סטודיו תומאס

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ