אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> רק עבודות שירות לנאשם שניסה לייבא 2.5 קילו קטמין

רק עבודות שירות לנאשם שניסה לייבא 2.5 קילו קטמין

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 04/03/2024 13:06:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: RoseBox رز باکس,unsplash

הנאשם השתמש בזהות בדויה וניצל צעיר שיקבל עבורו את החבילה שנשלחה מגרמניה, אך לבסוף נתפס. המדינה דרשה לפחות שנתיים מאסר אבל הוא לא ייכנס לכלא

השופט ציון קאפח מבית המשפט המחוזי בתל אביב גזר לאחרונה 9 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 55,000 שקל על נאשם שניסה לייבא לישראל 2.33 קילו של הסם קטמין ושנתפסו ברשותו סמים נוספים.

במסגרת הסדר טיעון הנאשם הורשע בניסיון לייבוא סם מסוכן והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית. בכתב האישום המתוקן בו הודה, צוין כי בסביבות נובמבר 2021 הזמין הנאשם מגרמניה קטמין במשקל 2,331 גרם נטו.

על מנת להתל ברשויות האכיפה, בעת ההזמנה הוא ביקש לציין על החבילה שם של מישהי שאינו מכיר, ללא ידיעתה והסכמתה, ונתן כתובת למשלוח ברמת השרון בה אף אחד מהמעורבים לא מתגורר.

כארבעה חודשים לפני כן הוא פנה לצעיר שהיה במצוקה כלכלית והציע לו לבצע עבורו משימות תמורת תשלום.

הסמים נשלחו לארץ כשהם מוסלקים בבקבוקים של מוצרי טיפוח, עליהם צורפה קבלה. בהמשך, שלח הנאשם את אותו צעיר, מצויד בצילום דרכון של ה"נמענת", לאסוף עבורו את החבילה מהדואר.

מה שהוא לא ידע, זה שהחבילה כבר נעצרה במכס הגרמני והובאה לישראל על ידי שוטר שרק חיכה לראות מי מקבל אותה. מלבד המשלוח, אצל הנאשם נתפסו עוד 65 גרם של קטמין, 1.8 גרם קנאביס ובקבוקון קריסטל מת'.

בהסדר הטיעון הגיעו הצדדים להסכמה שיינתן בעניינו של הנאשם תסקיר שירות מבחן שלא יחייב את המדינה. בנוסף הוסכם שהענישה תכלול קנס של 55,000 שקל אשר יקוזז מכספים שנתפסו אצל הנאשם.

בתסקיר שירות המבחן צוין כי ילדות מורכבת לצד נסיבות אישיות ורפואיות ומשבר כלכלי, הם שהוליכו את הנאשם למעשה הנפסד. בנסיבות אלה הומלץ על צו מבחן לשנה לצד מאסר בעבודות שירות.

עו"ד פמלה בנימין שייצגה את המדינה הדגישה בטיעוניה לעונש את סוג הסם ומשקלו, את התכנון המוקדם שנלווה לעבירות, ואת העובדה שייבוא הסמים נכשל רק בזכות ערנות המכס הגרמני. היא הוסיפה שמתוכן התסקירים עולה כי הליך השיקום של הנאשם טרם הבשיל, ולכן אין עילה לחרוג ממתחם הענישה שלפי פסיקת בית המשפט העליון חייב לכלול מאסר בפועל. בנסיבות אלה היא עתרה לקביעת מתחם שבין 24-40 חודשי מאסר בפועל.

מנגד, עו"ד מיכאל כרמל שייצג את הנאשם עמד על נסיבותיו האישיות וביקש להעדיף שיקומו בהתאם להמלצת שירות המבחן. בדבריו לעונש הביע הנאשם תודה על ההזדמנות שניתנה לו לעבור טיפול ושיקום, וסיפר שהתיק הציל אותו מעולם הסמים.

ויתר על הרפואי

השופט קאפח שמכהן כשופט עמית, ציין כי האישום מעיד על תכנית עבריינית מורכבת ומתוכננת, תוך ניצול של צעיר במצוקה, שלמרבה המזל לא צלחה. הוא הוסיף כי הגם שלא נגרם נזק בפועל לפני שהחבילה נתפסה, הנזק שעלול היה להיגרם מהגעת הסם לציבור הוא משמעותי. לאחר שסקר את הפסיקה בנושא הוא קבע כי מתחם העונש לעבירה נע בין שנה לשלוש שנות מאסר.

עם זאת קבע השופט כי הנסיבות בתיק מצדיקות חריגה מהמתחם לקולא. בין היתר צוין שהנאשם נטל אחריות על המעשים שבוצעו עקב נפילה כלכלית שחווה, כי הוא עושה מאמצים להשתקם והתנקה מסמים – כולל מקנאביס רפואי ברישיון. בעקבות העבירות הוא גם היה עצור במשך כשלושה חודשים ולאחר מכן שהה במעצר בית, כך שהטלת מאסר כעת תביא לפגיעה קשה ומשמעותית בו.

לבסוף הטיל השופט על הנאשם 9 חודשי עבודות שירות, 12 חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 55,000 שקל, וצו מבחן לשנה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
ששת תפקידי הסנגור: משלב ביצוע העבירה ועד להגשת כתב אישום
עו"ד יעקב שקלאר |אילוסטרציה: Helloquence on Unsplash
חצה את הקווים והפך לסנגור
עו״ד תומר יפרח | צילום: אולגה יפרח

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ