אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> צעיר ערבי זוכה מתקיפה ואיומים כלפי בת זוגו היהודייה

צעיר ערבי זוכה מתקיפה ואיומים כלפי בת זוגו היהודייה

מאת: עו"ד גל שר טוב | תאריך פרסום : 15/12/2020 14:13:00 | גרסת הדפסה

עורך דין פלילי, צעיר ערבי זוכה מתקיפה ואיומים כלפי בת זוגו היהודייהאילוסטרציה: 453169 Pixabay

השופט קבע כי גרסתה הבעייתית של המתלוננת לא משתלבת עם התנהלותה במערכת היחסים ובאירוע שבגינו הוגש כתב האישום, ומתיישבת יותר עם לחצים שהופעלו על-ידי משפחתה שהתנגדה לקשר

בית משפט השלום בתל-אביב זיכה לאחרונה צעיר ערבי שהואשם בהפרת צו הטרדה מאיימת, תקיפה ואיומים כלפי צעירה יהודייה שהייתה בת זוגו. בהכרעת דין מרתקת וצינית למדי קבע השופט שמאי בקר כי אין אפשרות לבסס הרשעה על גרסתה הבעייתית של המתלוננת, שהכחישה את מערכת היחסים למרות ראיות מובהקות לקיומה והתנהלה באופן תמוה לאורך כל האירוע שבגינו הוגש כתב האישום. השופט התרשם כי מאחורי הפרשה עומדת ההתנגדות של משפחתה לקשר ואף מתח ביקורת על מחדל חקירה מהותי של המשטרה.

כתב האישום הוגש לפני כחצי שנה בעקבות דיווח של רוכב אופניים על אישה במצוקה ברכב בחורשה בכוכב יאיר. לנאשם יוחסו עבירות של איומים, תקיפת בת זוג ו"מסע חטיפה" של המתלוננת, תוך הפרת צו הטרדה מאיימת שאסר עליו ליצור עמה קשר.

בכתב האישום תואר כי הנאשם חיכה למתלוננת מתחת לביתה ונכנס לרכבהּ באיומים, גרם לה להסיע אותו לחורשה וללון איתו, ניסה לחטט לה בטלפון, נשך אותה ואיים לרצוח אותה.

הנאשם הכחיש את המיוחס לו וטען כי מדובר בעלילת שווא שמקורה בהתנגדות משפחת המתלוננת לקשר שלה עם בחור ערבי. הנאשם זעק לחפותו וטען כי הנסיעה הייתה טיול רומנטי, וכי השכן של המתלוננת מהקומה השביעית אף ראה אותם מתגפפים ברכב לפני שנסעו.

המתלוננת לעומת זאת הכחישה שהייתה ביניהם מערכת יחסים וטענה כי שיתפה עם הנאשם פעולה מתוך פחד.

"פסיכיאטרית עליך"

בהכרעת דין מעמיקה ומרתקת קבע השופט שמאי בקר כי למרות הזהירות בה נקט בבחינת גרסת המתלוננת בהתחשב בכך שהאישום עוסק בתקיפת בת זוג, אי אפשר לבסס עליה הרשעה.

ניסיון המתלוננת להכחיש את מערכת היחסים עם הנאשם, נקבע, לא רק סותר את כתב האישום, אלא אינו מתיישב עם העובדה שנפגשה עמו פעמים רבות, לעיתים ביוזמתה, ולדבריה קיימה איתו יחסי מין 20-30 פעמים.

גם אחרי שהוציאה נגדו צו הגנה, המתלוננת יצרה עם הנאשם קשר ובהודעת ווטסאפ הרעיפה עליו מילים כמו "אהבה", "פסיכיאטרית עליך", "עשית עליי כישוף" ו-"אני 24/7 עליך". עוד ציין השופט כי הראיות מעידות כי משפחתה אכן התנגדה נחרצות לקשר והצו הוצא בהשפעתה.

בנוסף נקבע כי התנהגות המתלוננת במהלך האירוע עצמו הייתה מוזרה ועוררה סימני שאלה. השופט הפנה לכך שלא ניסתה לברוח או לבקש עזרה על אף שנקרו בדרכה אינספור הזדמנויות.

כך ציין השופט כי השניים עצרו במקומות שונים לאורך המסע, למשל ליד פיצוציה שבה קנתה המתלוננת אוכל, בבית קפה שבו אכלו יחדיו, בתחנת דלק שבה המתינה לנאשם. בהמשך, השניים הדליקו מדורה לאור ירח, קיימו יחסים והמתלוננת נשארה לצדו של הנאשם במקום להתקשר לעזרה או להימלט בעודו ישן. התנהלותה, קבע השופט, לא מתיישבת עם חשש, פחד ואימה.

השופט קבע כי אכן בבוקר אירע בין השניים ריב על רקע ניסיונו הלא לגיטימי של הנאשם לחטט בטלפון שלה, אלא שלא מדובר בתקיפה אלימה.

אם לא די בכך, השופט הפנה למחדל החקירתי של המשטרה שלא טרחה לזמן לעדות את השכן של המתלוננת: "לא צריך להיות שרלוק הולמס כדי לאתר את השכן... נכנסים לביתה של המתלוננת, לוחצים על כפתור המעלית, ובפנים לוחצים '7', והנה יכולה הייתה המשטרה למצוא ראייה, אולי מזכה, רחמנא לצלן".

לאור כל אלה הודיע השופט על זיכוי הנאשם והורה על שחרורו לאלתר מהמעצר בו הוא שוהה בחצי השנה האחרונה.

להכרעת הדין בת"פ 30392-06-20

  • ב"כ המאשימה: עו"ד פלילי יניב זוסמן
  • ב"כ הנאשם: עו"ד אבו סייף
עו"ד גל שר טוב עוסק/ת ב- פלילי
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
פשע מקוון: זה משפיע על כולנו
עו"ד שי גרין | צילום: סיגל קולטון

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ