אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> הוצאה לפועל >> צעיר זכה בהפטר מחובות בהוצל"פ על רקע נסיבות חיים קשות

צעיר זכה בהפטר מחובות בהוצל"פ על רקע נסיבות חיים קשות

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 14/12/2020 14:28:00 | גרסת הדפסה

הוצלפ, צעיר זכה בהפטר מחובות בהוצל"פ על רקע נסיבות חיים קשותאילוסטרציה: Axel Bueckert, 123rf.com

בן 26 נאלץ לפרנס את אמו ואחיו שקרסו נפשית וכלכלית בעקבות פרשה של תקיפה מינית בידי בן-זוגה של האם. הוא נקלע לחובות וכעת יזכה לפתוח דף חדש אחרי שיפקיד מחצית מהסכום

רשם לשכת ההוצאה לפועל בחיפה עופר שורק נעתר לאחרונה לבקשת הפטר שהגיש צעיר בן 26 שצבר חובות של כ-70 אלף שקלים ל-15 נושים, וקבע כי יזכה בהפטר אחרי שישלם לתיק האיחוד 35,000 שקלים ב-35 תשלומים. ההחלטה ניתנה על רקע נסיבות החיים הקשות של החייב שהוא ואחיו נפלו קורבן לתקיפה מינית מצד בן זוגה של אמם. לאחר שהפרשה נחשפה, כשעוד היה נער, נאלץ לצאת לעבוד ולפרנס את המשפחה שנקלעה למצוקה כלכלית קשה.

ביוני האחרון הגיש עו"ד אביעד גלס בשם החייב בקשה למתן צו הפטר מחובותיו בכפוף להפקדת 7,000 שקלים שחסך. בבקשה צוין כי החייב נקלע לחובות על רקע נסיבות חיים קשות ביותר שנבעו מכך שהוא ואחיו נפלו קורבן למעשי סדום ותקיפה מינית מצד בן זוגה לשעבר של אמו.

לפי הנטען בבקשה, לאחר שהמעשים נחשפו, אמו עזבה את בן הזוג ונקלעה לחובות עצומים. החייב, שהיה אז בן 16 בלבד, נאלץ לעזוב את לימודיו ולפרנס את משפחתו. בתוך כך הוא אובחן עם פוסט-טראומה והוכר כנכה 100% וגם שלושת אחיו נתמכים היום ברשויות הרווחה והמערכת הפסיכיאטרית. על רקע זה הוא צבר את החובות ונאלץ להתמודד עם הליכי הוצאה לפועל.

רשם ההוצאה לפועל התבקש לפיכך לאפשר לו להשתקם בשל הנסיבות הייחודיות והחריגות של המקרה וברוח תכליתו של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

חברת הביטוח "הכשרה", שהנתח שלה מסכום החובות הכולל עומד על 38%, הגישה בתחילה התנגדות לבקשה. עוה"ד של החברה, חשיבון זוהייר ממשרד עורכי דין שי אייל, ביקש שהחייב יגיש הצעה משופרת שתגיע לפחות ל-50%-60% מהחובות.

איזון ראוי

ואכן, בדיון שהתקיים לאחרונה בבקשה הודיע עו"ד גלס כי תמורת הפטר מוכן החייב לשלם 35,000 שקלים, כמחצית מהחוב. בעקבות זאת הודיעה חברת הביטוח שהיא מסירה את התנגדה ונושה נוסף, שמחזיק ב-11% מסך החובות, הסכים אף הוא להצעה. נושה שלישי, ש-8% מהחוב הוא כלפיו, התנגד להצעה אבל הודיע שיקבל כל החלטה שתינתן. יתר הנושים לא התייצבו לדיון ולא הביעו עמדה.

לאחר שהחייב נחקר במהלך הדיון החליט הרשם שורק להיענות להצעה המשופרת. "באיזון ראוי לטעמי בין שיקומו של החייב ויכולתו לפתוח 'דף חדש' בחייו הכלכליים באמצעות הליך זה לבין הצורך והרצון לשמור על אינטרס הנושים ותקנת הציבור, נראה שהמסקנה שיש מקום להיעתר לבקשת החייב", כתב בהחלטה.

בהתאם לכך נקבע כי החייב יזכה בהפטר בכפוף להפקדת 35,000 שקלים ב-35 תשלומים חודשיים כשעומדת לו האפשרות להקדים את התשלום.

להחלטה בתיק איחוד 510504-09-15

  • ב"כ החייב: עו"ד אביעד גלס
  • ב"כ הנושה "הכשרה": עו"ד חשיבון זוהייר ממשרד שי אייל
  • יתר הנושים לא היו מיוצגים
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

35 אלף?

לא יכול לשלם 35 אלף???
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום הוצאה לפועל באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום הוצאה לפועל

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ