- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
פשרה בייצוגית- אורנג' תעניק הטבות של מיליוני שקלים ותתרום 300 אלף ש'
ידיעה בלעדית של פסקדין, שפורסמה גם ב-
לפסק הדין בעניין פרטנר תקשורת בע"מ
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר השבוע הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה כנגד פרטנר (אורנג'), בגין הפצת דברי פרסומת בניגוד לחוק. במסגרת ההסדר, תעניק החברה ללקוחותיה, הטבות בשווי מיליוני שקלים ותתרום מאות אלפי שקלים לעמותות.
בנובמבר 2009 פנה אדם לאורנג' כדי לבחון אפשרות להתקשר עמה. לשם קבלת הצעה הוא מסר לנציגת המכירות את כתובת המייל שלו. לטענתו, מאז, ולמרות שלבסוף לא התקשר עמה, שלחה לו אורנג' דברי פרסומת שונים.
לטענתו, בקשותיו להפסקת שיגור הפרסומות והסרת כתובתו מרשימת התפוצה, לא נענו. עוד ציין את האבסורד בכך, שבעת הלחיצה על הקישור: 'בקשה להסרה מרשימת התפוצה', הוא נדרש למלא מספר טלפון אורנג', על אף שלא היה ברשותו כזה.
בבקשה לאישור ייצוגית שהגיש אותו אדם כנגד החברה, יחד עם שני מבקשים נוספים, התבקש בית המשפט לחייב את אורנג' לשלם לכ- 1.4 מיליון איש (40% מכלל לקוחות אורנג'), פיצוי של 500 שקל לכל אחד, עבור הפרת חוק התקשורת והפגיעה בזכות לפרטיות.
כן פרסומת, לא פרסומת
אורנג' טענה להגנתה, כי מדובר בהודעות בדבר זכאות למתנה או הטבה, והן לא מהוות " פרסומת''. עם זאת, הודתה כי מדובר בטעות רשלנית, אולם לדבריה, מאחר שלא נעשתה בכוונה, אין הצדקה לפסוק לקבוצה פיצוי ללא הוכחת נזק.
לבסוף טענה, כי היא מקפידה לנהוג לפי הוראות חוק התקשורת, וכי יצרה הבחנה בין דברי פרסומת לבין מסרים אחרים, אותם היא שולחת רק ללקוחות שאישרו כי ברצונם לקבל אותם.
במסגרת הדיונים בתיק, הגיעו הצדדים להסדר פשרה. בהסדר הפשרה הוסכם, בין היתר, כי מעתה ואילך, כל הסכמה של לקוח לקבלת דברי פרסומת במייל תתועד בחתימה ובהקלטה. בנוסף, התחייבה אורנג' שלא לשלוח עוד דברי פרסומת למי שאינו לקוח שלה, אלא אם קיבלה ממנו הסכמה מפורשת מראש.
עוד הוסכם, כי מי שיבקש להסיר עצמו מרשימת התפוצה באמצעות קישור הסרה, יוכל לעשות זאת ללא צורך במילוי פרטים.
לבסוף נקבע בהסדר, כי פרטנר תציע לכל המנויים אשר בחרו שלא לקבל ממנה דוא"ל (כ- 600 אלף לקוחות) אפשרות בחירה בין שתי הטבות: או חודש חינם של ערוצי טלוויזיה בסלולרי, בשווי 19.90 שקל, או חבילת מוזיקה בחינם למשך חודשיים- הטבה ששווייה 19.80שקל.
בנוסף התחייבה החברה לחלק תרומה של 300 אלף שקל בין האגודה למלחמה בסרטן, ארגון לתת ופרויקט פר"ח.
הצדדים הסכימו, כי למבקשים ייפסק גמול של 200 אלף שקל, ולעורכי הדין ישולם שכר טרחה של 409,500 שקל.
הסדר הפשרה- התוצאה הטובה ביותר האפשרית
השופטת שושנה אלמגור אישרה את ההסדר. לדבריה, מצד אחד, חוק התקשורת הופר, אולם מצד שני, היה קשה למבקשים להוכיח טענה של פגיעה בפרטיות, וסביר להניח שזו הייתה נדחית.
השופטת ציינה כי שווייה הכספי של ההטבה המוצעת, עומד על 11.94 מיליון שקלים, סכום נאה לכל הדעות, וכי אמנם לא ברור כמה מחברי הקבוצה יבחרו לממש אותה, אולם כאן נכנסת התרומה המשמעותית של פרטנר למטרות ציבוריות, כמו גם התחייבותה לתקן את מחדליה.
לפיכך, נפסק כי הסדר פשרה הוא התוצאה הטובה ביותר עבור הקבוצה, ועל כן הוא אושר. לבסוף, דרשה השופטת מאורנג' להציג בפניה, תוך 10 ימים, דוגמת חשבונית שמציגה את ההטבה ונוסח מסרון המיידע את לקוחותיה על קיומה.
- ב"כ המבקשים: עו"ד חן שטיין, עו"ד ליאת שטיין
- ב"כ המשיבה: עו"ד מוטי ארד, עו"ד לירון אמירקורן
לפסק הדין בעניין פרטנר תקשורת בע"מ
למדור: צרכנות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.
