אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> עיוור הורשע בסחר בחשיש – ולא ירצה אפילו יום אחד של מאסר

עיוור הורשע בסחר בחשיש – ולא ירצה אפילו יום אחד של מאסר

מאת: עו"ד מירון רוזנטל | תאריך פרסום : 16/07/2018 10:12:00 | גרסת הדפסה

עורך דין פלילי, עיוור הורשע בסחר בחשיש – ולא ירצה אפילו יום אחד של מאסרתמונת אילוסטרציה: Cerqueira, www.unsplash.com

בן 32 מכר לסוכנת סמויה סמים במספר הזדמנויות והורשע בעבירות סחר בסמים וסיוע לסחר. למרות העבירות החמורות, השופטת החליטה להקל עמו לנוכח התגייסותו לתהליך השיקום וקשייו הצפויים במאסר.

השופטת ג'ויה סקפה שפירא מבית משפט השלום בירושלים גזרה לאחרונה עונש קל ביותר על צעיר בן 32 שהורשע בשתי עבירות סחר בסמים ובעבירת סיוע לסחר בסמים לאחר שנתפס מוכר חשיש לסוכנת משטרתית סמויה. הצעיר נשלח לבצע 300 שעות שירות לתועלת הציבור ובנוסף נגזרו עליו 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס. השופטת התחשבה בעברו הנקי, בהתגייסותו לטיפול וברצונו להשתקם, כמו גם בקשיים הצפויים לו כעיוור בכלא אם יישלח למאסר בפועל.

לפי כתב האישום שהוגש נגד הצעיר, לפני כשנה וחצי הוא מכר חשיש לסוכנת משטרתית בשתי הזדמנויות שונות: בפעם הראשונה מכר לה חשיש בכמות של 22.93 גרם, בפעם השנייה בכמות של 33.99 גרם. בפעם אחרת הוא אף סייע לבחורה אחרת למכור כמות של 1.49 גרם.

כתב האישום ייחס לו לפיכך שתי עבירות סחר בסמים מסוכנים ועבירה אחת של סיוע לסחר בסם מסוכן. הצעיר הודה באישומים והורשע.  

בתסקיר שירות המבחן שהוגש בעניינו של הנאשם לצורך מתן גזר הדין נכתב שהוא רווק, אינו עובד וסובל מילדותו במחלה בעיניו, המזכה אותו בקצבת נכות בשיעור 100% מהביטוח הלאומי.

שירות המבחן התרשם כי "הנאשם מביע שאיפות לקיים אורח תקין ונורמטיבי, כי הוא נעדר דפוסי עבריינות מגובשים ובעל יכולת לתת אמון בסביבתו אך בעל דימוי עצמי נמוך וחש דחיה חברתית ובדידות".

עוד צוין כי הנאשם נעדר הרשעות קודמות וכי הפסיק להשתמש בסמים. לפיכך ולנוכח רמת הסיכון הנמוכה שנשקפת ממנו, הומלץ להטיל עליו צו מבחן לשנה ושירות לתועלת הציבור בהיקף משמעותי.

המאשימה הדגישה את מספר העבירות שביצע הנאשם ואת הפגיעה בערכים החברתיים שהתלוותה להן, ומשכך ביקשה לגזור עליו 15 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופסילת רישיון.

הנאשם, מנגד, ביקש לאמץ את המלצת שירות המבחן, תוך שהדגיש את הקשיים שחווה במסגרת מעצר הבית, בהיותו נטול חברים ולנוכח הנכות שממנה הוא סובל. הוא הביע נכונות להתמיד בטיפול שהחל וביקש להקל עמו ולא לשלוח אותו למאסר בפועל.

לא נשקף סיכון

השופטת סקפה שפירא ציינה כי ענישה בעבירות של סחר וסיוע לסחר בסמים כוללת על פי רוב רכיב של מאסר בפועל לצד רכיבי ענישה נלווים, כך שמתחם הענישה ההולם מצוי בטווח שבין עבודות שירות ל-7 חודשי מאסר בפועל ולצידם מאסר על תנאי, קנס ופסילת רישיון. לגבי עבירות הסחר, שכללו כמויות חשיש גדולות יותר, השופטת קבעה מתחם ענישה של 6-16 חודשי מאסר בפועל לצד רכיבי עונש נלווים כאמור.

ואולם, בצעד מפתיע השופטת החליטה לחרוג משמעותית ממתחמי הענישה האמורים. השופטת הפנתה לכך שלנאשם אין עבר פלילי והתרשמה כי הוא ממש התגייס להליך השיקומי, קיבל אחריות על מעשיו והביע חרטה כנה.  "עובדות אלה מקטינות את הסיכון שהנאשם, המביע רצון עז לנהל אורח חיים נורמטיבי, יחזור לסורו", כתבה.

השופטת הוסיפה כי לשיקולים אלה מצטרף נתון משמעותי נוסף והוא עיוורנו של הנאשם, שיכול להפוך את שהותו בכלא לקשה מאוד.

משכך השופטת גזרה על הנאשם עונש קל ביותר ביחס לעבירות בהן הורשע – 300 שעות שירות לתועלת הציבור, 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס.  

  • ב"כ הנאשם: עו"ד פלילי עיסא אבו אל הווא
  • ב"כ המאשימה: עו"ד איהאב חלבי
עו"ד מירון רוזנטל עוסק/ת ב- פלילי
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
פשע מקוון: זה משפיע על כולנו
עו"ד שי גרין | צילום: סיגל קולטון
חצה את הקווים והפך לסנגור
עו״ד תומר יפרח | צילום: אולגה יפרח

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ