אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> עדותו של יגאל תם נדחתה

עדותו של יגאל תם נדחתה

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 30/07/2000 19:41:00 | גרסת הדפסה

"ההגיון העומד בבסיסם של סעיפים 74 ו- 77 לחוק סדר דין פלילי, מבטא את חתירת המחוקק, להעמדת כל הכלים בידי הנאשם, כלים שאמורים לסייע לו בבנין הגנתו".

כך אמרה היום (א') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב ברכה אופיר- תום, כשבאה לקבוע האם הקלטות אותן הקליט עד המדינה במשפטו של עופר נמרודי יגאל תם, הינן פסולות, ואם ניתן להעיד עוד היום את עד המדינה יגאל תם.

השופטת קבעה, כי התביעה נדרשת להעמיד לרשות הנאשם בזמן סביר את החומר נגדו, כדי לאפשר לו לעמוד במאבקו. כל איחור בהגשת החומר ע"י התביעה סותרת באופן ברור תכלית זו של החוק, השופטת הוסיפה ואמרה, כי גם הסניגוריה, יכולה היתה לפנות לקבלת החומר מזה זמן רב.

השופטת ציינה כי אין בדבריה כדי לבוא חשבון עם הפרקליטות, שפעלה כמיטב יכולתה בנושא הקלטות (מדובר בקלטות בהן לכאורה הקליט עד המדינה יגאל תם את עופר נמרודי). וכאשר הגיע מידע אודות הקלטות הבעייתיות, עשתה ככל יכולתה ליישר את ההדורים.

השופטת התייחסה בדבריה גם למשטרה, וקבעה כי ציפתה שעם השתלשלות העניין של קלטות החשודות "כמבושלות" יגיע נציג המשטרה, ויאמר שהוא מסכים לאפשר לסניגוריה לבחון את הקלטות, על פני כל זמן שיידרש.

לסיכומו של דבר אמרה השופטת אופיר, כי גם אם לא ראתה לקבל את דעת הסניגוריה, ולקבוע כבר היום שהקלטות דינן להיפסל, היא מוכנה לאפשר לסניגוריה להערך בפרק זמן סביר, לצורך הערכת הקלטות ולחקירתו של העד התם.

השופטת קבעה שעדותו של יגאל תם תדחה לסוף חודש ספטמבר או לתחילת אוקטובר שנה זו. התובעת פנינה גיא, הודיעה שהחל מהיום ומחר, יעידו קציני משטרה שעדותם תהיה קצרה, ואילו עדת המדינה רחל דוידוביץ, שהייתה קצינה ביחידה הבינלאומית לחקירת פשעים (יחב"ל), תחל בעדותה ביום א' הבא.

הסניגור עו"ד דן אבי יצחק, אמר היום עוד, כי הוא נתקל במידע, שפרידמן מסרב להעיד, ושהוא יאמר כי איבד את זכרונו. לדברי אבי יצחק, אמר פרידן שיעיד רק כשיסגרו את תיק הסחיטה התלוי והעומד נגדו.

התובעת פנינה גיא, אמרה כי אין לה מושג על מה מדובר, וכי היא מביעה מחאה על דברים אלו. לסיכומו של עניין, קבעה השופטת אופיר כי קצינת היחב"ל לשעבר רחל דוידוביץ תמסור את עדותה ביום א'.

מן הראוי לציין, כי גם רחל דוידוביץ, היא עדת המדינה. היום ומחר ישמעו עדויות של קציני משטרה, עדויות שאמורות להיות קצרות, השופטת שחררה את עופר נמרודי מהצורך להיות נוכח בדיון מחר.

לגבי בקשת הסניגוריה, לאפשר לנמרודי להמצא יומיים במשרדה של עו"ד פנינה דבורין, ולעבוד איתה על חקירת רחל דוידוביץ, אמרה השופטת, שבקשה זו צריכה להיות מוגשת, כפי שהוגשה הבקשה לשחרר את עופר נמרודי, לחגיגת בר המצווה של בנו.

כל הזכויות שמורות לאתר המשפט הישראלי www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות
יריקה ישירה בפרצוף הדרוזי
עו"ד עלי שקיב (שכיב)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ