אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> עבודות שירות לעובד עיריית רמת גן שמכר משרות תמורת מזומנים

עבודות שירות לעובד עיריית רמת גן שמכר משרות תמורת מזומנים

מאת: עו"ד גל שר טוב | תאריך פרסום : 09/06/2022 09:13:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Christian Dubovan, Unsplash

סגן מנהל מחלקת תברואה לשעבר לקח ממועמדים כ-84,000 שקל ובתמורה סידר להם עבודה במחלקה. בית המשפט הרשיע אותו בחמש עבירות שוחד אך נמנע מלהטיל עליו מאסר מאחורי סורג ובריח

השופט אברהם הימן גזר לאחרונה את דינו של עובד עיריית רמת גן לשעבר שהורשע בחמש עבירות של לקיחת שוחד מחמישה אנשים שונים, בתמורה לקבלתם לעבודה באגף התברואה. בפסק הדין נכתב כי הנאשם ניצל לרעה את תפקידו כעובד ציבור והגה תכנית עבריינית ממניעים של בצע כסף. הוא יירצה 9 חודשי עבודות שירות וישלם קנס של 50,000 שקל.

לפי כתב האישום הנאשם היה פעיל במערכת הבחירות לראשות העיר רמת גן. בתחילת 2014 הוא מונה לתפקיד עוזר למנהל מחלקת שירותי ניקיון באגף התברואה. בסמוך לאחר מכן פנה אליו אדם שהכיר אותו ממערכת הבחירות בבקשה להתקבל לעבודה באגף. 

הנאשם ביקש ממנו הלוואה בסך 20,000 שקל ופעל למינויו כממלא מקום פועל טיאוט בעירייה. לאחר שהאחרון החל לעבוד בעירייה, הנאשם לא פרע את ההלוואה. 

בהמשך פעל הנאשם, בסיוע אותו מכר, על מנת למצוא משרות לאנשים שונים בתמורה לכספים ששולמו לנאשם. המכר הפנה אליו אנשים שידע כי הם מעוניינים לעבוד באגף והם העבירו לו את התשלום. בסך הכל קיבל הנאשם כ-64,000 שקל נוספים בתמורה למינוי עוד ארבעה אנשים לתפקידים שונים באגף. 

הוא הודה והורשע בחמש עבירות של לקיחת שוחד. בתסקיר שהוגש בעניינו עלה כי מדובר באדם כבן 34, גרוש ואב לארבעה ילדים. בשל המעשים הוא פוטר מהעירייה וכיום הוא עובד בחברת שליחויות. 

עוד צוין כי נסיבות חייו של הנאשם מורכבות עוד מתקופת ילדותו. בנוגע למניע לביצוע העבירות הנאשם הסביר כי היה במצב כלכלי קשה לאחר לידת בנו ורצה רווח כספי קל. 

במסגרת הטיעונים לעונש בא כוח המאשימה עתר להטיל על הנאשם 20 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך של 170,000 שקל המבטא את כפל סכום השוחד. לדבריו, יש לתת משקל בכורה לאינטרס הציבורי בהרתעת עובדי ציבור ולהעדיפו על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם ושיקולי שיקום.

באת כוח הנאשם ביקשה להקל עמו והדגישה את נסיבות חייו הקשות של הנאשם וטענה כי התסקיר האחרון בעניינו חיובי ביותר באשר לסיכויי השיקום שלו. 

מעשים ראויים לגינוי

השופט אברהם הימן מבית המשפט המחוזי בתל אביב ציין כי מעשי הנאשם חמורים וראויים לגינוי. 

מנגד כתב השופט כי אין ספק שהעונש יפגע בנאשם ובילדיו ויש להתחשב בכך לקולא. עוד התחשב השופט בנסיבות חייו המורכבות והקשות של הנאשם עוד מתקופת ילדותו, אם כי הוא נתן להן משקל מוגבל. 

השופט נתן משקל מסוים גם למצבו הכלכלי של הנאשם כיום, שאינו יציב, וכן לכך שהודה בעבירות וחסך זמן שיפוטי. 

הוא הדגיש כי אמנם יש להחמיר בעונשם של אלה הפוגעים בטוהר השירות הציבורי, ואולם, לא מדובר באיש ציבור רם מעלה שלקח שוחד, אלא אדם הנושא משרה פשוטה. בנסיבות אלה העונש ההולם הוא מאסר בפועל שירוצה בעבודות שירות ולא מאחורי סורג ובריח. 

בסופו של דבר גזר השופט על הנאשם 9 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך 50,000 שקל.

  • שמות ב״כ הצדדים לא צוינו בגזר הדין
עו"ד גל שר טוב עוסק/ת ב- פלילי
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ