אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> סמכות לדון כאשר הגיור מזויף

סמכות לדון כאשר הגיור מזויף

מאת: מערכת PsakDin.co.il | תאריך פרסום : 11/03/2002 13:33:00 | גרסת הדפסה

בית המשפט לענייני משפחה, דן אתמול בשאלת תוקפו החוקי של גיור, אשר נטען כי היה גיור מזויף.

האישה, אזרחית בלגית, ביקשה להינשא למבקש, אשר התנה זאת בגיורה. לצורך כך פנו השניים למזכיר בית הדין הרבני בתל אביב, אשר הוצג לאישה כרב והוא העבירה הליך גיור, אשר היא האמינה כי הוא אמיתי. בהסתיים "הליך הגיור" נישאה האישה למבקש.

לימים, התברר כי תעודת הגיור נרכשה בממון, ובעקבות חקירה במשטרה הוגש כתב אישום נגד מזכיר ביה"ד הרבני בתל אביב לשעבר ונגד מזכיר בית הדין בבאר שבע לשעבר בטענה כי זייפו את הגיור.

האישה, אשר בינתיים התגרשה מהבעל הגישה תביעה לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה שיצהיר כי אין תוקף לגיור ולפיכך גם אין תוקף לנישואין ולא היה צורך בגירושין. עוד ביקשה לקבוע כי הסכם הגירושין שנעשה הוא בטל מעיקרו וכי היא זכאית לזכויות שונות אשר צברה במהלך חיי הנישואין.

הבעל, טען כי הסמכות לדון בתביעות האישה, נתונה לבית הדין הרבני, משום שרק לו יש סמכות לדון בתוקף נישואין של יהודים וכן משום שבית הדין הוא שאישר את הסכם הגירושין ונתן לו תוקף של פסק דין. לטענת האישה, איבד בית הדין הרבני את סמכותו משום שבעקבות זיופו של הגיור, הרי שאינה יהודייה.

השופטת צילה צפת, בבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן, דנה בשאלת סמכותו של בית המשפט לדון בשאלות של "סטטוס". היא קובעת, כי אומנם לבית המשפט אין סמכות לדון בשאלת תוקפו של הגיור כשאלה עיקרית, אולם הוא מוסמך לדון בנושאים אלו אגב גררא לשאלה עיקרית אחרת הנמצא בסמכותו, היינו התביעות שהגישו הצדדים בענייני רכוש, משמורת ועוד.

ביהמ"ש בוחן את תוקפו החוקי של הגיור וקובע כי מבחינת משפט המדינה הגיור הוא חסר תוקף חוקי, גם אם יקבע כי יש לו ערך דתי דה פקטו והוא קובע כי די בהיעדר תוקף חוקי לגיור כדי לשלול את סמכותו של בית הדין הרבני.

בש"א 003922/01 בתמ"ש 064630/00 ג.א נ' ו.ה ואח'

לדיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ