אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> סופי: שחקנים לא יעשנו יותר בהצגות

סופי: שחקנים לא יעשנו יותר בהצגות

מאת: שירי אורן, עו"ד | תאריך פרסום : 28/11/2012 09:30:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין עינב אברהמי נ' התיאטרון העירוני חיפה בע"מ ואח'

ביהמ"ש המחוזי דחה בקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה כנגד תיאטרון חיפה בגין עישון במסגרת ההצגות, לאחר שקבע כי מניעת העישון תהווה פגיעה בלתי מידתית בחופש הביטוי. בערעור שהוגש על כך לביהמ"ש העליון נקבע, כי אין צורך לנהל הליך ייצוגי על מה שנקבע במפורש בחוק- העישון באולמות תיאטרון אסור, גם לא לשחקנים.

באוקטובר 2009, צפתה המערערת בהצגה בתיאטרון העירוני בחיפה, במהלכה השחקנית אורלי זילברשץ עישנה סיגריה על הבמה. המערערת טענה כי הדבר מנוגד לחוק איסור עישון בציבור, ופוגע בבריאותו של הקהל, ופנתה לביהמ"ש המחוזי בחיפה בבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד תיאטרון חיפה והעירייה, בה נתבקש פיצוי של כ-3.8 מליון ש"ח לצופים בהצגה בגין הנזקים שנגרמו להם.

ביהמ"ש דחה את הבקשה בקובעו, כי שינוי ההצגה מהווה התערבות בלתי סבירה ובלתי מידתית בחופש האמנות והיצירה. נקבע, כי יש לפרש את החוק באופן מצמצם, בהתחשב בכך שדובר בעישון סיגריה אחת במשך כ-6 דקות, וכי למרות חוסר הנוחות שנגרמה לאישה, ידו של חופש הביטוי על העליונה.

בערעור שהוגש לביהמ"ש העליון, נידונה מחדש השאלה האם חרף הוראת החוק למניעת העישון יש מקום לאפשר את העישון על הבמה במסגרת הצגה שבתוכנה נכלל עישון סיגריה, תוך העדפת עיקרון חופש הביטוי של האומנים והיוצרים.

בפסק דין תמציתי, שינה ביהמ"ש העליון (השופטים רובינשטיין דנציגר וזילברטל) את קביעת המחוזי ופסק, כי את הוראת המחוקק בעניין אי עישון במקומות ציבוריים יש להחיל באופן גורף גם על השחקנים והיוצרים בתיאטראות.

לסברת השופטים, על אף הכבוד שהם רוכשים לחופש האומנות, ניתן למצוא פתרונות לביטוי היצירתי של האומנים גם ללא עבירה על החוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים, ובכלל זה תיאטראות כאמור.

יחד עם זאת, דחו השופטים את בקשת המערערת, בקובעם כי די בהחלה זו של החוק על גם תיאטראות על מנת להתמודד עם הסוגייה.

"הנושא לגופו לא עלה איפוא בעשן; אך איננו סבורים, משהגענו הלום, כי יש מקום לקידומו לתובענה ייצוגית, ונסתפק איפוא באמור מעלה שיש בו לטעמנו, כדי לתרום למטרת החוק למניעת העישון, שעליו נאבקת המערערת" נכתב בפסק הדין, והערעור נדחה כאמור.

לפסק הדין בעניין עינב אברהמי נ' התיאטרון העירוני חיפה בע"מ ואח'

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ