אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> נתפס הגב: העובד יפוצה בכ-70 אלף שקל

נתפס הגב: העובד יפוצה בכ-70 אלף שקל

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 21/08/2018 15:02:00 | גרסת הדפסה

עורך דין נזיקין, נתפס הגב: העובד יפוצה בכ-70 אלף שקלתמונת אילוסטרציה: Rhys Moult, www.unsplash.com

נהג שפרק ממשאית משטחים במשקל של יותר מחצי טון נפגע בגבו. בית המשפט הטיל את מלוא האחריות על המעסיקות שלא הקצו לו אמצעים מתאימים לביצוע המלאכה.

בית משפט השלום בחיפה פסק באחרונה שנהג משאית שנפגע בגבו במהלך פריקת ארגזי סחורה ממשאית יפוצה ב-71,818 שקל. השופט אפרים צ'יזיק קיבל את טענת הנפגע שלפיה המעסיקות הפרו את חובת הזהירות שלהן כלפיו, כאשר לא סיפקו לו אמצעי הרמה ייעודי ומתאים לסוג העבודה – שכללה פריקה וטעינה של משטחים במשקל של 600 קילוגרם ויותר. נקבע כי למעסיקות ולחברת הביטוח שלהן "כלל" אחריות מלאה לנזקי הנהג.

הנפגע (62) הועסק במקביל כנהג משאית בחברת "אביב ספקטור החזקות ונכסים" ובחברת "קולנס שווק", שלאחר האירועים נכנסו להליכי פירוק בבית המשפט המחוזי בחיפה. לגרסת הנהג, במסגרת עבודתו בחברות אירעו לו שתי תאונות שבמהלכן הוא נחבל בגבו: ביוני 2009 הוא החליק בעת פריקת משטחי סחורה מהמשאית וביולי 2010 "נתפס" לו הגב בעת שמשך עגלת סחורה כבדה.

בתביעה שהגיש בדצמבר 2012 באמצעות עורכת הדין טלי טרייבנד נגד המעסיקות והמבטחת שלהן "כלל", העובד טען שמעסיקותיו נהגו כלפיו בחוסר זהירות בכך שלא דאגו לבטיחותו בעבודה. כך, הן לא סיפקו אמצעי הרמה מתאימים, ולא הקצו עובדים נוספים שיסייעו לו בפעולות הפריקה וההעמסה. בדרך זו, טען, המעסיקות הפרות את חובותיהן מכוח החוק.

מנגד, "כלל" טענה שהתאונות אירעו באשמתו ובאחריותו של התובע. היא הוסיפה כי במידה שיוחלט לחייבה בפיצויים, יש לנכות מהם תגמולים שהתובע כבר קיבל מהביטוח הלאומי שהכיר באירועים כ"תאונות עבודה".

החברות, שהיו כאמור בהליכי פירוק, לא הגישו מטעמן כתב הגנה.

שיטה מסוכנת

לנוכח פערים מהותיים בין חוות דעת רפואיות שהגישו הצדדים לעניין הנזק, החליט השופט צ'יזיק למנות מומחה רפואי מטעם בית המשפט שיעריך את הנכות שנותרה לתובע מהתאונות. המומחה בדק את התובע וקבע שנותרה לו נכות קבועה בשיעור של 6% בשל הגבלה קלה בתנועות הגב.

בסוגיית אחריות המעסיקות לנזקי התובע השופט ציין כי לנוכח הסיכון המובנה בעבודת הפריקה והטעינה, הייתה מוטלת עליהן החובה לדאוג לציוד הרמה שיסייע לתובע לפרוק את הסחורה מבלי שייאלץ לשנע את המשטחים הכבדים בעצמו. נפסק כי שיטת העבודה שהנהיגו המעסיקות מסוכנת – ובכך הופרה חובת הזהירות שלהן כלפיו ועליהן לפצותו על נזקיו.

השופט קיבל את קביעת המומחה והעמיד הנכות התפקודית של התובע על 6%, וחייב את הנתבעות לשלם לתובע 71,818 שקל (לאחר ניכוי תגמולים 7,682 שקל שקיבל מהביטוח הלאומי), בתוספת שכר טרחת עו"ד בשיעור של 20%.

ב"כ התובע: עו"ד טלי טרייבנד

ב"כ הנתבעת: עו"ד בלוך

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ