אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> נפגע תאונה סירב להצעת פשרה של 40 אלף ש' – וזכה ב-287 אלף ש'

נפגע תאונה סירב להצעת פשרה של 40 אלף ש' – וזכה ב-287 אלף ש'

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 17/07/2022 08:53:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Julia Koblitz, Unsplash

עובד ניקיון מאריתריאה נפגע ברגלו מגלגל של טרקטור ונותר עם נכות. מבטחת הטרקטור "מנורה" הכחישה את החבות והנזק אך בסופו של דבר הסכימה לפשרה בה תשלם 180,000 שקל בנוסף לתגמולי ביטוח לאומי

השופטת אפרת הלר אישרה לאחרונה הסדר פשרה אליו הגיעו צדדים בתביעה שהוגשה בגין תאונת דרכים מ-2016. התובע הוא פליט מאריתריאה שנפגע מטרקטור כשהועסק כעובד ניקיון. הוא נפצע ברגלו ונזקק להשתלת עור. מנורה סירבה לפצות אותו בתחילה אך לאחר משא ומתן הסכימה לשלם 180,000 שקל בנוסף לתגמולי ביטוח לאומי בסך של כ-107,000 שקל. 

התובע, בן 33 נשוי ואב לשלושה ילדים שנולדו בישראל. הוא מבקש מקלט מאריתריאה שחי בארץ מאז 2008. לפני התאונה הוא הועסק כעובד ניקיון.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד אבישי סגל סיפר התובע כי נפגע בתאונת דרכים בדצמבר 2016 כשנפל מטרקטור שאסף פסולת באצטדיון רמת גן. לדברי התובע, כשעמד לעלות על הטרקטור הנהג לא שם לב שהתובע לא סיים את העלייה ואחת מרגליו עוד על הקרקע - והוא התחיל בנסיעה. כתוצאה מכך התובע נפל והגלגל האחורי עלה על רגלו.

התובע הובהל באמבולנס לבית החולים איכילוב כשהוא סובל מחבלה ישירה בקרסול וחבלות בברך, בשוק ובכף הרגל. הוא אושפז למשך 29 יום ונאלץ לעבור השתלת עור.

התאונה הוכרה כתאונת עבודה וביטוח לאומי קבע לנפגע נכות של 14.5% (5% בגין נכות אורתופדית והיתר בגין צלקות).

בכתב התביעה הודגש שהתובע הוא פועל ניקיון ועבודתו דורשת מאמצים פיזיים כולל הפעלת מכונת ניקיון של שטח ריצפה גדול הדורש הליכה ברגל, עמידה ממושכת והתכופפות.

סובל מכאבים

עוד טען התובע כי מאז התאונה אינו עובד כפי שעבד בעבר והוא סובל ועתיד לסבול מכאבים ומגבלות. התובע הדגיש כי לפני התאונה היה אדם בריא ותפקודו כמפרנס העיקרי של המשפחה נפגע קשות. הוא ציין כי הצלקות שנותרו ברגלו מכאיבות ועלולות להתפתח לדלקת אם יעבוד במשך שעות ארוכות בעבודה מאומצת.

לאחר הגשת כתב התביעה הציעה מבטחת הטרקטור, חברת מנורה, פיצוי של 40,000 שקל.

בא כוחו של הנפגע סירב והנתבעת הגישה כתב הגנה באמצעות עו"ד יוסי אפק. היא הכחישה את החבות והנזק וטענה שאין הצדקה לכך שהתובע לא יעבוד כבעבר וכי אם הוא סובל ממגבלות כלשהן הן נובעות ממצבו לפני התאונה.

ואולם, לאחר משא ומתן הצדדים הגיעו להסכמה שלפיה מבלי להודות בחבות הנתבעת תשלם לתובע 180,000 שקל מעבר לתגמולי ביטוח לאומי (שעמדו כאמור על כ-107,000 שקל).  

השופטת אפרת הלר מבית משפט השלום בטבריה נתנה להסכם הפשרה תוקף של פסק דין.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ