אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> ניצחון ביניים לחברה תל אביבית במאבק נגד פינויה

ניצחון ביניים לחברה תל אביבית במאבק נגד פינויה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 07/11/2021 14:14:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Nastuh Abootalebi, Unsplash

חברה המחזיקה בנכס בעיר הצליחה לעכב הליכים בתביעת פינוי עד להכרעה בתביעה שהגישה נגד העירייה, בה היא טוענת שיש לה זכות חכירה בנכס עד 2066. ערעור שהגישה העירייה נדחה

השופטת אביגיל כהן דחתה לאחרונה ערעור של עיריית תל אביב על החלטה בה עוכבו ההליכים בתביעת פינוי שהגישה נגד חברת ״בתי תל אביב הלבנה״. העיכוב יהיה עד להכרעה בתביעה שמנהלת החברה נגד העירייה בבית המשפט המחוזי בה היא טוענת שמימשה אופציה להוסיף ולחכור את הנכס. השופטת כהן כתבה בין היתר שהעירייה עצמה לא ראתה דחיפות מיוחדת בפינוי והגישה את התביעה לסילוק יד רק כ-9 שנים לאחר שהחל להתנהל ההליך במחוזי.

מזה כעשור מתנהלת בבית המשפט המחוזי תביעה שהגישה חברת תל אביב הלבנה, המיוצגת על ידי עו״ד פז יצחקי-וינברגר, נגד עיריית תל אביב. החברה חוכרת נכס ברחוב המסגר בעיר והיא מבקשת מבית המשפט להצהיר כי היא מימשה אופציה להארכת תקופת החכירה של הנכס ל-49 שנה (החל מספטמבר 2010).

בדצמבר 2020 הגישה העירייה תביעת פינוי נגד החברה ונתבעים נוספים שנמצאים בנכס. היא טענה, בין היתר, שחוזה החכירה שלהם הסתיים.

החברה טענה שיש לעכב את הדיון בתביעת הפינוי עד להכרעה בתביעה המתנהלת במחוזי.

ביוני 2021 קיבל בית משפט השלום את בקשת העיכוב תוך שקבע בין היתר כי הממצאים שייקבעו במחוזי ישליכו על הליך הפינוי, ויש חשש לממצאים סותרים. 

העירייה לא השלימה עם התוצאה והגישה בקשת רשות ערעור באמצעות עוה״ד יניב אזולאי ואלון גרוסבוים. היא טענה כי אין להכשיר מצב שבו החברה ומחזיקים נוספים יחזיקו בנכס ללא כל זכות וללא תשלום למעלה מ-10 שנים.

החברה באמצעות עו״ד פז יצחקי-וינברגר ביקשה לדחות את הערעור והדגישה כי בהליך בבית המשפט המחוזי מתוכננת ישיבה לסיום שמיעת הוכחות בינואר הקרוב. עוד ציינה החברה כי ברור שממצאים שייקבעו בהליך בבית המשפט המחוזי ישליכו על ההליך בתביעת הפינוי. החברה טענה בנוסף כי החכירה שלה מסתיימת רק בשנת 2066 והיא שילמה את מלוא דמי החכירה כך שתביעת הפינוי בעניינה מקדימה את זמנה.

אין דחיפות

סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת אביגיל כהן, קיבלה את בקשת רשות הערעור אך דחתה את הערעור לגופו. היא הדגישה כי ההליך במחוזי שבו העירייה היא הנתבעת מתנהל מזה שנים רבות. נכון לעכשיו קבועה ישיבת הוכחות למועד לא רחוק באופן יחסי.

עוד כתבה השופטת כי העירייה בטוחה אמנם שאין ממש בטענות החברה והמשיבים הנוספים אך עדיין תלויה ועומדת במחוזי תביעה בה בית המשפט מתבקש להצהיר כי יש למשיבים זכויות בנכס.

השופטת הבהירה כי אין מקום שבית משפט שלום ידון ויעסוק בסוגיות שממילא ייבחנו בבית המשפט המחוזי. ״הגשת תביעת הפינוי רק כ-9 שנים לאחר שהחל להתנהל ההליך במחוזי ממחישה כי אין דחיפות מיוחדת בביצוע פינוי דווקא עתה״, כתבה.

העירייה חויבה בהוצאות בסך כולל של 12,000 שקל.

לפסק הדין המלא בתיק 24445-07-21

  • ב״כ העירייה: עוה״ד יניב אזולאי ואלון גרוסבוים
  • ב״כ החברה: עו"ד פז יצחקי-וינברגר
  • ב״כ המשיבים הנוספים: עו"ד בנימין לוי
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן
המדריך לרוכש דירה מיזם
עו"ד אלון אברהמוב

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ