אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> נדיר: הורים לפעוט נכה יקבלו פיצוי לפני סיום ההליך המשפטי

נדיר: הורים לפעוט נכה יקבלו פיצוי לפני סיום ההליך המשפטי

מאת: עו"ד מוטי ארד | תאריך פרסום : 19/03/2017 13:11:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Tyler Olson, www.123rf.com

בית המשפט קיבל באחרונה את בקשת ההורים לסעד זמני בשל מצבה הקשה של המשפחה. משרד הבריאות, שלא הכחיש שהתרשל בטיפול בבנם, ישלם להם 250,000 שקל עוד לפני שניתן פסק הדין הסופי.

תביעות רשלנות רפואית אורכות זמן רב ותובעים רבים שנפגעו מטיפול רפואי לקוי נתקלים בקושי לשאת בנטל הכלכלי בזמן ההמתנה לסיום ההליך וקבלת הפיצוי.

בתביעה שהגישו הורים לפעוט כבן שנתיים וחצי נגד מדינת ישראל (משרד הבריאות) ב-2015 הם טענו שבית חולים השייך למדינה התרשל בטיפול בבנם כשהיה בן חצי שנה וכתוצאה מכך הוא הפך ל"צמח" ונזקק לטיפול סיעודי צמוד בכל שעות היממה.

במסגרת ההליך הגישו ההורים בקשה לקבל תשלום מקדמי של מיליון שקל על חשבון כספי הפיצויים שלהם הם זכאים.

הם סיפרו שמאז הנזק הקשה המשפחה נגררה למצוקה כלכלית חריפה הפוגעת באפשרותם לספק לבנם את מלוא צרכיו המיוחדים. לדבריהם, הטיפול בילד כרוך בהוצאות רפואיות כבדות, ברכישת אוכל מיוחד ותרופות והם גם נדרשו להתאים את ביתם ורכבם למצב.

הם הוסיפו ששניהם סובלים משחיקה פיזית ונפשית קשה ולנוכח התנהלותה האיטית של הנתבעת עד כה, אם לא יינתן להם פיצוי כבר כעת המשפחה עלולה להגיע לחרפת רעב.

הנתבעת טענה מנגד שאין כל הסדר בחוק המאפשר לפסוק לתובעים פיצוי לפני מתן פסק הדין הסופי. היא הוסיפה שאם תפסק לטובת התובעים מקדמה ובסופו של דבר תביעתם תידחה, לא ניתן יהיה לגבות את הסכום חזרה בשל מצבם הכלכלי הקשה.  

"מאזן נוחות" לטובת ההורים

אך בצעד חריג השופט אחיקם סטולר מבית המשפט המחוזי מרכז-לוד קיבל את בקשת ההורים.

השופט הסתמך על פסיקת בית המשפט העליון מ-2006 שהכירה באפשרות לפסוק בתביעת רשלנות סעד כספי זמני גם ללא הסמכה מפורשת בחוק בהתקיים תנאים מסוימים כגון היעדר מחלוקת בעניין האחריות וסיכויים גבוהים לפיצוי משמעותי בסיום ההליך.

השופט סטולר קבע שבמקרה זה מתקיימים התנאים לפסיקת פיצוי זמני מאחר שהנתבעת לא הכחישה את אחריותה לנזק שנגרם לפעוט וסיכויי התביעה להתקבל גבוהים. כמו כן, נכותו של הקטין הפגוע קשה מאוד והוא תלוי לחלוטין בעזרת הזולת כך שהתשלום המקדמי דרוש להוריו במטרה להעניק לו את הטיפולים הנדרשים לשיפור מצבו.

השופט הוסיף ש"מאזן הנוחות" נוטה בבירור לטובת ההורים שמטפלים בבנם מאז שחרורו מבית החולים במשך כל שעות היממה. הוא הדגיש בהקשר זה שהאב הפסיק לעבוד והמשפחה אינה מצליחה להתקיים מההכנסה שהיא מקבלת מהביטוח הלאומי כך שהנזק שנגרם לה גדול מהנזק שייגרם לנתבעת אם תידרש להוציא כספים קודם מתן פסק הדין הסופי.

השופט העמיד את גובה התשלום המקדמי על 250,000 שקל לאחר שקבע שהסכום  שביקשו ההורים גבוה יחסית בהתחשב בנתונים שהונחו בפניו ובעובדה שהם יהיו זכאים בקרוב לקצבת ילד נכה ולקצבת ניידות מהביטוח הלאומי.

להחלטה חשובה זו עשויות להיות השלכות חיוביות על הורים המנהלים תביעת רשלנות רפואית בגין "הולדה בעוולה" (המוגשת עקב לידת ילד עם מום). פסיקת פיצוי זמני עשויה למנוע את ההתדרדרות הכלכלית אליה חשופים הורים אלה בשלב הביניים של ניהול ההליך המשפטי וכפועל יוצא לאפשר לקטין את הטיפול לו הוא זקוק.

  • ב"כ המבקשים: עו"ד ענת מולסון
  • ב"כ המשיבה: עו"ד איריס וורמן
עו"ד מוטי ארד עוסק/ת ב- רשלנות רפואית
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית
2.9 מיליון שקל להורים שבנם נולד גמד
תמונה חיצונית: photo by Phalinn Ooi from morguefile

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ