אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> צעיר שנפגע במרפק תובע את הכללית: "מתקשה לעשות שמע ישראל"

צעיר שנפגע במרפק תובע את הכללית: "מתקשה לעשות שמע ישראל"

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 06/06/2023 14:01:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: menachem weinreb on Unsplash

התובע נפגע בידו במהלך משחק כדורגל כשהיה קטין. לטענתו, הטיפול שהוענק לו בקופת החולים היה רשלני והפך אותו מצעיר ספורטיבי לנכה ומוגבל

לבית משפט השלום ברמלה הוגשה לאחרונה תביעת רשלנות רפואית של גבר בשנות העשרים לחייו נגד שירותי בריאות כללית. התובע נפגע כשהיה בן 15 במהלך משחק כדורגל ונזקק לקבלת טיפול רפואי, אלא שלטענתו הטיפול שהוענק לו ב'כללית' היה רשלני. לדבריו, הרופא המטפל פספס אבחנה של שבר במרפק ובעקבות זאת התפתחה אצל התובע נכות, והוא סובל עד היום מכאבים וממגבלות תנועה בידו הימנית. כעת הוא תובע פיצוי על נזקיו.

הסיפור מתחיל באוקטובר 2013 אז נפגע התובע במהלך משחק כדורגל. לטענתו, כתוצאה מהפגיעה הוא החל לסבול מכאבים ונפיחות במרפק ימין, ופנה לטיפול רפואי. התובע סיפר שרופא 'הכללית' קיבע את ידו ושלח אותו לצילום. לטענתו במעמד פענוח הצילום נאמר לו שלא אובחן שבר, והוא שוחרר לביתו.

בתביעה שהגיש באמצעות עו"ד יהונתן מרסיאנו מתאר התובע כי הוא המשיך לסבול מכאבים ולכן חזר לרופא, אשר שלח אותו לצילום נוסף. רק בשלב זה, לטענתו, נאמר לו שנוצר אצלו שבר במרפק והוא הופנה לפיזיותרפיה. התובע הדגיש שחלפו שלושה חודשים תמימים מרגע התאונה ועד שהחל בביצוע הטיפולים הפיזיותרפיים.

ואולם לטענת התובע, חרף הטיפולים הוא המשיך לסבול מכאבים. בין היתר נרשם בתיעוד הרפואי מתקופת הטיפולים כי התובע סובל מנפיחות, מקושי ביישור היד וממגבלות תנועה במרפק. עוד נרשם כי התובע – אדם דתי – מתקשה באמירת 'שמע ישראל' (תפילה המלווה בתנועה של כיסוי העיניים עם יד ימין).

הרופא התעכב בשבועיים

התובע צירף לכתב התביעה חוות דעת של מומחה בתחום הכירורגיה האורתופדית. מחוות הדעת עולה שהתובע טופל באופן שאינו עולה בקנה אחד עם התנהלות רפואית סבירה, ולפיכך מדובר ברשלנות.

בין היתר כתב המומחה מטעם התובע כי הרופא המטפל כלל לא אבחן את השבר ממנו סבל התובע. בתוך כך הוא כתב שחלפו שבועיים שלמים מהרגע שצילום הרנטגן אליו הופנה התובע נלקח ועד שהרופא בחן אותו בפועל.

יתרה מכך, הוסיף המומחה, הרופא לא הנחה את התובע או הוריו לשוב ולהיבדק אם אין שיפור בכאבים – פעולה אותה הוא נדרש לעשות בלי קשר לקיומו של שבר.

"מאחר שהרופא המטפל לא אבחן את השבר", כתב המומחה, "וגם לא הורה לקיים מעקב וביקורת אחר מצבו של התובע, הוא גם לא אבחן את המגבלות המשמעותיות במועד, ולא הפנה את התובע לביצוע פיזיותרפיה בסמוך לאירוע התאונה. כתוצאה מכך נגרם נזק בלתי הפיך לטווח תנועות המרפק".

המומחה הדגיש שאם התובע היה מתחיל בטיפולים הפיזיותרפיים בסמוך לתאונה הגפה הפגועה הייתה חוזרת לתפקודה המלא בסבירות גבוהה מאוד. אלא שהטיפולים החלו באיחור עקב רשלנות הנתבעת באופן שגרם לתובע לנכות אורתופדית צמיתה.

התובע סיפר שלפני האירוע הוא היה אדם בריא וספורטיבי, אף לטענתו כתוצאה מרשלנות הנתבעת הוא הפך לנכה הסובל ממגבלות ומכאבים בידו הדומיננטית. לדבריו גם היום, כשהוא בן 24, הוא מתקשה להשתלב בשוק העבודה בשל מגבלותיו, ונאלץ להתפרנס מעבודה חלקית במשרות שונות.

התובע דורש מ'כללית' פיצוי של מאות אלפי שקלים עבור הפסדי שכר בעבר, הצורך בעזרת צד שלישי, כאב וסבל, אבדן כושר השתכרות והוצאות רפואיות.

משירותי בריאות כללית לא נמסרה תגובה לכתבה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוח: מה חשוב לדעת?
עו"ד גיל קלופשטוק (צילום: אביתר קלופשטוק)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ