אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> מתדלק לשעבר זכר את מספר הרכב שפגע בו – וזכה בתביעה

מתדלק לשעבר זכר את מספר הרכב שפגע בו – וזכה בתביעה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 09/07/2020 10:26:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Michael Jin on Unsplash

עקיפה מסוכנת הסתיימה בהתנגשות שגרמה לנזקי פח. הרכב הפוגע נמלט אך הנפגע זכר את מספר הרישוי בזכות עברו כמתדלק. הנהג הפוגע - שהכחיש מעורבות בתאונה - חויב לפצות

השופטת ברב לכמן קיבלה לאחרונה תביעה שהגיש נהג נגד בעל רכב שפגע ברכבו ונמלט. התאונה התרחשה לפני כשנה בנתיבי איילון. הנהג הפוגע נסע במהירות בנתיב השמאלי ועקף את הנפגע באמצעות שימוש בשוליים. הנתבע הכחיש קשר לתאונה אך השופטת מצאה את גרסת התובע עקבית ואמינה. הוא יפוצה בכ-22,500 שקל.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו״ד עבדאללה עסלי, סיפר הנפגע כי באפריל 2019 חזר מאימון ונסע בכביש נתיבי איילון בתל אביב בשעת לילה מאוחרת. כשהיה בנתיב השמאלי נסעה מאחוריו מרצדס לבנה תוך שהנהג מהבהב עם האורות. הוא רצה לעבור לנתיב האמצעי אך היה רכב לידו ולכן הוא הגביר מהירות. לפתע, בצורה מסוכנת ופזיזה, החל נהג המרצדס לעקוף אותו מצד שמאל, באמצעות בשול. כתוצאה מכך הוא פגע ברכבו והסב לו נזקים.

התובע הוסיף כי הרכב הפוגע ברח לאחר ההתנגשות אך הוא זכר את מספר הרישוי ואת סוג וצבע הרכב. כשפנה למשטרה היא מסרה לו את פרטי הנתבע.

מאחר שהנתבע הכחיש קשר לתאונה, ביקש בא כוח התובע שיינתן צו לחברת ״איתוראן״ למסור מידע בדבר מסלול הנסיעה של רכב הנתבע ביום התאונה. ממצאי הדו״ח הראו שהנתבע היה בזמן הסמוך לתאונה בנתיבי איילון ונסע במהירות של 157 קמ״ש.

הנתבע העיד שאינו יודע דבר על התאונה והתובע אינו אומר אמת.

ערב יום ההולדת

השופטת ברכה לכמן מבית משפט השלום בעפולה קיבלה את התביעה. היא כתבה שגרסת התובע הייתה עקבית ואמינה והיא נתמכת במסמכים השונים – ההודעה למשטרה, מסמכי בית החולים וטופס ההודעה לחברת הביטוח.

היא ציינה כי כשהתובע נשאל אם ייתכן שטעה במספר הרישוי הוא השיב שאין סיכוי כזה, והסביר כי עבד במשך שנה כמתדלק ובמסגרת זו אימן את עצמו להסתכל פעם אחת על המספר ולזכור אותו על מנת שלא ללכת ולחזור.

לעומת זאת, הנתבע אישר בחקירתו שהרכב שזוהה על ידי התובע הוא שלו והוא היחיד שנוהג בו. כשנשאל היכן היה בזמן התאונה השיב הנתבע שאינו זוכר. מדובר בתשובה תמוהה נוכח העובדה שזה היה ערב יום הולדתו, לפני שנה.

בנסיבות אלה קבעה השופטת שהתובע הרים את נטל ההוכחה המוטל עליו ורכבו של הנתבע הוא הרכב המעורב בתאונה.  

היא חייבה את הנתבע לשלם לתובע את סכום התביעה במלואה, סך של 17,540 שקל, בתוספת הוצאות של 2,000 שקל ושכ״ט עו״ד בסך 3,000 שקל.

לפסק הדין המלא בתיק 391-10-19

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
יורשי הנספים בחרבות ברזל יוכלו לתבוע את המדינה?
עו"ד עמית אוריה | צילום: סטודיו תומאס, אילוסטרציה: Cole Keister on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ