אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> מערכת יחסים חוזית בתוך המשפחה

מערכת יחסים חוזית בתוך המשפחה

מאת: יעל צבר | תאריך פרסום : 29/10/2002 12:26:00 | גרסת הדפסה

השופטת טובה סיון בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב דנה לאחרונה בסכסוך משפחתי שעניינו חוזה שנערך בין התובע - לבין הוריו, הנתבעים.

התובע, בנם של הנתבעים, עבד בחברה של הוריו כבר מגיל צעיר, כאשר מעת לעת הפסיק את עבודתו לטובת עסקיו הפרטיים, ומעת לעת כאשר לא צלחו עסקים אלה שב לעבודתו בעסק המשפחתי.

בשנת 1985 לאחר שהתובע ביקש לקבל כספים להקמת עסק פרטי וסורב, גיבשו ביניהם הצדדים הסכם להוצאת התובע מעסקי המשפחה תמורת זכויות וחובות.

התובע, בנם בכורם של הנתבעים טען שעל פי הסכם שנחתם בינו לבין הוריו הם מחויבים לשלם לו 100,500 שקל כהשלמת הכנסה וכן 896,571 שקל בגין חלקו בחלוקת דיבידנדים שנעשתה בחברה המשפחתית.

הנתבעים ביקשו מבית המשפט להורות על ביטול הסעיף בחוזה הקובע את התחייבותם לשלם לתובע "השלמת הכנסה", וטענו כי אין התובע זכאי לחלקו בדיבידנד שחולק.

השופטת סיון דנה בפרשנות ההסכם על פי כללי הפרשנות המקובלים וקובעת כי לגבי תשלום השלמת הכנסה - גם אם ההסכם ייבחן ללא פרשנות נסיבתית, התובע לא הוכיח את הנדרש על מנת שבית המשפט יבחן את זכאותו לסעד המבוקש על ידו.

לעניין עילת התביעה השניה - תשלום הדיבידנד, קובעת השופטת כי דינה להידחות שכן היא מנוגדת באופן מפורש וברור לכתוב בצורה ברורה בהסכם, ולהבנת שני הצדדים כי החל ממועד החתימה על ההסכם מוותר התובע על כל זכות לקבלת רווחים, לרבות דיבידנדים מהפעילות השוטפת של החברות.

בשולי הדברים דנה השופטת בהשקה שבין דיני המשפחה ודיני החוזים ומותחת ביקורת על התובע שלדבריה - "אין מדובר בבן נזקק, על פי הוראות החוק לתיקון דיני משפחה, מדובר בהתנהגות מחפירה ומבישה של בן בוגר, כלפי הוריו".

תמ"ש 078820/99 ש.א נ' ש.ז ואח'

למדור דיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ