אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> מעבר בתפקיד גרם להפרעת חרדה, יוכר כנפגע עבודה

מעבר בתפקיד גרם להפרעת חרדה, יוכר כנפגע עבודה

מאת: עו"ד לימור בוהדנה | תאריך פרסום : 10/08/2017 15:33:00 | גרסת הדפסה

צילום: ximagination, 123RF

מנהל סניף בחברת ציוד משרדי הועבר לתפקיד בכיר יותר, שגרר אחריות רבה. כשבועיים לאחר מכן התמוטט במהלך עבודתו ואובחנו אצלו הפרעות חרדה.  ביטוח לאומי סירב להכיר בו כנפגע עבודה, ואז בית הדין התערב.

החל משנת 1997 הועסק העובד כמנהל סניף באר שבע בחברת "גרפיטי" העוסקת בשיווק ציוד משרדי. עם סגירת הסניף במאי 2014 הוא נויד לתפקיד בכיר יותר כמנהל מחלקת ריהוט במתחם גרפיטי במודיעין. במסגרת תפקידו החדש הוא נדרש לפקח על 35-40 עובדים, לנהל את כל עבודות הלוגיסטיקה וההפצה ולהתמודד עם מחזור שנתי של 40 מיליון שקלים.

במהלך השבועיים הראשונים לעבודתו, היה העובד שרוי בתסכול רב בשל פערי העבודה והסמכויות בין שני התפקידים ושוחח על כך רבות עם מנהלת משאבי האנוש בחברה.

כשבועיים לאחר כניסתו לתפקיד, בעת שהגיע בבוקר למתחם, הוא ראה להפתעתו סחורה בשווי עשרות אלפי שקלים, כשהיא חבולה מפגיעות של מלגזה. כתוצאה מכך הוא חש לחץ רב, התמוטט ופונה לבית החולים. שם אובחן כסובל מהפרעת חרדה ודיכאון ומהתקפי פאניקה.

תביעת המנהל להכיר במצבו הנפשי כ"פגיעה בעבודה" נדחתה על ידי המוסד לביטוח לאומי שמצא כי מדובר באירוע נקודתי על בסיס מתח מתמשך שאינו עולה כדי "אירוע חריג" (אחד התנאים להכרה בפגיעת עבודה).

במרץ 2015 הגיש העובד תביעה נגד המוסד לבית הדין לעבודה בבאר שבע בטענה שכן מדובר באירוע חריג שביטא את הלחצים הרבים שהופעלו עליו בשבועיים קודם לכן והסתיימו בהתמוטטותו.

מומחה רפואי שמונה בהסכמת הצדדים ע"י בית הדין נדרש לבחון האם קיים קשר סיבתי רפואי בין תנאי עבודתו של התובע לבין מצבו הנפשי. לאחר בחינת החומר הרפואי המומחה קבע כי השתלשלות האירועים בעבודתו גרמו לו לדחק והחריפו את מצבו הנפשי משמעותית.

נקודת שבר

בפסק דין שהסתמך על קביעותיו של המומחה הבהירה השופטת יעל אנגלברג כי קיימות פסיקות רבות המכירות באירוע שנגרם על רקע של מתח מתמשך כאירוע חריג המהווה פגיעה בעבודה. גם במקרה הזה היא סברה כי מתקיימים התנאים לכך.

השופטת קבעה כי מועד ההתמוטטות של התובע  היווה נקודת שבר לאחר תלאות רבות שהפעילו עליו לחץ. יותר מזה, השופטת סברה כי גם השינוי בתפקיד, שגרר מעבר מבאר שבע למודיעין והכבדה בסמכויותיו מהווה אירוע תאונתי.

לפיכך, היא קבעה כי מעבר התפקיד, שגרם למתח במשך תקופה של כשבועיים, בתוספת התמוטטות, מהווים ביחד רצף של אירועים חריגים שהביאו להחמרה במצבו הנפשי של התובע.

לאור זאת קבעה השופטת כי הפרעת החרדה וסיבוכיה יוכרו כתאונת עבודה שתזכה את התובע בגמלאות נפגעי עבודה מביטוח לאומי.  

  • ב"כ התובע: עינת קנפו לוי
  • ב"כ הנתבעת:ילנה צ'וקלר

* עו"ד לימור בוהדנה מייצגת בתיקי ביטוח לאומי

** הכותבת לא ייצגה בתיק

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
זכויות נכים לאחר גיל הפרישה
עו"ד בת-חן טייץ | צילום: דן לוין

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ