לפסק הדין בעניין התנועה למען איכות השלטון בישראל נגד שר הביטחון
בית המשפט העליון דחה את עתירת התנועה לאיכות השלטון, בה התבקש להורות על הפסקת הליך מינויו של רמטכ"ל חדש עד לפרסום המלצותיה של ועדת וינוגרד . נקבע, כי אין להתערב בעמדת הממשלה לפיה בטחון המדינה מחייב מינוי רמטכ"ל ללא דיחוי.
סעיף 3 לחוק יסוד: הצבא קובע כי הממשלה היא הממנה את הרמטכ"ל לפי המלצתו של שר הביטחון, ומכאן שהממשלה היא גם הגורם המוסמך להכריע בשאלת עיתוי מינוי רמטכ"ל חדש עקב פרישת הרמטכ"ל המכהן.
הנשיאה בייניש קבעה, כי מדובר בהחלטה אשר מצויה בתחום שיקול-דעתה המובהק של הממשלה, וכי בית המשפט לא יחליף את שיקול דעתה של הממשלה בשיקול דעתו הוא, אלא במקרים של חריגה קיצונית ממתחם הסבירות.
נקבע, כי החלטת ראש הממשלה ושר הביטחון לפיה מצבה הביטחוני הרגיש של מדינת ישראל בימים אלה, מחייב רציפות בכהונתו של הרמטכ"ל, מצויה בגדר סמכותם, ובמתחם הסבירות של שיקוליהם, וכי אין עילה להתערבות בית המשפט.
לפסק הדין בעניין התנועה למען איכות השלטון בישראל נגד שר הביטחון
למדור: חוקתי ומנהלי
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.