אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תמ"א 38 >> זוג מבוגר מיאן לשתף פעולה עם פינוי-בינוי. ביהמ"ש: "הסירוב סביר"

זוג מבוגר מיאן לשתף פעולה עם פינוי-בינוי. ביהמ"ש: "הסירוב סביר"

מאת: עו"ד אפרת לנט ינאי | תאריך פרסום : 11/03/2024 11:44:00 | גרסת הדפסה

עו"ד אפרת לנט ינאי (אילוסטרציה: zanck FL on Unsplash).

השופטת קבעה שבשל גילם המתקדם, מצבם הבריאותי והעובדה שביצעו כבר שיפוץ בדירתם, יש לראות בסירובם לחתום על מסמכי הפרויקט בקרית-ים כמוצדק

2 ניצחו 243: בית המשפט המחוזי בחיפה דחה לאחרונה תביעת בעלי דירות במתחם שעתיד לעבור פינוי-בינוי, לחייב סרבנים לחתום על מסמכי הפרויקט. השופטת עפרה אטיאס קבעה שלנוכח גילם המופלג של הסרבנים, מצבם הבריאותי הלקוי, היקפו הנרחב של הפרויקט אשר ימנע מהם נוחות בשליש האחרון לחייהם, והעובדה שהם כבר מיגנו את דירתם בשנים האחרונות – סירובם לפרויקט מוצדק.

243 התובעים ו-2 הנתבעים הם בעלי דירות בבנייני "רכבת" ברחוב צה"ל שבקרית-ים, אשר נבנו בשנות החמישים של המאה הקודמת. מדובר בבניינים רעועים – שמכילים 224 יחידות דיור – ללא מעלית וממ"ד. החל מ-2018 התקשרו התובעים עם יזמית מסוימת לצורך ביצוע פרויקט התחדשות עירונית מסוג פינוי-בינוי במתחם המגורים.

בהתאם לתכנית הבניינים הישנים אמורים להיהרס כשבמקומם ייבנו בניינים גבוהים עד 32 קומות שיכילו כ-1,450 יחידות דיור חדישות וממוגנות – פי 6.5 לערך ממספרן כיום. בינואר אשתקד הוגשה התביעה לבית המשפט בה עתרו תומכי הפרויקט למנות עורך דין שיחתום בשם שלושה סרבנים על המסמכים הדרושים לביצוע פינוי-בינוי, כדי לקדמו. אחד מהם התקפל וחתם ואילו השניים האחרים, בני למעלה מ-70, נותרו בסירובם.

לטענתם, סירובם לחתום על הסכם הפינוי-בינוי הוא סביר בהתחשב בגילם, מצבם הבריאותי המעורער, השיפוץ הכולל שביצעו בדירתם ב-2017 שכלל הוספת ממ"ד, ואי-הנוחות שתיגרם להם כפועל יוצא מפרויקט בהיקף נרחב שכזה.

לא סחטנות

השופטת אטיאס סקרה באריכות את החוק והפסיקה בנוגע לסבירות סירוב בעלי דירות לפרויקט פינוי-בינוי, כשמסקנתה הייתה כי סירובם של הנתבעים עולה כדי סירוב סביר. לדבריה, "התנגדות הנתבעים לעסקת הפינוי בינוי היא מטעמים אמתיים, כנים וענייניים, ולא מנימוקים סחטניים, זאת לנוכח הצטברות הנסיבות הבאות: גילם של הנתבעים שהינם בני 70 שנה ולמעלה מזה, מצבם הבריאותי, השיפוץ המהותי שביצעו הנתבעים בדירתם בהיתר כדין, הכולל גם ממ"ד, והיקף ומשך הפרויקט העשויים לגרום לנתבעים אי נוחות רבה, בשליש השלישי לחייהם".

השופטת חידדה כי הסרבנים אינם בקו הבריאות ורצונם בגילם המופלג לשמר את איכות חייהם ולא לגור תקופה כה ממושכת בתוך אתר בנייה – על מטרדי האבק, הפסולת, הלכלוך והרעש הנלווים לכך – מובן לחלוטין.

עוד היא הדגישה שלא מדובר ב"זבנג וגמרנו" אלא בפרויקט רחב היקף שכולל הריסת שישה מבנים ובניית 13 בניינים חדישים עם מאות יחידות דיור, והצפי לסיומו הינו כעשר שנים. מכאן, שאי הנוחות שתיגרם לבני הזוג כתוצאה מהפרויקט היא רבה.

לזאת הוסיפה השופטת את העובדה שהסרבנים ביצעו לפני כשבע שנים שיפוץ נרחב בדירתם הכולל בניית ממ"ד, כך שהתועלת הצפויה מהפרויקט כפועל יוצא מההתחדשות העירונית – פחות רלוונטית עבורם.

לפיכך היא דחתה את התביעה נגד הזוג, ללא צו להוצאות.

  • ב"כ התובעים: לא צוין בפסק הדין
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד אלעד דידי
עו"ד אפרת לנט ינאי עוסק/ת ב- תמ"א 38
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
4

פסק דין שמנותק מהמציאות

3

פסק הדין בלתי סביר בעליל !!!

1.השופטת שמרה על חיי נוחות של זוג אחד, מבוגר, וזה באמת יפה. אבל בו בזמן היא מכניסה 242 משפחות אחרות שגרות באותו פרויקט, להישאר בסכנת מוות יומיומית מרגע שיתלקח סכסוך אלים עם שכנתנו מצפון (סיכון מאד ממשי, כפי שאנו רואים בימים אלה). 2.נכון יותר היה, למשל, להתנות את הפינוי בהתחייבות הקבלן לשמור על נוחות הזוג,במקום מתאים להנחת דעת הזוג. במקום סביר ולזמן ארוך, להנחת דעתו של הזוג המבוגר.
2

במדינה שמאבדת ערכי אדם ואנושיות ומתייחסת לזקנים כאובייקטים יש דוקא לכבד פס"ד זה !!!

אנו חיים בתקופה קשה למדינה שבה ערכי אדם והבנה לצרכי היחיד ,החלש נרמסים . הדבר אמור לגבי שכבת גיל חלשה - קשישים. מדינה שלא דואגת לשכבת גיל זו תדרדר עוד ועוד. פסק הדין מוצדק וכל הכבוד לשופטת האמיצה והשקולה.
1

לערער

אין שום בסיס חוקי או פסיקתי להחלטה זו. הגיל זה והבריאות זה שטויות. לא מעבירים מבוגרים לבתי חולים או מוסדות. כל הרחבה שבנו אפשר לכמת. בקיצור שטויות מוחלטות.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תמ"א 38 באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תמ"א 38
ציפוף המרחב הכפרי כמענה לבעיית המפונים
עו"ד אירם גל | אילוסטרציה: Federico Respini on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ