אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> לא יורשע בנהיגה בשכרות: לא הצליח לנשוף בגלל אסטמה

לא יורשע בנהיגה בשכרות: לא הצליח לנשוף בגלל אסטמה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 17/03/2019 17:01:00 | גרסת הדפסה

עורך דין נהיגה בשכרות, לא הצליח בבדיקת ינשוף בגלל אסטמה – התביעה הודתה בטעותאילוסטרציה: maridav, 123rf.com

בכתב האישום המקורי נטען שהנהג סירב לבצע את הבדיקה ולכן יש לראות בו כמי שנהג שיכור. לאחר שהוכח כי הנהג לא יכול היה לנשוף בשל מצבו הרפואי, תוקן האישום לעבירה של חוסר שליטה ברכב – והנהג יצא בזול.

נהג שהואשם בנהיגה בשכרות עקב סירוב לביצוע בדיקת אוויר נשוף הצליח להוכיח כי לא יכול היה לבצע את הבדיקה בגלל מחלת אסטמה חריפה. בעקבות זאת, שוכנעה התביעה המשטרתית לחזור בה מכתב האישום המקורי ולגבש עם הנאשם הסדר טיעון בעבירה קלה ביותר של חוסר שליטה ברכב. השופט הבכיר ישראל ויטלסון אישר לאחרונה את ההסדר ובהתאם לו גזר על הנהג קנס של 1,200 שקל ופסילה על תנאי.

בכתב האישום שהוגש נגד הנהג בשנה שעברה נטען כי הוא נסע ברחוב שמעון סאמט שבתל-אביב בהיותו שיכור. זאת, נוכח סירובו לתת דגימה של אוויר נשוף לדרישת השוטרים ובהתאם לפקודת התעבורה הקובעת כי נהג שמסרב לבדיקת שכרות נחשב כשיכור.

אלא שהנאשם עמד על כך כי לא שתה כלל ופשוט לא יכול היה לנשוף בשל אסטמה. בהמשך, סניגורו, עו"ד עופר חורש, אף הציג בפני התביעה חוות דעת רפואית המאששת את מחלת הריאות החסימתית ממנה סובל הנאשם, וטען כי ההתייחסות של השוטרים לנאשם כאל אדם בריא ורגיל שסירב להיבדק שגויה.

בעקבות טיעון זה לצד טיעונים נוספים על כשלים במילוי הדו"ח, החליטה התביעה המשטרתית לחזור בה מכתב האישום המקורי והגישה כתב אישום מתוקן שייחס לנאשם עבירה של חוסר שליטה ברכב.

נדגיש כי הרשעה בנהיגה בשכרות היא חמורה מאוד כיוון שהעונש המינימלי עליה הוא 24 חודשי שלילה, ולעומתה בעבירה המתוקנת אין עונש מינימום חובה.  

ואכן, במסגרת הסדר טיעון שגובש בין הצדדים הודה הנאשם בעבירה המקלה והשופט הבכיר ויטלסון הרשיע אותו. בהתאם להסדר הטיעון הוטל על הנאשם עונש של 30 ימי פסילה שנוכו מהפסילה המנהלית שלו כך שהפסילה למעשה הסתיימה, בצד קנס של 1,200 שקל ופסילה על תנאי למשך שנתיים.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה
"תמיד אעשה את המקסימום בשביל הלקוח"
עו"ד אבי הורביץ | אילוסטרציה: Scott Graham on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ