אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> כנס הוקרה למתנדבי תכנית "שכר מצווה"

כנס הוקרה למתנדבי תכנית "שכר מצווה"

מאת: מערכת PsakDin.co.il | תאריך פרסום : 23/03/2004 15:50:00 | גרסת הדפסה

להזמנה לכנס לחצו כאן

לשכת עורכי הדין תעניק ביום א', 28.3.04, תעודות הוקרה לעורכי דין מתנדבים/ות המעניקים/ות סיוע משפטי למיעוטי אמצעים במסגרת התכנית "שכר מצווה" שמפעילה הלשכה.

השנה ייערך האירוע החגיגי במלון דן פנורמה בתל- אביב, שנרתם בהתנדבות לעניין, ובהשתתפות שר המשפטים, מר יוסף (טומי) לפיד, יו"ר תכנית "שכר מצווה", עו"ד יגאל ארנון, ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד שלמה כהן.

עו"ד שחר ולנר, יו"ר התכנית והועדה לסיוע משפטי בלשכה יציג את התכנית ופעילותה בשנה החולפת. עו"ד אביגדור פלדמן - המתנדב אף הוא בתכנית, ירצה על זכויות חברתיות במשפט. כמו-כן, תשמע עדות אישית מפיו של פונה שקיבל סיוע במסגרת התכנית. בתכנית האמנותית - יופיעו יוני רכטר ועלי מוהר במופע "בדרך אליה".

מטרת תכנית "שכר מצווה" היא להרחיב את הנגישות למערכת המשפטית ולהגן גם על זכותו של מי שאין ידו משגת לשכור שירות משפטי מקצועי. התכנית הוקמה ביוזמת ד"ר שלמה כהן ועו"ד שחר ולנר, ומאז הקמתה ניתן סיוע לאלפי פונים.

יו"ר התכנית עו"ד יגאל ארנון: "חוסנה של החברה הוא כחוסן החלשים ביותר שבה. אין תקומה לחברה ללא חוק ואין קיום לאדם בחברה ללא הגנה על החוק. שכר מצווה זו המסגרת שמאפשרת לעורכי הדין לממש את השאיפה לעזור לחברה".

עורכי/ות הדין בתכנית, מתנדבים/ות במסירות, זו השנה השנייה, ומעניקים ייעוץ משפטי בתחנות סיוע וייצוג משפטי לזכאים. במחוז ירושלים פועלת התכנית קרוב לשלוש שנים.

במהלך השנה החולפת נפתחו 22 תחנות סיוע ברחבי הארץ, אליהן מגיעים מדי חודש מאות פונים לקבלת ייעוץ ראשוני והכוונה כללית. עו"ד שירי דביר מרכזת את התכנית מטעם הלשכה ולצידה פועלות 5 רכזות במחוזות תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע.

ב- 195 תיקים ניתן עד היום ייצוג משפטי למעוטי אמצעים, כאשר בכל מקרה המגיע לתכנית נעשית בדיקת זכאות כפולה, הן עפ"י הקריטריונים של הלשכה והן עפ"י הקריטריונים לקבלת ייצוג משפטי חינם ע"י המדינה.

עו"ד שחר ולנר, יו"ר התכנית "שכר מצווה" בלשכת עורכי הדין: "במקביל להפעלת תכנית "שכר מצווה", פועלת הועדה לסיוע משפטי בלשכה, לחיזוק האגף לסיוע של משרד המשפטים, שסבל קיצוצים רבים בשנים האחרונות. כחלק מפעילות זו, תומכת הלשכה בהגדלת רף הזכאות של הפונים לסיוע המשפטי של המדינה".

לאחרונה, בעקבות העלאת תשדיר הקמפיין של התכנית בטלוויזיה התקבלו פניות רבות לתכנית, ובמחוז תל- אביב בלבד חל גידול של 300 אחוז בפניות הטלפוניות לקו 1-700 שמפעילה הלשכה ! עד כה התקבלו כ- 5,000 פניות לקו 1-700.

עד כה ובעקבות פנייה אחת בלבד לציבור עורכות ועורכי הדין, התנדבו לתכנית למעלה מ- 1,000 עו"ד, המתנדבים במתן ייעוץ ראשוני, קבלת תיקים לייצוג ובצוותי העבודה של התכנית, ביניהם: צוות לענייני נשים, צוות לימי עיון והדרכות, צוות לטיפול בבעיות של עולים, צוות לשת"פ עם ארגוני סיוע וולנטריים ועוד...

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ