אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> כמה זמן ניתן לקיים את האשפוז הפלילי מכוח הצו?

כמה זמן ניתן לקיים את האשפוז הפלילי מכוח הצו?

מאת: מערכת PsakDin.co.il | תאריך פרסום : 27/01/2003 00:00:00 | גרסת הדפסה

מעשה הסיפור היה כי פלוני הועמד לדין פלילי. בית המשפט קבע כי פלוני אינו מסוגל לעמוד לדין שכן הוא סובל ממחלת נפש. בית המשפט ציווה כי פלוני יאושפז בבית חולים לחולי נפש. פלוני שוהה בבית החולים וחרף הטיפול הרפואי הוא אינו מסוגל לעמוד לדין.

טענות התובע היו כי צו אישפוז בהליך פלילי ללא הגבלה בזמן אינו סביר ואינו מידתי. בהתחשב בזמן הרב שעבר מאז הוצא הצו המקורי, ובשים לב לעונשים המקסימליים להם היה צפוי המערער לו הורשע בדין, היה על הוועדה לבטל את צו האישפוז שניתן ב"מסלול הפלילי".

השופט דן בשאלות כמה זמן ניתן לקיים את האישפוז הפלילי מכוח צו האישפוז השיפוטי? האם מוגבל צו אישפוז זה בזמן, ואם כן, מהי אותה הגבלה?

עוד דן השופט במטרתו של האישפוז הכפוי של נאשם-חולה-נפש כ"קבלת טיפול רפואי" . האישפוז הכפוי פוגע בחירותו ובכבודו של חולה הנפש, אך פגיעה זו מוצדקת היא ברצון להגן עליו ועל החברה.

הנשיא ברק עומד על הלאקונה בחוק לטיפול בחולי נפש וקורא למחוקק לתקן החוק ולקבוע הסדר סטטוטורי מקיף, המאזן כראוי בין חירותו של חולה הנפש לבין בטחונו של הציבור.

אך עד אז, קובע השופט, כי המקרה שלפנינו זועק לשמיים. למעלה מארבע-עשרה שנים שוהה המערער בבית חולים לחולי נפש מכוח צו אישפוז. הוא נשכח מלב אדם, ולולא "פרקליט ראוי להערכה" היה בוודאי ממשיך במצב זה זמן רב.

השופט הורה על החזרת התיק לבית המשפט המחוזי על מנת לשמוע את עמדת היועץ המשפטי לממשלה באשר להמשך האישום ולהמשך תוקפו של צו האישפוז. כמו כן להחליט אם יש מקום לבטל את צו האישפוז, תוך שייקח בחשבון את ההסדרים באשר לאישפוז במסלול האזרחי.

ע"פ 3854/02 פלוני נ' הוועדה הפסיכיאטרית המחוזית למבוגרים ואח'

למדור משפט פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ