אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> חצי מיליון שקל לילדה שנפגעה מלוח מזגן שנשר מתקרת חדר במלון

חצי מיליון שקל לילדה שנפגעה מלוח מזגן שנשר מתקרת חדר במלון

מאת: עו"ד שירה פינקלשטיין | תאריך פרסום : 16/03/2020 12:19:00 | גרסת הדפסה

עורכי דין נזיקין, כחצי מיליון שקל לילדה שנפגעה מלוח מזגן שנשר מתקרת חדר במלוןעו"ד שירה פינקלשטיין | צילום: גל דור (אילוסטרציה: Bruno van der Kraan on Unsplash)

הילדה שיחקה עם קרובי משפחה באחד החדרים במלון הר תבור כשלפתע נחת על רגלה לוח מתכת. כיום, 8 שנים אחרי האירוע, היא סובלת מפגיעה עצבית. בית המשפט מתח ביקורת נוקבת על התחזוקה הרשלנית במקום.

חברת הביטוח "כלל" תשלם יותר מחצי מיליון שקל לילדה שרגלה נפגעה מלוח אוורור של מזגן שנשר מתקרה באחד החדרים במלון הר תבור המבוטח אצלה. לאחר שהאזין לשלל עדויות על תחזוקה לקויה ביותר של המקום, מתח סגן נשיא בית משפט השלום ברמלה מנחם מזרחי ביקורת חריפה על התנהלות המלון, וקבע כי  מדובר ב-"רשלנות חדה, חריפה וברורה מן הרף העליון".

התאונה התרחשה לפני 8 שנים, כשהילדה, היום כבר נערה, הייתה בת 10. לפי גרסתה, התאונה אירעה כששיחקה עם בני דודיה במבואה של אחד החדרים.  לאחר שקיבלה טיפול ראשוני מאחת האורחות במלון היא פונתה לבית חולים, שם תפרו את החתך וחבשו אותו.

לימים אובחנו אצלה קרע בשריר ופגיעה עצבית והומלץ לה לעבור ניתוח. כיום היא נותרה עם צלקת, נעזרת בקביים, ומתקשה לנהוג ולנגן על פסנתר בשל הקושי ללחוץ על הדוושות.   

בתגובה לתביעה שהגישה יחד עם הוריה, כפרו המלון וחברת הביטוח באחריות וטענו כי התאונה התרחשה משום שאחד הילדים עלה על כיסא ושיחק עם הלוח.

דם וצעקות

סגן הנשיאה מזרחי דחה את התזה של ההגנה, וקבע כי קשה להאמין שילד קטן הגיע לתקרה בגובה של 2.5 מטר, גם אם החליט משום מה לטפס על כיסא ולהניף את ידיו.

השופט הבהיר כי לעומת ההשערה הלא מבוססת הזו, הוא התרשם לחיוב מעדותה הכנה של התובעת, שנתמכה במסמכים רפואיים ובעדויות אביה, בני דודיה והאורחת שנחלצה לעזרתה. זו תיארה כי הגיעה לחדר לאחר ששמעה צעקות, וכשנכנסה היה דם בכל מקום וסיפרו לה שנפל על הילדה חלק מתכת מהמזגן.

השופט הוסיף כי עדות זו נתמכת בתמונה שצילם אבי הילדה, ובה נראה הלוח מוטל על הרצפה ולידו מגבות ספוגות בדם. יתרה מכך, התובעים הביאו לעדות אורחים נוספים ששהו במלון וסיפרו שאף הם כמעט נפגעו מנפילת אריחים.

לנוכח הראיות והעדויות האמורות, קבע השופט כי אין ספק שתחזוקת המקום הייתה לקויה ביותר, ולמעשה נראה כי עד היום לא נלמד הלקח ולא דואגים למנוע סיכון דומה. משכך הבהיר השופט כי הטלת האחריות על המלון מתחייבת גם לשם הרתעה.

"מלון המזמין אורחים חייב לספק להם חדרים בטוחים, ואם לוח מתכת נופל על אחד מהם בתוך אחד החדרים, הרי זוהי רשלנות חדה, חריפה וברורה מן הרף העליון", סיכם השופט את סוגיית האחריות.

באשר לסכום הפיצויים, קיבל השופט את עמדת המומחה שמינה שלפיה הנערה נותרה עם 10% נכות. השופט העמיד את הנכות התפקודית שלה על שיעור זהה בין היתר לנוכח גילה הצעיר והמגבלות הרבות שעלולות בהחלט לפגוע בכושר ההשתכרות שלה. בהתאם לכך, פסק לה השופט סכום גבוה של 304,924 שקלים עבור הפסדי שכר לעתיד. בנוסף, נפסקו לנערה 88,000 שקל על כאב וסבל, הוצאות רפואיות ועזרת הזולת.

בסיכומו של עניין חויבה חברת הביטוח בפיצויים של 392,924 שקל בתוספת כ-101 אלף שקלים עבור שכר טרחת עורך דין, ובהוצאות משפט.

לפסק הדין בת"א 61443-11-17

  • ב"כ התובעים: עו"ד אורית סדומי עטרי
  • ב"כ הנתבעות: ליבת מיכאל, עו"ד נזיקין
עו"ד שירה פינקלשטיין עוסק/ת ב- נזקי גוף ותאונות
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ