אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> "ישנתי עם האויב": סיבכה את הגרוש בפלילים ותבעה כתובה מופקעת

"ישנתי עם האויב": סיבכה את הגרוש בפלילים ותבעה כתובה מופקעת

מאת: עו"ד נטע מרום מגנזי | תאריך פרסום : 23/03/2023 08:43:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Omid Ajorlo on Unsplash

האישה התלוננה על אלימות מצד בעלה לשעבר אך השופט בתיק הפלילי העריך שהיא תפרה לו תיק וזיכה אותו. בעקבות המקרה, בית הדין הרבני שלל ממנה כתובה של יותר מחצי מיליון שקל

בית הדין הרבני האזורי בבאר שבע דחה לאחרונה תביעת כתובה שהגישה אישה נגד בעלה לשעבר, בסכום של 520,000 שקל. בדעת רוב של הרבנים אבידן משה שפנייר ואברהם הרוש נקבע שהנתבע פטור מלשלם לאישה כתובה.

הצדדים היו נשואים למשך כ-6 שנים עד שהחליטו להיפרד. הם הגישו תביעות הדדיות לגירושים ולאחר מכן הבעל עזב את הבית. למחרת עזיבתו ניגשה אשתו למשטרה והגישה נגדו תלונה בטענה שהוא אלים כלפיה. כתוצאה מתלונתה הבעל נעצר וישב מאחורי סורג ובריח למשך כחודשיים וחצי, ולדיון על הגירושים הוא הגיע אזוק.

בבית המשפט הוא טען להגנתו כי מדובר בעלילות שווא. בין היתר העיד הנתבע כי הבין ש"ישן עם האויב" כאשר במשך 5 שנים התובעת פעלה על מנת לתפור לו תיק. בסופו של דבר הנתבע זוכה מחמת הספק. השופט כתב כי לא ניתן לשלול את גרסתו שהתובעת תפרה לו תיק.

האישה המשיכה במעלליה והגישה את תביעת הכתובה. היא טענה שהנתבע הוא שיזם את הגירושים ולפיכך עליו לשלם לה את כתובתה. לדבריה, הנתבע עזב מיוזמתו את חדר השינה, מנע ממנה יחסי אישות ונהג כלפיה באלימות.

הנתבע טען שההיפך הוא הנכון. לגרסתו, התובעת השפילה אותו וזלזלה בו, והיא זו שהביאה את הנישואים לקצם. הוא שלל כל אלימות מצדו וטען כי האישה מניפולטיבית, ודווקא היא זו שמיררה את חייו ואף איימה עליו בסכין. בנסיבות אלה, טען, לא מגיע לה שקל.

"מפה אתה תצא גופה"

הדיין אברהם הרוש מטעם הרוב ציין שהראיות מלמדות על יחס קשה שגילתה התובעת כלפי הנתבע. בין היתר האישה הודתה בהנפת סכין לצווארו של הנתבע. כמו כן, היא אמרה עליו בנסיבות שונות "מפה אתה תצא גופה מתה" ו"מהבית הזה אתה תצא על ספה" (רומזת למותו).

הדיין הוסיף כי מעצר השווא שגרמה התובעת – מתנדבת לשעבר במשטרה – היה טראומטי ביותר עבור הנתבע. האחרון העיד כי שהה במעצר באווירה של פחד, עצורים חיטטו לו בדברים, הכו אותו, הצמידו לו סכין לגרון וחתכו אותו בצווארו עם מכסה של קופסת שימורים.

"אין עוררין שאשה זו – שיותר מטפח מהתנהגותה הנלוזה התגלתה בבית המשפט בהליך הפלילי, ומקצתו בפני בית הדין – יש לבחון את היותה עוברת על דת", כתב הדיין. הכללתה בהגדרה ההלכתית השוללת ממנה כתובה נבחנה על רקע שלושה היבטים: הקללות שהטיחה בנתבע, התיק שתפרה לו במשטרה והאיום עליו בסכין.

מסקנת הדיין הייתה כי לתובעת לא מגיעה כתובה ולא תוספת כתובה. הוא כתב שמדובר באישה קנטרנית וקנאית, שברגע שגילתה כי בעלה רוצה להתגרש ממנה החליטה להרוס את חייו בכל מחיר.

בתוך כך הוא ציין שהתובעת הגישה תביעת שלום בית כשברקע הקלטות בהן היא מודיעה לו ש"מכאן הוא יצא על מיטה". כמו כן, היא דאגה לתעד במהלך הנישואים חבלות שכביכול הנתבע גרם לה, אך במשפט לא נמצאה בדל ראיה לכך שהוא גרם לה חבלות.

בדעת המיעוט, שלא התקבלה, אב בין הדין אליהו אריאל אדרי סבר שהמשבר בין הצדדים היה קצר וכי ראוי להגיע לפשרה שבמסגרתה הנתבע ישלם כתובה חלקית בסך 70,000 שקל.

  • ב"כ התובעת: עו"ד כרמל מזוז
  • ב"כ הנתבע: עו"ד שרון ליכט-פרטן
עו"ד נטע מרום מגנזי עוסק/ת ב- דיני משפחה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ