אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> יותר שעות, פחות כסף: הופחתו מזונות לאב שהרחיב את זמני השהות

יותר שעות, פחות כסף: הופחתו מזונות לאב שהרחיב את זמני השהות

מאת: עו"ד לימור אביטן | תאריך פרסום : 09/04/2018 08:36:00 | גרסת הדפסה

עורך דין משפחה, יותר שעות, פחות כסף: הופחתו מזונות לאב שהרחיב את זמני השהותעו"ד לימור אביטן (צילום: סם יצחקוב) [תמונת אילוסטרציה חיצונית: bacho12345, www.123rf.com]

בית המשפט למשפחה קיבל לאחרונה תביעה של אב להפחית את המזונות שהוא משלם לגרושתו. נפסק כי  הגדלת זמני השהות שלו עם בנותיו מהווה ״שינוי נסיבות מהותי״.

בתביעה שהוגשה לפני כשנה ביקש אב לשתי בנות להפחית את המזונות שהוא משלם לגרושתו. הוא הסביר שמאז שנפסקו המזונות הוא הרחיב את זמני השהות שלו עם הילדות וכיום הן נמצאות במשמורת משותפת. השופט פליקס גורודצקי קיבל את הבקשה והפחית את המזונות מ-3,000 שקל בחודש ל-2,250 שקל.

בני הזוג נישאו ב-2011 והביאו לעולם שתי בנות, כיום בנות 4 ו-6. באפריל 2014 הם התגרשו. המשמורת ניתנה לאם ולאב נקבעו זמני שהות של 5 שעות בשבוע.

ב-2015 הגיעו הצדדים להסכמות בעניין המזונות. בפסק הדין שאישר את ההסכם האב חויב בסך של 3,000 שקל בחודש עבור שתי הבנות.

ב-2016, בעקבות תביעה של האב להסדרי הראייה, הוחלט כי הילדות ישהו עם האב יומיים בשבוע ובכל סוף שבוע שני.

בהמשך לכך הגיש האב בקשה להפחת משמעותית של המזונות. לדבריו, כשניתן פסק הדין בעניין המזונות הסדרי הראייה שלו היו מצומצמים אך לאחר מכן הורחבה השהות שלו עם בנותיו באופן שכיום הן נמצאות עמו 45% מהזמן.

לדבריו, מדובר בשינוי נסיבות מהותי המצדיק התערבות בסכום המזונות. הוא הוסיף כי השינוי מתבקש גם לנוכח ההלכה התקדימית של בית המשפט העליון מיולי האחרון שקבעה כי כשמדובר בילדים בני 6-15 יש להתחשב בחלוקת זמני השהות וביחס ההכנסות של ההורים בפסיקת המזונות.

האב הוסיף כי הוא משתכר רק כ-4,500 שקל בחודש ולאחר תשלום המזונות נותר בידיו סכום של 1,500 שקל שמשמש אותו להוצאות על הילדות בזמן שהן עמו.

האם טענה מנגד כי אין בסיס להפחתת המזונות. היא ציינה שכיום האב לא משלם מזונות כלל והיא נאלצה לפתוח נגדו בהליכי הוצאה לפועל. עוד לדבריה, היא משתכרת כ-2,000 שקל לחודש בלבד ואילו האב מרוויח בין 9,000 ל-13,000 שקל בכל חודש כעצמאי.

לא ממצים

השופט פליקס גורודצקי מבית המשפט למשפחה בירושלים הבהיר כי התחשבות בית המשפט בכך שהאב שוהה זמן רב יותר עם הילדים בדרך של הפחתת המזונות היא ראויה שכן בזמן שהילדים איתו הוא דואג באופן ישיר לכל מחסורם.

השופט הוסיף כי אף שחלוקת זמני השהות בין האב לאם אינה שווה לחלוטין, מאחר שהן שוהות עמו 45% מהזמן ניתן לקבוע כי המשמורת כיום היא משותפת. זאת, בניגוד למצב שהיה כשנפסקו המזונות. כפועל יוצא קבע השופט שחל שינוי נסיבות מהותי המצדיק התערבות בסכום.

השופט דחה את טענת הבעל שיש להתבסס על ההלכה התקדימית של העליון והבהיר שהיא חלה רק על תיקים תלויים ועומדים ובכל מקרה אינה נוגעת לבת הצעירה שגילה פחות מ-6 שנים. בנסיבות אלה לדבריו יש להפחית את המזונות בהתאם להלכות קודמות בשיעור של בין 25% ל-50% בהתאם להיקף השתכרות ההורים.

השופט קבע כי הצדדים אינם ממצים את פוטנציאל ההשתכרות שלהם על אף חובתם לעשות כן ושכרם יכול להגיע ל-7,500 שקל לאב ו-5,000 שקל לאם.

בסופו של דבר פסק השופט שהמזונות יופחתו בשיעור של 25% כך שהאב ישלם עבור שתי הקטינות סך של 2,250 שקל לחודש בתוספת מחצית מההוצאות הרפואיות והחינוכיות החריגות.

לא ניתן צו להוצאות.  

  • שמות ב״כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין
עו"ד לימור אביטן עוסק/ת ב- דיני משפחה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ