אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חדלות פירעון >> חולה פיברומיאלגיה קיבל הפטר מחובות – כולל המזונות לגרושתו

חולה פיברומיאלגיה קיבל הפטר מחובות – כולל המזונות לגרושתו

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 08/11/2023 09:27:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Zac Durant on Unsplash

הממונה על חדלות פירעון העריך שגרושת החייב קיבלה מאות אלפי שקלים על חשבון המזונות ממכירת דירתם, ובנסיבות אלה נקבע שהגיעה העת לשחרר את החייב מכבליו

אב לילדה הלוקה בפיברומיאלגיה קשה יקבל הפטר על חובותיו – כך קבע בית משפט השלום בירושלים בפסק דין שפורסם לאחרונה. השופטת חוי טוקר קבעה שנסיבות חיי החייב בכלל, והעדר הצפי לשיקומו הכלכלי בפרט, מצדיקות את מתן ההפטר. באופן חריג, ההפטר יחול גם על חוב המזונות של החייב לגרושתו.

נסיבות החיים הקשות של החייב (47) מתחילות עוד בהיותו תינוק, אז אובחנה אצלו הרעלה בדם. הרופאים העריכו שכתוצאה מההרעלה יש לו שעות ספורות בלבד לחיות, כאשר עוד באותו היום אביו התאבד. בהמשך, אמו של החייב סבלה מדיכאון והוא נשלח למסגרות חוץ-ביתיות שם ספג לטענתו התעללות והזנחה קשה, ובאמצעות כוחות רבים הצליח לפלס את דרכו בבית-הספר, בצבא ובעבודה.

בשלב מסוים החייב התחתן והביא לעולם ילדה, אך בהמשך הוא התגרש. על רקע אי-תשלום מזונות פתחה נגדו גרושתו תיק הוצאה לפועל. ביוני 2021 – כשהוא סובל מפיברומיאלגיה קשה, מתקיים מקצבת נכות ומתגורר עם אמו ואחיו בדירת עמידר – ביקש החייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, ובהמשך ביקש להביא למחיקת חובותיו, לרבות חוב המזונות.

החייב, שיוצג באמצעות עו"ד זאב פרל, טען שלנוכח מצבו הקשה אין צפי לשיקומו הרפואי, והדבר ההגון ביותר הוא לתת לו הפטר לאלתר. גם הנאמן, שיוצג באמצעות עו"ד שמעון מור יוסף, העריך שהגיעה העת להוציא את החייב לחיים כלכליים חדשים, בפרט לנוכח הממצאים שלפיהם גרושתו קיבלה כנראה כספים על חשבון המזונות ממכירת דירתם המשותפת.

"בגד בי במיטה שלנו"

הממונה על חדלות פירעון, באמצעות עו"ד מיכאל בן הרוש, הוסיף על דברי הנאמן שכל עוד הערפל סביב עסקת מכירת הדירה קיים ובהינתן שגרושת החייב לא הגישה תביעת חוב – אין אפשרות לדון בבקשתה להחריג את ההפטר מחוב המזונות.

אלא שהגרושה, שיוצגה באמצעות עו"ד בועז מאירי, לא אמרה נואש. לדבריה, מלבד פעם או פעמיים, בעלה לשעבר מעולם לא שילם לה מזונות ויש להביא בחשבון את חוסר תום הלב שלו בעת ההכרעה בבקשתו.

בתוך כך האישה סיפרה שהחייב בגד בה עם נשים אחרות במיטה שלהם, והשאיר אותה לבד עם משכנתה כבדה שאילצה אותה לעבוד יומם ולילה בעבודות ניקיון. בסופו של דבר, לטענתה, החובות הכבדים אילצו אותה למכור את הדירה ולעבור לגור אצל אימה עם בתה. בנסיבות אלה ביקשה האישה להותיר את חוב המזונות על כנו.

אלא שהשופטת טוקר קבעה כי בהעדר תביעת חוב שהוגשה מטעם גרושת החייב – אין אפשרות לדון בבקשתה. לגופו של עניין היא קבעה שלנוכח נסיבות חייו הקשות של החייב, ובהתחשב בעמדות הממונה והנאמן – יש מקום להעניק לחייב הפטר על כלל חובותיו.

בהתאם לכך, הרשמת מרים דרמוני-יזדי הורתה על סגירת תיק המזונות של החייב בהוצאה לפועל.

  • ב"כ החייב: עו"ד זאב פרל
  • ב"כ גרושת החייב: עו"ד בועז מאירי
  • ב"כ הממונה: עו"ד מיכאל בן הרוש
  • ב"כ הנאמן: עו"ד שמעון מור יוסף
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חדלות פירעון באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חדלות פירעון
אם מתעלמים חובות לא נעלמים אלא מתעצמים
עו"ד שרון אורן | צילום: שני גביזון

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ