אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> חברי כנופיית מע"צ תובעים מהמדינה כ-48 מליון ש"ח

חברי כנופיית מע"צ תובעים מהמדינה כ-48 מליון ש"ח

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 04/02/2001 17:00:00 | גרסת הדפסה

חברי כנופיית מע"צ שזוכו כזכור, במשפטם החוזר, תובעים מהמדינה למעלה מ-48 מליון שקל בגין מאסר שווא, עינויי גוף ונפש קשים שעברו.

גדעון הררי בן 44 אב לשני ילדים מתל-אביב, יעקב בלדוט בן 43 אב לילדה מהרצליה, אור גולברי בן 47 אב לשתיים מאור יהודה ויוסף רתימי בן 64 אב לילד מאלפי מנשה, תובעים ביחד ממדינת ישראל, סכום של 48,025,000 שקל, סכום זה מתחלק כמעט בשווה בין התובעים. התביעה הוגשה היום בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות עוה"ד אריה שרעבי וורד פרי מתל-אביב.

כתב תביעה זה, עוסק באחת הפרשות המזעזעות שהתרחשו במערכת המשפט הישראלית, כשהארבעה שכונו בשם כנופיית מע"צ (מועצת עבריינים צעירים), עברו "טיפול" המתאים לפי הנטען למשטרים אפלים, כאשר זכויות האדם שלהם נרמסו, ונגרם להם נזק כבד. הארבעה זוכו מהעבירות שיוחסו להם, כאשר התברר, שהם עברו מסכת התעללות נוראית מצד קציני משטרה ושוטרים. עינויים שגרמו להם להודות בכל מה שהואשמו, וגם אחרי הודאותיהם, שוכתבו הודאותיהם כך שהתאימו למטרת החקירה נגדם.

כתבי האישום נגד הארבעה, עסקו בתכנון לרצוח שופטים וקציני משטרה, הצתות ברחבי הארץ ותכנון לפוצץ בנייני משטרה. מרבית התיקים הנ"ל נסגרו ולא פוענחו, אולם מידע אנונימי כרך את הנאשמים בביצוע עבירות אלו, ולכן הם תיקי החקירה הוחזרו מהגנזך והתובעים הועמדו לדין. הארבעה כונו בשם "חבורת מע"צ", למרות שמרבית החבורה, לא הכירו אחד את השני.

יש לציין שהמידע שנמסר, קשר את ראש הממשלה המנוח מנחם בגין ז"ל, בהנחיית מר שמואל תמיר ז"ל לימים שר המשפטים, להפעיל את החבורה. הארבעה הורשעו ונדונו לעונשי מאסר, כשהררי ריצה 64 חודשי מאסר, בלדוט 25 חודשים, גולדברי 60 חודשים ורתימי 24 חודשים. מאסר זה היה על לא עוול בכפם.

קצין משטרה בדימוס שי שמחי, הוא שחשף את פרשת ההתעללויות, עיוותי החקירה ועוד. חשיפה בעקבותיה כאמור, נערך לארבעה משפט חוזר, ובראשיתו חזרה בה התביעה מן ההאשמות והארבעה זוכו. לארבעה נגרם נזק כבד הן גופני בשל התעללות והן נפשי, נזק אותו הם נושאים מדי יום, וישאו כנראה עד סוף ימיהם. הארבעה מבקשים לפצותם על הסבל ועל המאסר שישבו לשווא.

טרם הוגש כתב הגנה.

כל הזכויות שמורות לאתר המשפט הישראלי פסק דין www.PsakDin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ