אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חוזים >> חברה שהפרה הסכם שכירות חויבה ב-200,000 שקלים

חברה שהפרה הסכם שכירות חויבה ב-200,000 שקלים

מאת: עו"ד ענבל אלוש לוצאטו | תאריך פרסום : 07/04/2016 12:40:00 | גרסת הדפסה

צילום: CC By 2.0, Paul Sobczak, flickr

חברה השכירה בית אריזה לחברה אחרת לתקופה של שנה, במסגרת סיכום בעל-פה. כעבור ארבעה חודשים החליטה החברה השוכרת לעבור למקום האחר. לאחרונה קיבל בית משפט השלום באשקלון את תביעתה של המשכירה, וחייב את השוכרת לשעבר בתשלום מלא.

לפני כשש שנים התנהל משא ומתן בין מנהלי החברות, במהלכו הוסכם כי בעלת בית האריזה, חברת "שדות השקעות בחקלאות", תבצע מספר התאמות בנכס לטובת השוכרת, חברת יונתנ'ס פארמס.

הצד השני הפר את החוזה?

פנו ל-עורך דין דיני חוזים

בסופו של דבר, הצדדים סיכמו בעל פה שהשוכרת תשלם שכירות חודשית בסך 25,000 שקל לתקופה של שנה. אלא שלאחר ארבעה חודשים, השוכרת הפסיקה לשלם ועברה לבית אריזה אחר.

המשכירה, שהופתעה מעזיבתה של השוכרת, הגישה בשנת 2011 תביעה בבית משפט השלום באשקלון, בה ביקשה לקבל את יתרת התשלומים עד לתום שנת השכירות – סך של 200,000 שקל.

התובעת טענה שהשקיעה כספים בשיפוץ הנכס לטובת השוכרת, מתוך הנחה שהשכירות תימשך למשך שנה אחת לפחות.

מנגד, טענה השוכרת כי עזבה את הנכס מכיוון שהמשכירה לא ביצעה את ההתאמות להן התחייבה, ולא סיפקה לה מכונה תקינה למיון פלפלים.

כמו כן, השוכרת טענה כי שהתה בנכס רק כחודשיים, והגישה תביעה נגדית להשבת 50,000 שקל ששילמה עבור שכירות, ודרשה גם פיצויים עקב הפרת ההסכם, לשיטתה.

עזבה על דעת עצמה

השופט עידו כפכפי קבע שבין הצדדים נכרת "חוזה שבעל-פה", המחייב אותם לכל דבר ועניין.

התרשם מעדותו האמינה של מנהל המשכירה, שנתמכה במסמכים רבים המעידים על השקעתם הכספית לביצוע עבודות הבינוי בנכס לטובת השוכרת, מה גם שמנהל הנתבעת הודה שהגיע למקום פעמים רבות כדי לעקוב אחר התקדמות העבודות.

לעומת זאת, השופט לא השתכנע מגרסת השוכרת, שטענה באופן סתמי כי שהתה בנכס לתקופה של חודשיים בלבד, ולא הוכיחה כי המשכירה התחייבה לספק לה מכונות.

מכאן, קבע השופט כי השוכרת עזבה את הנכס ללא הסכמת המשכירה, ומבלי שהציגה כל נימוק שאִפשר לה להפר את התחייבותה בעל פה להישאר במושכר למשך שנה. התוצאה היא שעליה לפרוע את יתרת התשלומים עבור דמי השכירות.

לפיכך, השופט קיבל את תביעת המשכירה, דחה את התביעה הנגדית, והורה לנתבעת לשלם 200,000 שקל עבור כספי השכירות הנותרים בהסכם, בתוספת ריבית והצמדה, הוצאות משפט, ושכ"ט עו"ד בסך 20,000 שקל.

  • ב"כ התובעת: עו"ד גולן דוד ללוש 
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד אופק בלאיש

* עו"ד ענבל אלוש לוצאטו עוסקת בדיני חוזים

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לויר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חוזים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חוזים

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ