- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
זכות הקניין על מידע הנוגע לפרטי לקוחות
א 2295/05 תדיראן מוצרי צריכה בע"מ נגד תדיראן - אמפא בע"מ
בית המשפט המחוזי בת"א קיבל את תביעתה של חברת תדיראן מוצרי צריכה (להלן תדיראן), וקבע כי היא בעלת זכות הקניין במידע הנוגע לרוכשי מזגנים ופרטיהם, ובמידע הנוגע להסטוריית התיקונים של המזגנים שנמכרו לפני ההתקשרות בהסכם השירות עם תדיראן אמפא.
חברת תדיראן - אמפא עסקה במתן שירות למזגנים שיובאו או שווקו על ידי תדיראן. לצורך קיום הסכם השירות הועברו לה נתונים של לקוחות תדיראן אשר רכשו מזגנים לפני ההתקשרות בהסכם השירות, ולאחר מכן, הועברו גם נתוני לקוחות שרכשו מזגנים לאחר כניסת ההסכם לתוקף.
השופטת רות רונן קבעה, כי לצורך קביעת זהות בעליו של מידע יש לבחון את תהליך "ייצור" המידע. במקרה הנדון, תדיראן היא זו ש"יצרה" את המידע לגבי הלקוחות, שכן היא זו שמכרה את המזגנים, ואלמלא כן, לא היתה תדיראן אמפא מקבלת את פרטי הלקוחות, שכן אלה הועברו אליה על מנת לאפשר את ביצוע מתן השירות ללקוחות.
לגבי מידע הנוגע להיסטוריית התיקונים שעברו המזגנים, נקבע,כי ככל שמדובר במזגנים שנרכשו אחרי תחילת יישום הסכם השירות, מדובר במידע שלמעשה לא היה מעולם בבעלות תדיראן אלא הושג על ידי תדיראן אמפא אשר ביצעה את התיקונים. לפיכך, תדיראן אינה זכאית לקבל מידע זה, שכן היא אינה בעלת זכות הקניין בו.
א 2295/05 תדיראן מוצרי צריכה בע"מ נגד תדיראן - אמפא בע"מ
למדור תקשורת וקניין רוחני
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.
