אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> התקנה רשלנית שגרמה לנזקים תעלה ליס 15,000 ש"ח

התקנה רשלנית שגרמה לנזקים תעלה ליס 15,000 ש"ח

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 15/11/2007 09:05:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין שפירא רובי נגד YES חברת שירותי לויין

יס תשלם ללקוח סך של 15,000 ש"ח לאחר שמתקין אשר התקין בביתו שירות טלוויזיה פעל ברשלנות בעת שקדח חוטים, וגרם להצפה שהובילה לנזקים בסלון ביתו של התובע ובמכשירי חשמל שונים.

כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בחדרה.

המתקין פעל ברשלנות

ב- 9/3/06 הגיע לביתו של התובע מתקין מטעם יס, כדי להתקין בביתו שירות טלווזיה.

אין מחלוקת, כי המתקין פעל ברשלנות, והתובע סבור כי מדובר ברשלנות רבתי, בכך שקדח בקיר כדי להעביר חוטים מבלי שידע את מיקום צנרת המים, וכן בצינור המים וגרם לפרץ מים למשך דקות ארוכות.

כתוצאה מכך, נגרמו נזקים לציוד יקר בסלון ביתו של התובע, מכשירי חשמל ספגו מים, שטיח מקיר לקיר ספג מים רבים, כמו כן נפגע מזנון עץ, שולחן סלוני, כבלים שונים, מראה דקורטיבית, ונגרם נזק לצבע של הקיר.

המתקין היה מטעם חברת בזקכול והתובע הופנה ע"י יס לבזקכול ששלחה לביתו שמאי, מטעם חברת הביטוח.

השופטת נילי פלד ציינה, כי משום מה לא נערך ע"י השמאי דו"ח באופן שבשלב זה לא ניתן לקבוע באופן ברור את גובה הנזקים, ויש להיזקק למסמכי רכישה שהציג התובע ולעדותו ביחס לערך פריטי רכוש שניזוקו שאיננו יכול להציג לגביהם קבלות.

המכשירים החשמליים שהתקלקלו נשלחו על פי הוראת השמאי לייבוש במעבדה והתובע קיבל אותם חזרה, ב- 26/5/06, ובאותו יום המכשירים פעלו, ונראו במצב תקין, אך לטענת התובע, מספר חודשים לאחר מכן, החל מכשיר הטלוויזיה לרצד וה- DVD יצא מכלל פעולה לחלוטין.

יס דאגה גם לייבוש השטיח, אך התובע טוען כי נאלץ לפרק את השטיח כיוון שהעלה עובש וריח רע, ומדובר היה בשטיח מקיר לקיר שבמקומו התקין ריצוף קרמיקה.

לטענת התובע, כאמור, נגרמו לו נזקים נוספים שבגינם על יס לפצותו.

פיצוי בגין נזקים חמורים

השופטת נילי פלד קבעה, כי המכשירים האלקטרוניים ובמיוחד הטלוויזיה שהיא מכשיר יקר, ניזוקו באופן שקשה לנבא אם יחזרו למצב תקין לחלוטין בעתיד, אפילו אם יחזרו שוב ושוב לתיקון.

השופטת קבלה את גישת התובע, כי לא ניתן היה להמשיך ולהשאיר בבית את השטיח והוא נאלץ להוציאו. כן נקבע, כי התובע ראוי לפיצוי מלא עבור המזנון שניזוק קשות, ולפיצוי מסויים עבור הפגיעות בשולחן במראה, וכן לפיצוי עבור עבודה שהיה עליו להשקיע בצביעת הקיר שניזוק, ולא תוקן באופן מושלם ע"י שליחי יס.

לדברי השופטת: "ברור שנגרמה לתובע טרחה רבה, בעיקר בשל הנזקים וגם בשל גישת הנתבעת ונציגיה לדרישותיו עד שנאלץ להגיש תביעה זו".

לפיכך, חויבה יס לשלם לתובע 15,000 ש"ח בתוספת ריבית והפרשי הצמדה, וכן הוצאות בסך 500 ש"ח בתוספת ריבית והפרשי הצמדה.

לפסק הדין בעניין שפירא רובי נגד YES חברת שירותי לויין

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ