אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חדלות פירעון >> הפטר לתשוש נפש שצבר חובות של יותר מ-750 אלף שקלים

הפטר לתשוש נפש שצבר חובות של יותר מ-750 אלף שקלים

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 14/11/2021 09:07:00 | גרסת הדפסה

עוד חובות, הפטר לתשוש נפש שצבר חובות של יותר מ-750 אלף שקליםאילוסטרציה: Noah Silliman on Unsplash

בן 45 שסובל מפוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי צבר חובות עצומים בשל עסקים כושלים. אחרי 6 שנים של הליכים החליט בית המשפט שהגיע הזמן להשתקם

השופט גיא שני מבית המשפט המחוזי מרכז קיבל לאחרונה הצעה של חייב בפשיטת רגל וקבע כי יזכה בהפטר מחובות של 750 אלף שקלים אם יוסיף 50,000 שקלים לקופת הנושים. החייב, שסובל מפוסט טראומה בעקבות שירות צבאי כלוחם ביחידת המסתערבים ומוכר בביטוח לאומי עם אובדן כושר עבודה של 60%, שקע בחובות בעקבות עסקים כושלים. בפסק הדין נקבע כי לאור מצבו הנפשי והבריאותי ונסיבות חייו הקשות נראה שההסדר שהוצע משקף איזון ראוי בין האינטרס של שיקום החייב לבין האינטרס של הנושים.

התיק התנהל במשך 6 שנים ללא התקדמות משמעותית והמנהל המיוחד כבר ביקש לבטל את ההליך או לכל הפחות לגבש תוכנית פירעון גבוהה בהתחשב בכך שהחייב נשוי ואשתו עובדת. המנהל המיוחד טען שהחייב צבר חובות פיגורים, לא כיסה אותם בזמן למרות הארכות וכי ממילא חלק לא קטן מהחובות שלו הוא לרשויות המס וחוב מזונות לביטוח לאומי כך שאין תועלת מהמשך ההליך.

בשלב מסוים החליף החייב ייצוג וכשעו"ד אביעד גלס לקח את התיק הוא ניהל משא ומתן עם ביטוח לאומי והגיע להסדר להחרגת חוב המזונות מההליך בכפוף לכך שהמוסד יקבל 50% מהכספים שייצברו בקופת הנושים שכיום עומדת על 25,000 שקלים.

במסגרת דיון שהתקיים לאחרונה הציע החייב להפקיד עוד 50,000 שקלים בקופה תמורת הפטר. עו"ד גלס הסביר כי הנסיבות של התיק חריגות מאוד, וכי קשה להאשים תשוש נפש ביצירת מחדלים וצבירת פיגורים נוכח העובדה שהוא לא מסוגל לעבוד במצבו. הודגש כי החייב נמצא בדרגת אי-כושר של 60% לצמיתות, סובל מפוסט-טראומה על רקע אירועים שחווה בצבא ועבר שני אירועים מוחיים.

עוד צוין כי אין מקום לקבוע תוכנית פירעון על סמך המשכורת של אשתו, שאין לה כל קשר לחובות והיא אדם נפרד ואישיות משפטית נפרדת. עו"ד גלס עמד על כך שביטול ההליך בשלב הזה, אחרי  6 שנים ובמצבו של החייב, עומדת בניגוד מוחלטת לתכלית ההליך לאפשר לחייבים שנקלעו לחובות שלא באשמתם להשתקם.

לאחר שהוצגו בפני המנהל המיוחד וכונס הנכסים הרשמי מסמכים רפואיים שמעידים על מצבו הקשה של החייב, הם הודיעו שהם מסכימים להסדר שהוצע מטעם החייב.

בכפוף לכך שהנושים לא יתנגדו

השופט גיא שני החליט לקבל את הצעת החייב ולאשר את ההסדר. בפסק הדין ציין השופט כי ההתנהלות של החייב אכן הייתה בעייתית לאורך השנים. עם זאת, יש מקום להתחשב בכך שמדובר באדם עם קשיים רפואיים ונפשיים לא מבוטלים.

"דומני כי אכן לנוכח מצבו של החייב, דרגת הנכות ואי הכושר שנקבעו לו לצמיתות, וכלל הנסיבות שפורטו, ההסדר המוסכם משקף איזון סביר וראוי בין אינטרס השיקום של החייב לבין אינטרס הנושים", כתב.

לפיכך, התוכנית אושרה בכפוף לכך שהנושים של החייב לא יתנגדו להסדר. המשמעות היא שהחייב יקבל הפטר מלא לאחר שיפקיד 50,000 שקלים לקופת הנושים ואם לא תהיה התנגדות מצד מי מהם.

לפסק הדין בפש"ר 9804-05-15

  • ב"כ החייב: עו"ד אביעד גלס
  • ב"כ המנהל המיוחד: עו"ד רועי ספיבק
  • מטעם כונס הנכסים הרשמי: עו"ד מיקי וינגרנטן
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חדלות פירעון באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חדלות פירעון
חזון אחרית הקורונה – מדינה בפשיטת רגל
עו"ד מירית מועלם | צילום: שמרית קרמר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ