אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> הערעור התקבל: המערער לא יכול לעבוד גם אם אינו "שבר כלי"

הערעור התקבל: המערער לא יכול לעבוד גם אם אינו "שבר כלי"

מאת: עו"ד ורד פרי | תאריך פרסום : 08/06/2016 13:21:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub.com

בימ"ש העליון העלה את הפיצוי שנפסק לאדם שנפגע קשות בתאונת עבודה בגין הפסדי שכר, כך שזכה לפיצוי לפי פגיעה של 100% בכושר ההשתכרות, במקום 75% שפסק לו המחוזי.  השופט עמית: המערער איבד את כושר ההשתכרות לחלוטין. 

צעיר בן 32 נפגע בתאונת דרכים קטלנית שאירעה ב-2008, כשרכב על אופנוע שהיה שייך למעסיק שלו – רשת מרכולים. במשך יותר משבעה חודשים הוא היה מאושפז בבית לוינשטיין. הוא נותר משותק בפלג גופו התחתון, מתנהל בכסא גלגלים ונדרש לצנתר עצמו מספר פעמים ביום.

לייעוץ בענייני נזיקין:

עורך דין דיני נזיקין

האירוע הוכר כתאונת עבודה, והאיש קיבל תגמולים מביטוח לאומי. במקביל, הוא הגיש בביהמ"ש המחוזי בתל-אביב תביעה נגד חברת הביטוח "הפול" – המאגר הישראלי לביטוחי רכב.

לאחר שחישב את נזקיו השונים, בהם הפסדי השתכרות, הפסדי פנסיה, עזרה חיצונית, כאב וסבל, דיור ועוד, פסק לו המחוזי פיצוי בסך 6,419,000 שקל, אך מלוא הנזק נבלע בתגמולי הביטוח הלאומי שהצטברו ל-6,673,00 שקל.

מעבר לזה, האיש קיבל תשלומים חודשיים בסך 10,000 שקל בסכום כולל של כ-1.1 מיליון שקל מחברת הביטוח. בשורה התחתונה, התוצאה הייתה שנדרש להחזיר לחברה סכום נכבד של למעלה מ-1.3 מיליון שקל.

בעקבות זאת הוא הגיש ערעור בביהמ"ש העליון, בו הציג טענות רבות, בהן כי צריך היה להעמיד את הפסד ההשתכרות על 100% ולא 75% כאחוז הנכות התפקודית שנקבעה לו, וכי היה מקום להעמיד את בסיס השכר על סכום גבוה יותר.

עוד נטען, בין היתר, כי המערער קופח קשות גם בנושא הניידות, בהתחשב בכך שהוא משתמש ב"וואן", כולל ציוד ואביזרים נלווים.

"הפול" הגישה ערעור נגדי, בו טענה, בין היתר כי הנכות התפקודית צריכה לעמוד על 70% ולא 75%, וכי בסיס השכר לעבר ולעתיד נקבע בהתעלם מעברו התעסוקתי של המערער.

חורג כלפי מטה  

השופט יצחק עמית קיבל חלקית את הערעור ודחה את הערעור הנגדי. השופט אמנם לא מצא מקום להתערב במרבית רכיבי הנזק שנפסקו למערער, אך עם זאת הוא סבר "כי יש מקום להתערב בשני ראשי נזק, והם: הפסד השתכרות לעתיד וניידות", כתב השופט.

אכן, באופן כללי יש לעודד נפגעים לצאת לעבוד, אך יש להתבונן בכל מקרה לגופו. "גם אם הניזוק אינו 'שבר כלי', אין משמעות הדבר כי נותרה לו יכולת השתכרות", הבהיר השופט.

השופט הזכיר שהמערער נאלץ לצנתר את עצמו 8 פעמים ביום, סובל מבעיות רפואיות רבות, ואפילו התארגנות ליציאה מהבית אינה פשוטה במקרה שלו.

"בהתחשב בכל אלה, בהתחשב בשנים שחלפו מאז התאונה, ובהתחשב בהשכלתו, בכישוריו ובעבודותיו הקודמות, אני סבור כי יש לראות את המערער כמי שאיבד את כושר השתכרותו לחלוטין ויש לקבל את הערעור בנקודה זו ובהתאם לכך לחשב את הפסד ההשתכרות", קבע השופט.

לגבי הניידות, השופט העיר כי הסכום החודשי שנפסק "חורג מהמקובל כלפי מטה", והחליט להגדילו ב-270,000 שקל.

התוצאה הייתה כי לסכום שנפסק לזכות המערער התווספו 849,000 שקל, כך שהפיצוי הכולל יעמוד על 7,268,000 שקל, ממנו יופחתו תגמולי ביטוח לאומי. עוד נקבע כי המשיבה תשלם שכ"ט עו"ד בשיעור 13% מיתרת הסכום שנפסק.

לא נפסקו הוצאות משפט. אל פסק הדין הצטרפו השופטים צבי זילברטל ונעם סולברג.

  • ב"כ המערער (והמשיב שכנגד): עו"ד גליה זלצר-ליפשיץ ועו"ד ד"ר פנחס זלצר
  • ב"כ המשיבה (והמערערת שכנגד): עו"ד עו"ד משה עבדי ועו"ד גלית בן ארי

* עורכת דין ורד פרי עוסקת בדיני נזיקין 

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ