אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> העסקה פוגענית: 4 מאמני כדורסל תובעים מהפועל תל-אביב כ-300 אלף ש'

העסקה פוגענית: 4 מאמני כדורסל תובעים מהפועל תל-אביב כ-300 אלף ש'

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 08/02/2021 10:20:00 | גרסת הדפסה

עורכי דין לענייני עבודה, העסקה פוגענית: 4 מאמני כדורסל תובעים מהפועל תל-אביב כ-300 אלף ש'אילוסטרציה: Markus Spiske on Unsplash

בתביעות נטען כי הקבוצה פגעה בזכויות המאמנים באופן בוטה כשבין היתר לא שילמה להם שכר בזמן, ניכתה משכרם כספים שלא כדין, הוציאה אותם לחל"ת ללא ידיעתם ולא הפרישה להם כספים לקרנות פנסיה

בארבע תביעות שהוגשו לאחרונה לבית הדין לעבודה בתל-אביב נגד הפועל אוסישקין תל-אביב באמצעות עורכי הדין אסף מסדה וערן כהן ממשרד מסדה, כהן ושות', נטען להעסקה פוגענית ופסולה של מאמני קבוצות הנוער בכדורסל. 4 מאמנים, 3 מתוכם עדיין מועסקים בקבוצה, טוענים לפגיעה קשה בזכויותיהם החוקיות שכוללת הלנות שכר ארוכות, אי מסירת תלושים, פיצול שכר פיקטיבי שפגע בזכויותיהם הסוציאליות, ניכויים שלא כדין בתקופה שהוצאו לחל"ת ללא ידיעתם או הסכמתם, אי הפרשת כספים לקופות גמל ופנסיה ועוד. בסך הכל תובעים ארבעת המאמנים פיצויים של כ-300 אלף שקלים.

בכל ארבעת התביעות נטען כי קבוצת הפועל תל-אביב בכדורסל ידועה ב"מסורת מפוקפקת" של פגיעה בזכויות עובדיה ולא השכילה לשנות את דרכיה.

באחת התביעות, שהוגשה על ידי מאמן שהועסק במחלקת הנוער במשך כ-6 שנים ותבע פיצויים של כ-130 אלף שקלים, נטען כי החל את העבודה כשכיר אבל בשלב מסוים החליטה הקבוצה להפוך אותו לעצמאי ולהנפיק לו חשבוניות.  רק לאחר שדרש ממנה להפסיק זאת היא החזירה אותו למעמד של שכיר.

עוד הוא טען כי ב-2020 לא קיבל שכר תקופה ממושכת ותלושי השכר נמסרו לו רק לאחר שדרש אותם. בנוסף, הקבוצה לא הפרישה עבורו כספים לקופות גמל, לא החתימה אותו על הסכם עבודה ולא מסרה לו הודעה על תנאי ההעסקה ולכן רק לאחרונה גילה כי פיצלה את שכר היסוד שלו וכללה בו רכיבים פיקטיביים של נסיעות והבראה.

עוד נטען כי ב-2020 הוצא התובע לחל"ת למספר חודשים בעקבות משבר הקורונה ולאחר שגילה את הפגיעה הקשה בהכנסתו וזכויותיו הודיע על סיום עבודתו. למרות זאת, עד היום לא בוצע לו גמר חשבון.

בתביעה של מאמן נוסף שמועסק בקבוצה מ-2017 נטען כי ב-2020 שכרו הופחת באופן חד-צדדי וללא הסכמתו ומבלי שנאמר לו על כך או על גובה ההפחתה. גם הוא לא קיבל תלושי שכר אלא לאחר שדרש זאת ואז גילה את הפגיעה הקשה בהכנסותיו. גם הוא טען להלנת שכר, לפיצול פיקטיבי של שכרו, להיעדר הפרשות לקופת הגמל וכן לניכוי כספים לביטוח לאומי גם בתקופה בה שהה בחל"ת וקיבל דמי אבטלה. תביעתו נגד הקבוצה עומדת על כ-97,500 שקלים.

גניבה פשוטו כמשמעו

מאמן שלישי שאף הוא מועסק בקבוצה מאז 2017 תובע כ-75 אלף שקלים. במקרה שלו הוא טען כי הוצא לחל"ת פעמיים באופן חד-צדדי מה שפגע קשות בזכויותיו מאחר שהוא גם עצמאי. בנוסף, ההפרשות לפנסיה שלו היו חסרות ונגזרו משכר נמוך מזה שסוכם עמו. חמור מכך, לטענתו, הקבוצה ניכתה משכרו כספי תגמולים ששלשלה לכיסה ומדובר בגניבה פשוטו כמשמעו.

המאמן הרביעי, שהחל לעבוד בקיץ 2020, תובע כ-33,500 שקלים. בנוסף לפגיעות דומות לאלה של חבריו בשכרו וזכויותיו, הוא טוען כי לא קיבל שכר מאז נובמבר האחרון למרות פניות חוזרות ונשנות שלו ושל ארגון מאמני הכדורסל.

מקבוצת הפועל תל-אביב נמסר: "אנו מודעים לתביעות שהתקבלו מארבעה מאמנים. מבלי להיכנס לאמור בכתבי התביעה ומבלי להיכנס לטענות המשפטיות שעומדות למועדון נציין כי אנו עוסקים בשבועות האחרונים בפתרון הבעיות, כולל הידברות עם המאמנים במטרה להסדיר את הנושא באופן מיידי".

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
כסף מהיום הראשון: המתווה לחל"ת עבר בקריאה ראשונה
עו"ד דפנה אזולאי רגב | צילום: אורן כהן, אילוסטרציה: Magnet.me on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ