אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> עברה באדום, גרמה לתאונה ויצאה בזול: צפו בתיעוד

עברה באדום, גרמה לתאונה ויצאה בזול: צפו בתיעוד

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 26/04/2022 09:13:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Aaron Doucett on Unsplash

הנאשמת ונהג הרכב המעורב נחבלו ונזקקו לטיפול רפואי. היא הואשמה בנהיגה בקלות ראש אך בעקבות הסדר טיעון כתב האישום תוקן לעבירה קלה יותר. העונש: פסילה על תנאי וקנס של 1,200 שקל

עונש קל במיוחד נגזר לפני כשנה על נהגת שנכנסה לצומת ליד מושב צופית ברמזור אדום וגרמה לתאונת דרכים. בשל "כשלים ראייתיים" נחתם בין המדינה והנאשמת הסדר טיעון שבמסגרתו היא הודתה בכתב אישום מתוקן והוסכם שהמדינה תסתפק ב-17 ימי פסילה מנהלית שריצתה הנאשמת לאחר התאונה, לצד קנס כספי בסך 1,200 שקל ופסילה על תנאי. השופטת לאה שלזינגר שמאי מבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה אישרה את ההסדר.

תיעוד התאונה שהוגש כחלק מראיות התביעה

לפי כתב האישום, בנובמבר 2019 בשעות אחר הצהריים נהגה הנאשמת ברכב פרטי מסוג קיה בכביש 554 מכיוון דרום לצפון. היא נכנסה לצומת שליד מושב צופית ברמזור אדום ופגעה ברכב שנכנס אותה שעה לצומת באור ירוק מכיוון היציאה ממושב צופית.

הנאשמת ונהג הרכב הנפגע נפצעו ופונו לטיפול רפואי בבית החולים. האישום המקורי ייחס לנהגת עבירות של נהיגה ברמזור אדום, נהיגה בקלות ראש והתנהגות הגורמת נזק.

כשבועיים לאחר התאונה ובטרם הגשת כתב האישום, קצין משטרה פסל מנהלית את רישיונה למשך 60 ימים. עם זאת, לאחר 17 ימים בית המשפט לתעבורה ביטל את הפסילה לבקשת סניגורה של הנאשמת, עו"ד אחמד אבו בכר, שהצביע על פגמים בשיקול הדעת של הקצין

בהמשך, הנאשמת והמדינה הגיעו הסדר טיעון שבמסגרתו תוקן כתב האישום והעבירה של נהיגה בקלות ראש שונתה לעבירה קלה יותר - נהיגה בחוסר זהירות. יתר העבירות נותרו על כנן, הנאשמת הודתה במיוחס לה, והצדדים עתרו במשותף לעונש של פסילת רישיון בת חודשיים על תנאי לתקופה של שנתיים וקנס כספי של 1,200 שקל. 

התובעת ציינה בטיעוניה לעונש כי הנאשמת נוהגת משנת 2010 ולחובתה 6 הרשעות קודמות, וכי ההסדר נעוץ בכשלים ראייתיים.

השופטת שלזינגר שמאי אישרה כאמור את הסדר הטיעון. היא התייחסה לעברה התעברותי של הנאשמת, להודאתה במיוחס לה במסגרת הסדר הטיעון ולעובדה שלמרבה המזל לא נגרמו למעורבים בתאונה חבלות חמורות.

מעבר לפסילה המנהלית שהסתיימה, גזרה השופטת על הנאשמת פסילת רישיון על תנאי למשך חודשיים לתקופה של שנתיים וקנס של 1,200 שקל.

  • ב"כ המאשימה: עו"ד אלמז איסו צגא, משטרת ישראל תביעות מרכז
  • ב"כ הנאשמת: עו"ד אחמד אבו בכר
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה
"תמיד אעשה את המקסימום בשביל הלקוח"
עו"ד אבי הורביץ | אילוסטרציה: Scott Graham on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ