אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> ניכור הורי >> הילדה ניתקה קשר עם האב, הילד מורעל נגדו: האם הוזהרה

הילדה ניתקה קשר עם האב, הילד מורעל נגדו: האם הוזהרה

מאת: עו"ד רינה בר | תאריך פרסום : 22/07/2020 11:22:00 | גרסת הדפסה

הניכור ההורי, הילדה ניתקה את הקשר עם האב, הילד בדרך: האם הוזהרהעו"ד רינה בר | צילום: שלומי יוסף (אילוסטרציה: Image by StockSnap from Pixabay)

במסגרת החלטה למינוי אפוטרופוס שייצג את הקטינים בהליך ניכור הורי מתח השופט ביקורת חריפה על התנהלות האם. הוא הודיע שאם לא תשתף פעולה עם טיפול לחידוש הקשר יוטלו עליה סנקציות כלכליות והילדים יוצאו מהבית

עוד החלטה חשובה בתיק ניכור הורי מלמדת על הנזקים העמוקים של ההסתה. השופט ארז שני מבית המשפט למשפחה בתל-אביב מתח ביקורת חריפה על אם שכבר "הצליחה" לגרום לנתק מוחלט בין הבת הגדולה (12) לבין אביה וכעת מסכנת גם את הקשר עם הילד הקטן (10). בהחלטה הובהר שאם תמשיך לסכל את ההליך הטיפולי לחידוש הקשר ולהתנהג בתוקפנות כלפי גורמי המקצוע, יוטלו עליה סנקציות כלכליות ותישקל האפשרות להעביר את הילדים לשירותי הרווחה. בינתיים, הורה השופט על מינוי אפוטרופוס שייצג אותם בהליך ויקבע מתווה פעולה שמטרתו להביא לשינוי המצב.

ההליך החל בתביעה שהגיש האב בטענה שהקשר בינו לבין בתו נותק וכעת הקשר עם בנו נתון תחת איום כתוצאה מהסתה קשה מצד האם, שמרעילה את הילדים ומטמיעה אצלם מסרים שליליים קשים על אודותיו.

בשנה שעברה הועבר התיק לטיפולו של השופט ארז שני במסגרת המסלול המיוחד לחידוש הקשר שפועל בבתי המשפט במחוז תל-אביב.

ההחלטה הנוכחית ניתנה אחרי שלושה דיונים, דיווחים מהמכון שאליו נשלחו הילדים לצורך הכנה לחידוש הקשר ופגישה של השופט עם הילדים.

הורות לקויה

השופט שני ציין כי הרושם מהפגישה הוא כי המצב שלהם בעייתי מאוד. הילדה מתנהגת בכוחניות ומאמינה שהיא יכולה לכפות את רצונותיה בעזרת אלימות. הילד מדקלם מעשים קשים שלא היו ולא נבראו עליהם שמע מאחותו, ומסרב להיפגש עם האב. ניכר כי היום הילדה נמצאת בסרבנות קשר קשה שהמקור שלה בהסתה מצד האם אבל כבר עומדת בפני עצמה, ואילו הילד מושפע ממנה.

אם לא די בכך המכון הטיפולי דיווח שהאם מתנהלת בתוקפנות כלפי המטפלות, מעבירה לילדים מסרים קשים על ההליך ועושה כל שביכולתה כדי שהניכור ההורי יימשך והאב יצא מהתמונה.

השופט הדגיש כי הורה שאחראי לניכור הורי מסתכן בהעמדה לדין פלילי על הפרת הוראה חוקית. הוא ציין כי להתרשמותו הילדים שוהים כיום בסביבה "פתוגנית" – של הורות לקויה שגורם להם נזק ישיר. השופט הבהיר כי המצב הנוכחי קרוב מאוד להכרזה על הילדים כקטינים נזקקים והוצאתם מהבית לשירותי הרווחה.

בינתיים, הורה השופט על מינוי אפוטרופוס לדין שייצג את האינטרסים של הילדים בהליך וייתן להם קול. הוא ציין כי האם צריכה להבין שהמינוי מסמל הבעת אי-אמון מוחלט ביכולת שלה לשמש כהורה משמורן, לפעול לטובת הילדים ולהפריד בין האינטרסים שלה לבין הצרכים שלהם.

בתוך כך הורה השופט על המשך הטיפול במכון והזהיר כי אם הילדים לא יגיעו למפגשים והאם תמשיך להשתלח במטפלים יוטלו עליה סנקציות שכוללות הגבלת חשבון בנק, כרטיסי אשראי ורישיון נהיגה. האם חויבה לעודד את הבת לחדש את הקשר עם אביה, למנוע ממנה לתת הוראות לאחיה, לנקות את בנה מהזיכרונות השתולים ולהסביר לו "בוקר צהריים וערב" על הנזק שיכול להיגרם לו אם יתנתק מאביו.

"תקוותי היא שאנחנו עדיין על סף התהום בלבד, ואולי יארע נס ודבר מה יתרחש", כתב השופט בסוף ההחלטה. הוא הורה לאפוטרופוס להגיש בתוך שבועיים תוכנית שמטרתה להביא לשינוי המצב הקיים. בנוסף, שירותי הרווחה נדרשו להגיש חוות דעת בנושא הנזקקות עד לדיון הבא שיתקיים בעוד חודשיים.

עו"ד רינה בר עוסק/ת ב- ניכור הורי
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום ניכור הורי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום ניכור הורי
מלחמה היא כר פורה לניכור הורי
עו"ד ענבר לב | צילום: ענת קזולה. אילוסטרציה: Piron Guillaume on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ