אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> החזר של כ-2.2 מיליון ש' למשהב"ט עבור פיצויים לחייל שנפגע בתאונה

החזר של כ-2.2 מיליון ש' למשהב"ט עבור פיצויים לחייל שנפגע בתאונה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 08/08/2018 14:46:00 | גרסת הדפסה

עורך דין נכי צה"ל, החזר של כ-2.2 מיליון ש' למשהב"ט עבור פיצויים לחייל שנפגע בתאונהתמונת אילוסטרציה: rafaelbenari,123RF

חברת הביטוח "הפול" חויבה לשפות את משרד הביטחון על הפיצויים שנאלץ לשלם לחייל שנפגע בתאונה קשה. עיקר הוויכוח נסב על סכומי ההחזר, כאשר עמדת "הפול" להחזר של כ-645 אלף שקל נדחתה.

בפסק דין שניתן באפריל בבית המשפט המחוזי בירושלים חויבה חברת הביטוח "הפול" להחזיר יותר מ-2.2 מיליון שקל למשרד הביטחון, על תגמולים ששילם ועוד ישלם לחייל צעיר שנפגע באורח קשה בתאונת אופנוע, ונותר עם יד משותקת.  

התאונה אירעה לפני כ-7 שנים, כשרכב חתך את מסלול הנסיעה של הקטנוע עליו הורכב החייל, והעיף אותו.  החייל הגיש תביעה לקצין התגמולים במשרד הביטחון שיכיר בו כנכה צה"ל על כל המשמעויות הכלכליות העולות מכך.

בתום בדיקה של ועדה רפואית נקבעה לחייל נכות של יותר מ-55% בין היתר עקב שיתוק מלא של יד שמאל וצלקת, ובהתאם לכך, נשא משהב"ט בכל ההוצאות הרפואיות שלו והחל לשלם לו קצבה חודשית.

באוגוסט 2015 הגיש עו"ד שחר נוביק ממשרד נוביק, גדות, מאירוב תביעה להחזר הכספים הללו מחברת הביטוח של הקטנוע – "הפול".

עיקר המחלוקת עם חברת הביטוח נסב על סכום ההחזר: בעוד שמשרד הביטחון טען כי סכום התגמולים שישלם לנפגע יגיע ל-2.7 מיליון שקל, טענה "הפול" באמצעות עו"ד עוזי הלוי, כי לכל היותר עליה להחזיר כ-645 אלף שקל.

לפי השכר הממוצע

בפסק הדין שהכריע במחלוקת העדיף סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים אהרן פרקש את מרב תחשיבי הנזק של משרד הביטחון וחייב את "הפול" בהחזרים של יותר מ-2.2 מיליון שקל כאמור.

כך למשל, השופט הסכים עם טענת משרד הביטחון כי התאונה הגבילה את יכולת ההשתכרות של החייל הצעיר, אף שאין לכך אינדיקציה בפועל משום שמאז התאונה הוא עדיין לא ניסה למצוא עבודה ולהתפרנס בכוחות עצמו.

השופט הוסיף כי המדד לחישוב הפסדי השכר והפגיעה בכושר ההשתכרות שמשרד הביטחון ייאלץ לשאת בהם ייערך לפי נכות של 50% (אחוזי הנכות על השיתוק) ועל בסיס השכר הממוצע במשק. משך התקופה שלה זכאי הנפגע להחזר על הפסדי שכר היא מיולי 2011 (יום שחרורו מצה"ל) ועד מועד מתן פסק הדין (אפריל 2018), בניכוי 24 חודשים שבהם היה מעורב בהליכים פליליים.

בסך הכל נפסקו למשרד הביטחון החזרים של 1,724,991 שקל על אובדן כושר השתכרות והפסדי שכר ופנסיה.

בנוסף חויבה "הפול" לשלם למשרד הביטחון עבור הוצאות על עזרת צד שלישי להן נזקק הנפגע בסמוך לאחר התאונה וככל הנראה יזדקק להן לאורך כל חייו בהתחשב במגבלה שלו. ההחזר נפסק אגב אף שהנפגע הודה כי לא שכר עזרה מקצועית והסתייע על ידי משפחתו. בסך הכל הועמד הסכום ברכיב זה על 336,666 שקל.

לכך התווספו עוד 30 אלף שקל על הוצאות ניידות שסביר להניח שמשרד הביטחון יצטרך לשלם לו משום שהוא לא יכול להתנייד בתחבורה ציבורית וחייב לנסוע ברכב פרטי או במוניות.

כמו כן, ו"לאור גילו של הנפגע, נכותו הרפואית הצמיתה ו-5 ימי אשפוז" החליט השופט פרקש לכלול בהסדר פיצויים של 105,843 שקל ברכיב כאב וסבל.

בסופו של דבר, זכה משרד הביטחון בהחזרים על הפסדי שכר (לעבר ולעתיד), עזרת הזולת, הוצאות ניידות, כאב וסבל והוצאות רפואיות. סך הכל חויבה הפול לשלם לו 2,222,500 שקל, בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין של 338,042 שקלים.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ