אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הגיעו לבידוק כשעה לפני הטיסה אך לא הועלו לטיסה - אל על תפצה

הגיעו לבידוק כשעה לפני הטיסה אך לא הועלו לטיסה - אל על תפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 30/03/2011 09:01:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין צור ואח' נ' אל-על נתיבי אויר לישראל בעמ ואח'

בני זוג שהיו אמורים לטוס ממומביי בטיסת אל על, טענו כי בשל עיכוב בטיסת הקישור למומביי, הגיעו לדלפקי אל על כשעה לפני שעת הטיסה, אך נציגי אל על סירבו להעלותם לטיסה. בית המשפט חייב את אל על לפצותם בגובה סכום כרטיסי הטיסה החלופיים שנאלצו לרכוש.

התובעים, בני זוג, רכשו מסוכנות הנסיעות דיזנהויז שני כרטיסי טיסה של אל-על, אשר כללו טיסה ישירה של אל-על למומביי וחזרה, עם טיסת קישור של חברה אחרת לניו-דלהי. לטענתם, טיסת הקישור מניו-דלהי למומביי התעכבה בשעה, וכאשר הגיעו לדלפקי אל על, נמסר להם כי בשל קוצר הזמן, לא ניתן יהיה להעלות את כבודתם לטיסה, והם הסכימו כי המטען ישלח אליהם תוך שבוע, אך למרות זאת, לטענתם, מספר דקות לאחר מכן, באופן בלתי מוסבר, ננטש דלפק אל-על ולאחר כשעה וחצי של שוטטות, נאמר להם שהטיסה יצאה, וכי הטיסה הבאה יוצאת רק בעוד שלושה ימים, כך שהם נאלצו לרכוש כרטיסים אחרים דרך חברה טורקית בעלות של 1,000 דולר לשניהם.

בתביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות ברחובות נגד דיזנהויז ואל על, דרשו בני הזוג פיצוי בגין הנזקים שנגרמו להם. בדיון בבית המשפט, הציגו התובעים פסק דין של בית המשפט לתביעות קטנות בת"א, בו נידונו תביעותיהם של כעשרים נוסעי אותה טיסה, ושם נקבע כי אל על לא נערכה כיאות לקליטת כל הנוסעים בטיסה זו.

חברת דיזנהויז טענה, כי לוחות הזמנים של חברות התעופה אינם באחריותה, וכי התובעים עצמם ואל על הם האחראים לאי העלייה לטיסה.

אל על טענה, כי התובעים הגיעו לדלפק הבידוק הבטחוני כחצי שעה לפני מועד הטיסה, וכי למרות ניסיונות רבים לעכב את הטיסה, כולל עיכוב בפועל של כרבע שעה, לא ניתן היה לעכבה מעבר לכך. בדיון בבית המשפט, הציגה אל על פסק דין של בית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקוה, בו נדחתה תביעה של נוסע באותה טיסה.

היערכות לקויה של אל על

השופט אהוד קפלן קיבל את התביעה, לאחר שקבע כי הוא מאמין לגרסת התובעים לפיה הגיעו לדלפק הבידוק של אל-על כשעה לפני יציאת הטיסה בפועל, וכי בהערכות מתאימה של אל-על, מדובר בזמן שאמור היה להספיק לכך שהם יעלו על הטיסה. בנוסף נקבע כי יש לקבל את טענת התובעים כי הסכימו כי כבודתם תוטס בטיסה נפרדת.

ביחס לפסקי הדין שהציגו הצדדים, נקבע כי הדיון שקדם לפסק הדין שהציגה אל על ,לא היה ארוך וממצה כמו הדיון שנערך בפסק הדין שהציגו התובעים, המתאר את המצב לאשורו ביחס להיערכותה הלקויה של אל על לקליטת הנוסעים שהגיעו לבידוק לטיסה זו.

עם זאת, נקבע כי נזקם של התובעים הינו אך הסכום ששילמו עבור כרטיסי הטיסה החלופית, ולפיכך, חויבה אל על לשלם להם 4,000 שקלים, סכום הכולל את הוצאות ההליך.

לפסק הדין בעניין צור ואח' נ' אל-על נתיבי אויר לישראל בעמ ואח'

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ