אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הבת ביקשה למחוק את האב מחייה- לא ישלם מזונות

הבת ביקשה למחוק את האב מחייה- לא ישלם מזונות

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 13/03/2013 18:19:00 | גרסת הדפסה

ידיעה בלעדית של פסקדין שפורסמה גם ב

לפסק הדין בעניין האב נ' האם

 

בצעד חריג, ביטל ביהמ"ש למשפחה חיוב אב במזונות בתו בת ה 10, וזאת בשל סרבנותה הקיצונית להיפגש עמו, עד כדי שביקשה למחוק אותו מחייה. "אם הוא אוהב אותי, שיעזוב אותי", אמרה הקטינה לבית המשפט, שקבע כי מצב זה הינו תוצר של הסתה בוטה מצד האם.

קטינה כבת 10, שנולדה לאם יהודייה ולאב מוסלמי, שהיו בני זוג ונפרדו לפני כ-8 שנים, מסרבת להיפגש עמו מזה כ-6 שנים, ומבקשת למחוק אותו מחייה. למרות ניסונותיהם של ביהמ"ש והגורמים המקצועיים לחדש את הקשר, הקטינה עומדת בסירובה, וכיום לא מתקיימים בינה לבין אביה מפגשים.

בתביעה שהגיש האב לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה, הוא ביקש לבטל את חיובו במזונות עד שהקטינה תסכים להיפגש עמו.

לטענתו, אם הקטינה ובעלה החדש הסיתו אותה נגדו ושטפו את מוחה במסרים שליליים, במטרה להעלים אותו מחיי בתו. לטענתו, בעוד שהוא עשה את כל המאמצים לקיום קשר עם בתו, התנהלות האם ובעלה הביאה לכך שהיא מסרבת לראותו, מתנכרת לו ומכנה אותו "ההוא". הוא הוסיף, כי ביטול המזונות לא יפגע בבתו, שכן האם ובעלה משתכרים היטב.

האם, שטענה כי היא מחנכת את בתה בהתאם לדיבר "כבד את אביך ואת אמך" הלינה שהאב מנסה לנקום בה על גב הקטינה. לדבריה, האב לא נוהג ברגישות  כלפי בתו, שמצבה הרגשי עדין וסבוך. עוד טענה האם כי ביטול המזונות הוא צעד קיצוני ויהווה עבורה גזרה כלכלית שלא תוכל לעמוד בה.

האב 'אויב' בהשפעת האם

"התנהגות אמה ובן זוגה והמסרים שהטמיעו בה, הביאו את הקטינה לכך שהיא מבקשת למחוק את האב מהווייתה, זהותה ומציאות חייה. משאלתה כי אביה ייעלם. ובלשונה, 'אם הוא אוהב אותי, שיעזוב אותי'", כתבה השופטת אספרנצה אלון בפסק הדין.

השופטת קבעה, כי רצון הקטינה מושפע מאד מהמידע הקיצוני אליו היא נחשפת על ידי האם ובעלה, אשר אף הכניסו אותה לקונפליקט לאומני באשר לזהותו המוסלמית של אביה. התנהלות זו, קבעה השופטת, עלולה לסכן את בריאותה הנפשית של הקטינה.

"אין להתיר מצב בו בת תתייחס אל אביה כאל אויב, תתעלם כליל מרצונו להיות עמה בקשר ובאותה עת תמשיך ותדרוש ממנו כי יישא במזונותיה... חובתה של הקטינה לכבד את אביה וזו גם טובתה", כתבה השופטת.

השופטת, שציינה כי פיה ולבה של האם אינם שווים והצרה על כי לא הצליחה לגרום לה להבין את מידת הנזק שהיא גורמת לבתה, קבעה לבסוף, בלית ברירה, כי כל עוד הקטינה תתעלם מאביה - לא ישלם לה מזונות.

האם חויבה בהוצאות של 10,000 שקל.

 עו"ד אלימלך יערי, העוסק בתחום המשפחה מסביר שמדובר בהחלטה די נדירה: "המגמה של יצירת יחסי גומלין בין היחס לאב לבין חיובו במזונות הולכת וצוברת תאוצה בפסיקה. אין ספק שעל כל אם לקחת בחשבון כי היחס שלה ושל הילדים כלפי האב עלול לגרור תוצאות כלכליות, עד כדי שלילה מוחלטת של המזונות במקרים חריגים".

"יחד עם זאת", טוען עו"ד יערי, "כי במקרה רגיש זה, בו לא הייתה אפשרות להסכים לדרישת האב ללא בדיקה, ראוי היה שבית המשפט לא יפסוק הוצאות כלל, או לפחות, לא בסכום משמעותי, כפי שנפסק בפועל".

לפסק הדין בעניין האב נ' האם

למדור: דיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ