אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> האם לקוח רשאי לבטל עסקה לאחר ששוכנע לקבל זיכוי אך התחרט?

האם לקוח רשאי לבטל עסקה לאחר ששוכנע לקבל זיכוי אך התחרט?

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 27/11/2012 12:04:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין לוי ואח' נ' חב' מקספליי בע"מ

הורים שגילו כי אחד ממשחקי ה XBOX שרכשו אינו המשחק בו חפץ בנם, נענו להצעת מנהל החנות לקבל זיכוי בכפוף לכך שלמחרת יספק להם את המשחק המבוקש. לאחר שהמנהל לא עמד בהבטחתו, הם דרשו לבטל את העסקה, אך המנהל סירב בטענה שכבר העניק להם זיכוי- האם טענתו התקבלה?

הורים שרכשו שני משחקי XBOX תמורת 698 שקלים מחנות 'מקספליי' בקניון שרונים בהוד השרון, טענו כי מאחר שאחד המשחקים לא היה זה שבנם רצה, אותו אף מצא בחנות אחרת ובמחיר מוזל, הם חזרו לחנות וביקשו לבטל את העסקה, אך המנהל דרש מהם דמי ביטול של 100 שקל, ולחילופין הציע שיגיעו מחר והוא יביא להם את המשחק המבוקש, ובינתיים יעניק להם זיכוי של 349 שקלים, והם הסכימו להצעה זו.

ההורים טענו, כי חזרו למחרת לחנות אולם המשחק לא הגיע, ולפיכך הם דרשו לבטל את העסקה, אך המנהל סירב. לטענתם, הוא זרק לפח מכתב דרישה לביטול עסקה שהעבירו לו, ומייל נוסף ששלחו לו בנושא לא זכה להתייחסות. לבסוף טענו, כי נאלצו לרכוש את המשחקים מחנות אחרת תמורת 598 שקלים.

בתביעה שהגישו נגד החנות לבית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא, ביקשו לבטל את העסקה, לפצות אותם ב 1,000 שקל ולאפשר להם להחזיר את המשחק השני, שנשאר בידם.

מנהל החנות טען, כי התובעים מנסים להתעשר על חשבונו רק משום שראו את המשחקים במחיר זול יותר. עוד הסביר, כי סירבו להצעתו להחזיר להם את הכסף בניכוי דמי ביטול ועמלת אשראי כדין, ועשו מהומה בחנות. לטענתו, הם הסכימו לבסוף לקבל זיכוי מלא עבור אחד המשחקים, אך למחרת חזרו בהם, אולם בשלב זה, לאחר שנטלו את הזיכוי, לא היו זכאים לבטל את העסקה. כן הוסיף, כי לא זרק את המכתב שמסרו לו.

זיכוי לא סותר ביטול

השופט מיכאל קרשן קיבל את התביעה במלואה בקובעו, כי בניגוד לטענת המנהל, זכות התובעים לבטל את העסקה קמה להם בכל מקרה, ולא משנה מה הסיבה לביטול.

השופט קיבל את גרסת התובעים, שקבע שהייתה אמינה ומסתברת יותר מזו שהעלה המנהל אשר עורר בו חוסר אמון בסיסי, ובכלל זה את טענת התובעים כי הסכימו לקבל את הזיכוי, רק בשל הבטחת המנהל כי למחרת יגיע המשחק בו חפץ בנם.

נפסק, כי מנהל החנות נהג שלא כחוק בשני מובנים- האחד, שדרש דמי ביטול של 100 שקל, על אף שעל פי החוק עליו לדרוש 5% או 100 שקל לפי הנמוך, והשני, כשלא אפשר לתובעים לבטל את העסקה, למרות שלא סיפק להם את המשחק שהבטיח.

נקבע, כי מרגע שמנהל החנות לא קיים את הבטחתו, חזרו הצדדים לנקודת המוצא שבה לתובעים עומדת הזכות לביטול העסקה, והמנהל היה מחויב לאפשר להם זאת, גם אם שוכנעו לקבל זיכוי.

השופט ציין, כי ברור שבעלי עסק מעדיפים להציע זיכוי כספי על פני ביטול עסקה, אך קבע, כי אין בכך כדי לבטל את זכות הצרכן לבטל את העסקה, כל עוד עשה זאת בהתאם להוראות החוק.

לפיכך נקבע, כי העסקה בטלה, כי מנהל החנות ישיב לתובעים 665 שקלים (הסכום ששילמו בניכוי 5% דמי ביטול), וישלם להם 350 שקל נוספים כפיצוי והוצאות. רק לאחר שהתובעים יקבלו את הכספים, קבע השופט, כי הם יחזירו לחנות את המשחק שנותר ברשותם.

לפסק הדין בעניין לוי ואח' נ' חב' מקספליי בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ