אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> האחים בדיר הורשעו בביצוע עבירות מחשב

האחים בדיר הורשעו בביצוע עבירות מחשב

מאת: מערכת PsakDin.co.il | תאריך פרסום : 05/09/2001 14:46:00 | גרסת הדפסה

שלושה האחים בדיר, עיוורים מלידה, תושבי כפר קאסם, בשנות העשרים לחייהם, הורשעו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בגין עשרות עבירות באמצעות מחשב ומערכות תקשורת.

פעילותם החלה באמצע שנות התשעים. כתב האישום שהוגש נגדם, בנוסחו המקורי כלל ארבעים ושניים אישומים, שהורחב, לאחר תיקונו, וכלל, ארבעים וארבעה אישומים ובהם עשרות עבירות, שבהן באו לידי ביטוי יכולותיהם של הנאשמים, הן בתחום הטלפוניה והמחשב והן בתחום הנפוץ של עבירות הונאה ומרמה לכל סוגיהן.

מדובר בפרשה סבוכה, לדברי שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, סביונה רוטלוי, שבה נאספה ונאגרה כמות אדירה של חומר חקירה הכוללת קלטות ותמלילים פרי האזנות סתר, פלטי שיחות טלפון וחקירות של הנאשמים ועשרות רבות של עדים במשטרה.

נאשם מספר אחד הנו הדמות הדומיננטית בפרשה, וחלקם של שני הנאשמים הנותרים היה קטן, באופן יחסי. אופיין של העבירות, כאמור בפסק הדין, נעוץ בעיקר באישיותם של הנאשמים ובמכשיר הטלפון והמחשב.

עבירותיהם של הנאשמים הנן עבירות נוכלות מובהקות. טיבם הושתת על לשונם החלקלקה, אוזניהם החדות ואותו ידע, שרכשו באופן עצמאי.

השופטת ציינה, כי אין לראות בנאשמים "גאוני מחשב", אשר הצליחו בזכות כישורים אינטלקטואליים בלתי רגילים, לפרוץ לחבל ולהונות מערכות מחשבים שלמות. חומר הראיות וגרסותיהם השונות משכנעות, כי התשובה האמיתית למעשי העבירות, שביצעו, נעוצה בתחכום האופרטיבי שלהם, ולא בכישורי תכנות המחשבים, שנדרשו לצורך זה.

קושי רב היה בהוכחתן של העבירות שכן, אחד ממאפייני עבריינות המחשב ובכלל זה ביצוע עבירות באמצעות מחשב, הנו הקושי היחסי בהוכחתן ובכלל זה השגתן של הראיות.

השופטת קבעה כי יש מקום לייחס לנאשמים עבירות לפי חוק המחשבים, שכן על פניו, חוק המחשבים איננו מוציא מגדר תחולתו את מרכזיות הטלפונים.

אחת השאלות שעלו לדיון במהלך פסק הדין, הנה האם חוק המחשבים מגן גם על מערכות התקשורת. המסקנה שעולה הנה כי משמעותו הלשונית של המונח "מחשב", שבסעיף 1 לחוק המחשבים ופרשנותו התכליתית, פורשת כנפיה גם על מרכזיות התקשורת של "בזק" וכן על המרכזיות הפרטיות המצויות בפרטי כתב האישום.

גזר הדין ינתן בחודש הבא.

ת"פ 040250/99, מדינת ישראל נ' בדיר

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ