אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> האחות שהוטרדה ע"י עפר גלזר דרשה 5 מליון ש"ח ותקבל כ 250 אלף ש"ח בלבד

האחות שהוטרדה ע"י עפר גלזר דרשה 5 מליון ש"ח ותקבל כ 250 אלף ש"ח בלבד

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 30/11/2011 14:57:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אלמונית ואח' נ' גלזר

האחות שהוטרדה מינית על ידי עופר גלזר הגישה כנגדו תביעת פיצויים של 5 מליון ש"ח בגין הנזקים הנפשיים שנגרמו לה. בית המשפט המחוזי בת"א קבע, כי מאחר ומצבה הנפשי של האחות רחוק מלהיות כגרסתה, תפוצה ב כ 250,000 ש"ח בלבד.

נוכח הרשעת עופר גלזר בעבירות הטרדה מינית ומעשה מגונה כלפי האחות שטיפלה באשתו דאז, שרי אריסון, הגישה האחות תביעה לפיצוי של 5 מליון ש"ח בגין הנזקים הנפשיים שנגרמו לה בעקבות מעשיו. לטענתה, גלזר, אשר תקף אותה בכח שלא בהסכמה, הסב לה נזקים גופניים, נפשיים וכלכליים, כך שנקבעה לה נכות פסיכיאטרית בשיעור של 40%, אשר מונעת ממנה לעבוד, לצאת החוצה ולהתרועע בקרב אנשים בכלל וגברים בפרט, עד כדי כך שנאלצה להגר לניו זילנד.

גלזר טען מנגד, כי התובעת הגזימה בתיאוריה מעבר לכל פרופורציה סבירה, כאשר הנזקים אותם תיארה מופרכים, וכי הגישה את התביעה ממניעים כלכליים בלבד.

השופט איתן אורנשטיין קבע, כי נוכח הרשעתו החלוטה של גלזר, אין חולק על עצם התרחשות האירועים, וכי מעשיו, אשר עולים כדי מספר עוולות נזיקיות, מקימים את חבותו בפיצוי התובעת.

באשר לנזק, קבע השופט כי שוכנע כי לתובעת אין נכות נפשית צמיתה, ושיעורה עומד על 10% בלבד, זאת בהתאם לחוות דעתו של המומחה מטעם ביהמ"ש ולאור המסקנה החד משמעית, כי התובעת הגזימה, האדירה והעצימה את מעשיו של גלזר ואת היקף ומהות הנזקים שנגרמו לה.

נפסק, כי לא ניתן לשלול לחלוטין את טענת גלזר, כי ביסוד התביעה קיים מניע של השגת רווח כלכלי, כאשר המומחה לא שלל את האפשרות לפיה התובעת היא מתחזה , וכי לחלופין ייתכן כי היא מאמינה באמת ובתמים בקיומם של האירועים המועצמים באופן המעוות את פני המציאות, אולם אין להכריע נחרצות בעניין זה, שכן די בכך שהוכח מעל ומעבר לנדרש כי מצבה של התובעת רחוק מלהיות כגרסתה, כדי לדחות את מרבית דרישותיה הכספיות.

"לדאבון לב, התובעת בחרה להאדיר, להפריז ולהגזים במצבה ובנזקים שנגרמו לה, וכי "לא כצעקתה". בית המשפט אינו מקל ראש ביחס לאישומים בהם הורשע הנתבע, אך יחד עם זאת, אין בהרשעה כדי ליתן לתובעת הכשר לקבל פיצויים מעבר לנזק שנגרם לה בפועל בעקבות האירועים נשוא ההרשעה, וכבר שנו חכמנו: "בקש מה שאתה צריך לו, ועזוב מה שאין אתה צריך לו" (ר' שלמה אבן גבירול)." כתב השופט וקבע כי שלל הראיות, ובהן עדויות ותצלומים של חוקרים פרטיים אשר צפו בהתנהלות התובעת, מראים באופן חד משמעי כי אין כל בסיס לגרסתה באשר לחומרת מצבה, כך למשל, אין לתובעת כל בעיה להתרועע בקרב גברים זרים, להתלבש במחלצות חושפניות ולהתראיין לכלי התקשורת, ולפיכך תפוצה ב 257,463 ש"ח בלבד.

לפסק הדין בעניין אלמונית ואח' נ' גלזר

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ