אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> האב התנגד, אך בנותיו ילמדו בעיר אחרת

האב התנגד, אך בנותיו ילמדו בעיר אחרת

מאת: עו"ד אלינור ליבוביץ' | תאריך פרסום : 10/10/2021 14:19:00 | גרסת הדפסה

עו"ד אלינור ליבוביץ' | אילוסטרציה: Charlein Gracia on Unsplash

הבנות עברו להתגורר עם אימן במקלט לנשים מוכות בעיר אחרת ולמסגרות חינוך סמוכות. בקשת האם שימשיכו ללמוד שם גם לאחר שיעזבו את המקלט התקבלה

בית המשפט למשפחה בירושלים קיבל לאחרונה בקשה של אם לרשום את בנותיה למסגרות לימודיות בעיר שבה עברה להתגורר במקלט לנשים מוכות. האם הסבירה שלאחר שתצא מהמקלט בכוונתה להמשיך לגור באותה העיר ולא לחזור לעיר בה התגוררו עם האב. האב התנגד לבקשה וביקש לרשום את הבנות לבית הספר שבו למדו הבנות לפני המעבר. השופט ערן שילה התייחס לעובדה שהאם היא ההורה המשמורן וקבע שלא ניתן למנוע ממנה להעתיק את מקום מגוריה לעיר אחרת כרצונה, וטובת הקטינות תהיה להישאר לידה.

הצדדים, בני זוג לשעבר, חתמו בסוף 2020 על הסכם גירושים בו נקבע שהמשמורת על בנותיהם הקטינות תהיה אצל האם והאב ייפגש עם הבנות פעם בשבוע ובכל סוף שבוע שני. בדיון שהתקיים לאישור הסכם הגירושים הבהיר הבעל שאין בכוונתו לתת לאישה גט, ולטענת האישה עד היום הוא מתנה זאת בתנאים שונים.

הצדדים התגוררו בעיר מסוימת ובתחילת 2021 עברה האישה עם הבנות להתגורר במקלט לנשים נפגעות אלימות בעיר אחרת. מאז הן לומדות באותה עיר.

האישה הגישה לבית המשפט לענייני משפחה בקשה לרשום את הבנות למסגרות החינוך בעיר זו גם בשנת הלימודים הנוכחית. היא סיפרה שהיא אמורה לעזוב את המקלט בחודשים הקרובים אך בכוונתה להישאר לגור בעיר בה ממוקם המקלט, בין היתר כדי "לשמור מרחק" מהאב.

עוד טענה האם כי האב ממילא אינו מקיים את הסדרי הראייה באופן מלא וכאשר הבנות ישנות אצלו בסוף שבוע הוא מסרב להחזירן למסגרות ביום ראשון. לכן, המשך הלימודים בעיר מרוחקת לא יפגע בהסדרי הראייה.

האב טען בתשובתו כי האישה בחרה לעבור להתגורר במקלט רק כדי לנסות להפעיל עליו לחץ למלא את דרישותיה. לדבריו היא בכלל לא מפחדת ממנו ואף הסכימה להיפגש איתו במספר מקומות. עוד הוא טען שאין סיבה לנתק את הבנות מהסביבה אליה הן רגילות. לטענתו, הסדרי הראיה אינם מתקיימים כסדרם מכיוון שהוא לא יודע היכן ממוקם המקלט והוא תלוי בהבאת הבנות אליו על ידי האישה.

בתגובה לכך טענה האישה שהיא הופנתה למקלט על ידי גורמי הרווחה בעקבות מספר אירועי אלימות של בעלה כלפיה, ושהוא מתנה את הגט בכך שתחזור להתגורר בסמוך אליו.

התנגדות לא ראויה

השופט שילה קיבל את בקשת האם ואישר לרשום את הבנות ללימודים בעיר אליה עברה. הוא ציין שההחלטה רק משמרת את המצב הקיים מכיוון שהבנות כבר משולבות במסגרות בעיר זו.

הוא הסביר שהאם היא ההורה המשמורן ולא ניתן למנוע ממנה להעתיק את מקום מגוריה, וברור שיהיה זה לטובתן של הבנות ללמוד בעיר שבה הן מתגוררות.

בנוסף ציין השופט כי האב גם לא הגיש לפני כן כל בקשה להשיב את הבנות לעיר שבה הוא גר, לרישומן למסגרות החינוך בעיר זו או לאכיפת הסדרי הראייה. האב גם לא הסביר מדוע יהיה זה לטובתן לחזור ללמוד בעיר מגוריו, ונראה שביסוד התנגדותו עומד רצונו לכפות על האישה לחזור לגור שם.

לא נפסקו הוצאות לטובת האישה שיוצגה באמצעות הסיוע המשפטי.

  • ב"כ האישה: עו"ד י' פיש
  • ב"כ הבעל: עו"ד א' בוטבול
עו"ד אלינור ליבוביץ' עוסק/ת ב- דיני משפחה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ